2013-12-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Allt detta kan lösas mycket enkelt.
Ta bort snutarna i alla såna här lägen hädanefter.
Låt dom slå ihjäl varandra.

Har en bättre idé! Låna en obebodd skärgårdsö av militären, skäppa ut all våldsdrägg och låt dom gå holmgång 'til last man standing!

Om våldsvänster och våldshöger vill puckla på varandra av hjärtans lust, by all means! Men se för bövelen till att det inte sker i civilcerade områden!

Sedan vore det kul om nationella media kunde se till att förmedla bilden att det fanns våldsvänster i manifestationen också och inte, som DN idag, slå på stora trumman äver nassarna. Gud vet att dom finns, tyvärr. Men det borde väl rimligen vara så att "journalister" har lärt sig något på journalisthögskpolan. Typ ob*jek*ti*vi*tet! Jaja, jag vet att det där är en våt dröm! Vet inte ens om man nämner ordet på journalistutbildningen!

Massivt off topic, nu lite on topic!

Jag ser fram emot kommande häktningar! Senast kl. 12 tredje dagen efter anhållningsbeslut av åklagare.
Citera
2013-12-17, 14:44
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Dubbelfel. SÄPO klassar inte AFA som terrorister, och de erhåller heller inte något statligt bidrag.

De klassades som autonoma, tills nyligen då några statstjänstemän på AF råkade illa ut, alltså bara en tidsfråga innan SÄPO höjer sin klassning eftersom utredningen är till Afa:s nackdel.
http://www.sakerhetspolisen.se/forfattningsskydd/politiskextremism/autonomamiljon/aktorer.4.7671d7bb110e3dcb1fd80004645.html

Turteatern = Verksamhetsbidrag, 1 500 000 Luddigt av mig, här ingår Linje17
http://www.kulturradet.se/sv/bidrag/beviljade_bidrag/2012/Verksamhets--och-projektbidrag-till-yrkesverksamma-teatergrupp

Och den digitala projen kostade en del också.

Som i alla andra sammanhang, money talks, och oavsett ideologi så är dom känsliga för ekonomiska åtgärder, att AfA får spons via Piscatus m.fl andra är inte skrivet i sten om man går för långt.
De finns mycket intressanta sidor här på fb om annan verksamhet som har spons av staten där bl.a självmordsbombaren på Bryggargatan och en hel hög med suspekta islamska organisationer huserar.
Så det är inte bara Afa som har spons, men det ska uppmärksammas bättre nu eftersom det är valår .
Citera
2013-12-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeFakir
Betvivlar jag starkt. Vet personligen två icke-politiska mödrar som har fått spö p.g.a. att deras barn har haft vänstervänner. Notera att inte ens barnen i fallen har varit politiskt engagerade, endast umgåtts mycket i såna kretsar.

Svårt att fälla ett gäng maskerade gärningsmän som agerar i natten utan vittnen dock.

Djävla efterblivet white-trash pack är det enda jag kan säga om SMR-slödder. Efterblivna pundardjävlar.

"Pundardjävlar"? Är du dum i huvudet, eller är dina föräldrar syskon? Droger tolereras inte i SMR, och jag har pratat med en nästeschef i mellersta Sverige som tvingades utesluta två medlemmar på den enda grund att de inte klarade av att lägga tjack på hyllan.

Det är snarare vänster som drogromantiserar. Ser vidriga äckel med dreadlocks, "legalize it"-tröjor och annan skit stup i kvarten. Inte stannar det vid brass heller, utan många är fullblodspundare. Stötte själv på tre grabbar i 20-årsåldern i Jönköping första maj som var flöddrade till bitar. "Inga nazzzzz på gatan" skanderades. Komiskt egentligen att de inte ens får ramsan rätt, men flöddrade människor har inga som helst hämningar, och det är ofta sådana här drägg som står bakom kniven när nationalister sticks ned - allt i "antirasismens" och "demokratins" namn. Fy Fan för er.
Citera
2013-12-17, 14:45
Medlem
Hade det handlat om medlemmar ur det kriminella AFA som burit sig åt så här hade media berättat att "autonoma vänsteraktivister" deltagit i en desperat protest. Så sjukt är nämligen samhällsklimatet.
Citera
2013-12-17, 14:46
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Då har linje17 som duperade Kärrtorpsborna och tog gisslan på Reflexen spelat ut nästa kort, dom anmäler nu polisen för att ha skyddat nazisterna till enheten för riksmål....

