2013-12-17, 14:49
Medlem
wazladas avatar
Tycker åklagare varit ganska snäll mot dom åtalade... Sen fattas ju FHs fruntimmer och TB på rättegången...Menar att dom åtalade skulle pressas HÅRDT..TB och FHs fruntimmer skulle pressas HÅRDT.. Fan om detta går åt helvete så beror det på klen åklagare...Eller kan det vara så att åklagarn sparar på krutet till hovrätten?
Citera
2013-12-17, 15:23
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Jag blir frustrerad över den halv engagerade åklagaren! Det finns ju massa att pressa dem på anser jag som de ej gjort.

Tex öl burken med A.Js dna på som ligger slängd i slasken. Är det bara jag som tycker den ser uppenbart ihop pressad ut?? Så som många gör som håller i en burk och blir förbannade, de klämmer ihop burken med enbart handen den hålls i, sen kastad i slasken. Varför har A.J. tryckt ihop burken till den form den har, har något retat upp honom? Varför ställs inte en sån fråga tex???

Om han och Ida inte hade en relation, varför håller han då sin hand på offrets rumpa när de går ut från affären? På en offentlig plats.

För mig är händelse förloppet ganska klart.

A.J har slagit ida i huvudet med hjälmen, som har orsakat skadan på 3*3 cm och även fått henne att ramla i golvet ev förlorat medvetandet. När hon ligger på golvet tar morot tag i hennes hår och lyfter upp huvudet, hugger eller skär henne runt hals partiet med skärvan från blomkrukan. Släpper huvudet som faller ner i blodpölen som uppkommit snabbt, och därav stänket..

Hoppas aset får vad han förtjänar....

Jag håller med dej. Samma med polisförhören när man läser i FUP´n. Faan va lama dom är, ingen press als på dom tre grisarn. Läser man andra Fup ex mordet på Jen* i karlstad, så är det helt annan press på den skyldiga under förhören..
Citera
2013-12-17, 15:45
Medlem
Skall AJ genomgå RPU? Vet någon?
Citera
2013-12-17, 15:45
Medlem
wazladas avatar
Sitter å läser referat på ttela : " När åklagaren gick vidare och uppmanade 36-åringen att visa sina armar blev det en väldigt intensiv stämning. Det hela slutade med att åklagaren fick en tillsägelse av rättens ordförande Niclas Johannisson, när den förre försökte ställa frågor till 36-åringen angående hans tatueringar."

Vad är detta?! Helt åt fanders!
Citera
2013-12-17, 15:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Sitter å läser referat på ttela : " När åklagaren gick vidare och uppmanade 36-åringen att visa sina armar blev det en väldigt intensiv stämning. Det hela slutade med att åklagaren fick en tillsägelse av rättens ordförande Niclas Johannisson, när den förre försökte ställa frågor till 36-åringen angående hans tatueringar."

Vad är detta?! Helt åt fanders!
Nej, jag tycker det var rätt.
Han har säkert tagit upp det i förhöret, och kanske än värre, konfronterats med bilder på tatueringarna.
Antingen av polis eller i media.

Den människan skulle inte jag vilja ha till granne.
Konstig typ som fotogeraferar ens gäster.
Att han sen plötligt inte känner igen AJ, är ju obegripligt.
Sämre vittnesmål får man fan leta efter.
Citera
2013-12-17, 16:06
Medlem
benzo2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Tycker åklagare varit ganska snäll mot dom åtalade... Sen fattas ju FHs fruntimmer och TB på rättegången...Menar att dom åtalade skulle pressas HÅRDT..TB och FHs fruntimmer skulle pressas HÅRDT.. Fan om detta går åt helvete så beror det på klen åklagare...Eller kan det vara så att åklagarn sparar på krutet till hovrätten?

Det är min åsikt också. Åklagaren verkar lite för snäll, för just nu är det inte säkert att någon blir fälld.
Citera
2013-12-17, 16:12
Medlem
Orsas avatar
Två av försvarsadvokaterna verkar skjuta in sig på att DBs skulle ha låtit illa. Undrar hur dom hade tänkt bevisa det när den är uppbränd.
Citera
2013-12-17, 16:21
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzo2000
Det är min åsikt också. Åklagaren verkar lite för snäll, för just nu är det inte säkert att någon blir fälld.

Tidigare i tråden har det spekulerats i om AJ har kontakter eftersom han tidigare, enligt personer här, har fått relativt lindriga straff. Bara spekulationer eller finns det någon sanning i detta?

Poliserna i Trollhättan är kanske överbelastade men jag tycker att det var märkligt att de väntade flera dagar innan de åkte ut till brandplats nr 2, den RDY hittade. Har den som tog emot RDYs anonyma tips förklarat varför i rätten? (Står kanske någonstans redan.)
Citera
2013-12-17, 16:23
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Två av försvarsadvokaterna verkar skjuta in sig på att DBs skulle ha låtit illa. Undrar hur dom hade tänkt bevisa det när den är uppbränd.
Frågan är också vad det skulle kunna bevisa, om inte något vittne varit utomhus, och i anslutning till bilen?
Om den lät mycket får man väl anta att de inte gasade som vettvillingar, heller.

Det var uppe i tråden tidigt att det skulle varit fel på ljuddämparen, enligt en källa som skulle haft koll.
Det spekulerades då, också, om det var därför det låtit som en V8.
Citera
2013-12-17, 16:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Tidigare i tråden har det spekulerats i om AJ har kontakter eftersom han tidigare, enligt personer här, har fått relativt lindriga straff. Bara spekulationer eller finns det någon sanning i detta?

Poliserna i Trollhättan är kanske överbelastade men jag tycker att det var märkligt att de väntade flera dagar innan de åkte ut till brandplats nr 2, den RDY hittade. Har den som tog emot RDYs anonyma tips förklarat varför i rätten? (Står kanske någonstans redan.)
RDY anmälde ju händelsen anonymt, och kanske till callcenter.
Jag tror inte de proriterar dom tipsen först, vid hög arbetsbelastning.
När jag ringde vid tre olika tillfällen, tog det max 20 min innan de lokala utredarna ringde upp mig. Och direkt efter började de "jobba". Då uppgav jag identitet och telefonnummer. Vid ett av dom tillfällena var det åt RDY jag ringde.
Citera
2013-12-17, 16:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Skall AJ genomgå RPU? Vet någon?
Det brukar beslutas när tingsrätten är övertygad om skuld.
Citera
2013-12-17, 16:46
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Frågan är också vad det skulle kunna bevisa, om inte något vittne varit utomhus, och i anslutning till bilen?
Om den lät mycket får man väl anta att de inte gasade som vettvillingar, heller.

Det var uppe i tråden tidigt att det skulle varit fel på ljuddämparen, enligt en källa som skulle haft koll.
Det spekulerades då, också, om det var därför det låtit som en V8.
Dom hade inte så mycket för det heller, men man kan ana sig till deras strategi, att det inte går att bevisa att DBs Volvo användes vid borttransporten. Man blir ju lätt bekymrad när man ser bilden på brandmannen som sprutar vatten i kofferten. Om det funnits spår i kofferten så borde man ha handskats varligare med bilen. Å andra sidan var ju inte mordet känt vid den tidpunkten.

Att försvararna (eller deras assistenter) ha läst vår tråd verkar vara uppenbart, alltid något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in