2013-12-07, 12:26
Medlem
Har hört rykten på stan att det har varit lite problem på Tvättcenter i Färjestaden. Det är tydligen någon som av oklar anledning har blivit uppsagd.

Är det någon som vet mer?

Sen så verkar firman gå lite knackigt.
http://www.allabolag.se/5567991194/Tvattcenter_Oland_AB
Citera
2013-12-09, 08:53
Medlem
Det är mycket som är märkligt och rent av obehagligt omkring detta. Det finns kopplingar till kriminella och till höga tjänstemän. Hot har förekommit. Alla med självbevarelsedrift gör klokt i att avhålla sig från att yttra sig.
Citera
2013-12-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Det är mycket som är märkligt och rent av obehagligt omkring detta. Det finns kopplingar till kriminella och till höga tjänstemän. Hot har förekommit. Alla med självbevarelsedrift gör klokt i att avhålla sig från att yttra sig.

Haha, vänta tills ikväll så ska jag skriva fakta. Fakta som fullt ut går att verifiera genom domar mm. Denne "VD" har vid flera tillfällen, under 2013, varit positivt omskriven i media, samma tidningar som han förövrigt annonserar i. Ibland med bild på sig själv. Därmed har han själv valt offentlighetens ljus. David Berg, Kalmar, jag ska inte dra upp de värsta sakerna, däremot det domstolar dömt dig för anser jag är viktigt att veta innan någon använder ditt företags tjänster. Se upp med detta bolag och dess företrädare, händer exempelvis något med din bil i automattvätten så ställ inte till bråk i onödan.

Återkommer med utförlig fakta senare. Ska på ett flyg strax.
Citera
2013-12-17, 15:20
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia-fuck
Haha, vänta tills ikväll så ska jag skriva fakta. Fakta som fullt ut går att verifiera genom domar mm. Denne "VD" har vid flera tillfällen, under 2013, varit positivt omskriven i media, samma tidningar som han förövrigt annonserar i. Ibland med bild på sig själv. Därmed har han själv valt offentlighetens ljus. David Berg, Kalmar, jag ska inte dra upp de värsta sakerna, däremot det domstolar dömt dig för anser jag är viktigt att veta innan någon använder ditt företags tjänster. Se upp med detta bolag och dess företrädare, händer exempelvis något med din bil i automattvätten så ställ inte till bråk i onödan.

Återkommer med utförlig fakta senare. Ska på ett flyg strax.

väntar med spänning, involverar det även hans far?.....
Citera
2013-12-17, 17:32
Medlem
Ser fram emot rapporten ikväll. Har fått veta tillräckligt för att lägga Tvättcenter till min lista av företag som jag aldrig kommer att befatta mig med.
Citera
2013-12-21, 23:38
Medlem
?? Vad hände?
Citera
2013-12-26, 11:41
Medlem
Så här ligger det till:

insomnia-fuck visste för mycket och har nu röjts ur vägen av onda krafter som inte vill att sanningen ska komma fram.
Citera
2013-12-26, 19:27
Medlem
Fanns det inget smarrigt alls? Var de bara elakt förtal?
Citera
2013-12-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elefanten86
Fanns det inget smarrigt alls? Var de bara elakt förtal?

Har blivit av med körkortet tre gånger under de senaste tre åren. Fick tillbaka lappen i början av nov 2013 efter att ha varit utan i tre månader. Under denna tid, besökte...(kan ha varit jag eller en vän till mig) en företagare, Tvättcenter i Smedby och slogs av att det stod en cykel i 20 000 kr klassen parkerad mot husväggen. Eftersom vi företagare vill få våra pengar och eftersom det alltför ofta har varit svårt att få dessa från Tvättcenter, uppstod viss befogad nyfikenhet. D.B förkunnade att cykeln köptes mycket förmånligt. En kontroll visade att det inte stämde alls. En stor bilverkstad har fixat med Tvättcenters bilar. Verkstadens ägare än mycket uppskattad och är känd för att vara både skicklig samt vänlig. När han påpekade att han ville få betalt, valde Tvättcenter att avsluta samarbetet. För en tid sedan var det en enmansföretagare som har utfört arbete i byggnaderna, som var besviken. Han påstod att han hade påmint om att han vill få betalt, men att han ändå inte hade fått betalt. De senaste fyra åren har D.B minst två fällande brottsdomar på sig.
Citera
2013-12-28, 13:17
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tidningsankan
Har blivit av med körkortet tre gånger under de senaste tre åren. Fick tillbaka lappen i början av nov 2013 efter att ha varit utan i tre månader. Under denna tid, besökte...(kan ha varit jag eller en vän till mig) en företagare, Tvättcenter i Smedby och slogs av att det stod en cykel i 20 000 kr klassen parkerad mot husväggen. Eftersom vi företagare vill få våra pengar och eftersom det alltför ofta har varit svårt att få dessa från Tvättcenter, uppstod viss befogad nyfikenhet. D.B förkunnade att cykeln köptes mycket förmånligt. En kontroll visade att det inte stämde alls. En stor bilverkstad har fixat med Tvättcenters bilar. Verkstadens ägare än mycket uppskattad och är känd för att vara både skicklig samt vänlig. När han påpekade att han ville få betalt, valde Tvättcenter att avsluta samarbetet. För en tid sedan var det en enmansföretagare som har utfört arbete i byggnaderna, som var besviken. Han påstod att han hade påmint om att han vill få betalt, men att han ändå inte hade fått betalt. De senaste fyra åren har D.B minst två fällande brottsdomar på sig.

är det samma "bilverkstad" han har använt hela tiden? där det är 2 anställda? vill inte hänga ut företaget då dom är riktigt duktiga och schyssta

Ja luftslott är ju underbart
Citera
2013-12-28, 13:30
Medlem
Sen så får vi inte glömma Mörbylångas upphandling av hyrbilar till hemtjänsten som Tvättcenter vann.

Det handlade om ca 50 bilar så affären är värd en hel del pengar.

Som av en tillfällighet så syntes de tjänstemän som arbetade med upphandlingen körandes tyska premiumbilar under tiden.
Citera
2013-12-28, 16:39
Medlem
Här finns lite till att läsa. Den nyfiken kan även söka på Ölandsbladets hemsida.

http://www.barometern.se/nyheter/oland/tjanstemannens-fru-kopte-en-cab(3116802).gm

http://www.barometern.se/nyheter/oland/skandalansvarig-bakom-nytt-bilavtal(3161559).gm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in