Jag kan vidimera att det var en från "linje17" som tog sig in på teatern för att tvätta bort pepparsparayen ur ansiktet, så det stämmer att "de oskyldiga demonstranterna" fick pepparspray på sig, men killen fick spray på sig för att han attackerade en polis....oavsett ideologi....

Nu börjar det att spricka för linje17 och då har vi också fått förklaringen till tystnaden av våra frågor till linje17, talespersonen Ammar Khorshed som håller till på en helt annan ort än Kärrtorp är alltså helt ointresserad av fakta och ansvar, han har en klar agenda oavsett de risker som uppkommer på vägen.

Kanske en grupptalan mot Linje17/Turteatern, vilka har driftstöd på 1,5 mkr årligen kan vara modellen, och Afa är ju av SÄPO nu klassat som terrorister, och då skall alla ekonomiska bidrag upphöra direkt, för vi skattebetalare ska ju inte bidra till terrorverksamhet, oavsett ideologi.
Det finns viss chans att det dyker upp delgivningsmän vid nästa "demonstration", dessa kommer däremot att skyddas av polisen-garanterat !

http://www.dn.se/nyheter/sverige/natverket-linje-17-har-polisanmalt-polisen/
Kort inpass bara: nog fan dök det upp en trotskist här med, jämför Megafonen-tråden. Fortsätter ni och gräva kommer nog islamisterna också.
Citera
2013-12-17, 15:05
Medlem
falafelnummeretts avatar
Om "våldvänstern" inte hade funnits på plats hade nazisterna ändå attackerat. Det enda de kan göra nu är att ursäkta sin extremt dåliga retorik med att de utövar självförsvar. Hade inte "våldvänstern" funnits på plats hade nazisterna skadat många fler människor.
Detta är ett rent faktum, och ja, ni kommer kalla mig hjärntvättad av systemet/sions springpojke/systemets duktiga idiot/anti-vit och alla andra floskler ni har, men försök för en gångs skull att se era egna fel istället för att skylla på andra.
Citera
2013-12-17, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91
"Pundardjävlar"? Är du dum i huvudet, eller är dina föräldrar syskon? Droger tolereras inte i SMR, och jag har pratat med en nästeschef i mellersta Sverige som tvingades utesluta två medlemmar på den enda grund att de inte klarade av att lägga tjack på hyllan.

Det är snarare vänster som drogromantiserar. Ser vidriga äckel med dreadlocks, "legalize it"-tröjor och annan skit stup i kvarten. Inte stannar det vid brass heller, utan många är fullblodspundare. Stötte själv på tre grabbar i 20-årsåldern i Jönköping första maj som var flöddrade till bitar. "Inga nazzzzz på gatan" skanderades. Komiskt egentligen att de inte ens får ramsan rätt, men flöddrade människor har inga som helst hämningar, och det är ofta sådana här drägg som står bakom kniven när nationalister sticks ned - allt i "antirasismens" och "demokratins" namn. Fy Fan för er.

Nästechef? Hahaha vilka jävla pajasar det verkar vara, för mig låter det som ett gäng muppar som inte fick komma in i det militära. Sen att du allt som oftast verkar vara fan så mycket mindre folk än afa och RF gör att smr framstår som ännu mer misslyckade i mina ögon! Dock tycker jag fortfarande att det är jävligt fel att hänga ut dem med namn o personnummer på ta tillbaka välfärdens facebooksida..
Citera
2013-12-17, 15:09
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Nästechef? Hahaha vilka jävla pajasar det verkar vara, för mig låter det som ett gäng muppar som inte fick komma in i det militära. Sen att du allt som oftast verkar vara fan så mycket mindre folk än afa och RF gör att smr framstår som ännu mer misslyckade i mina ögon! Dock tycker jag fortfarande att det är jävligt fel att hänga ut dem med namn o personnummer på ta tillbaka välfärdens facebooksida..
Kan faktiskt hålla med om att detta med näste låter lite för "fjant-seriöst" eller hur man ska kalla det.

Nu har ju varken SMR, AFA eller RF gått ut med några officiella siffror om hur många medlemmar det finns. Så jag tror du ska vara försiktig med att dra några slutsatser.

När vänstern motdemonstrerar så brukar det ju även dra annat folk än endast från AFA eller RF.
Detsamma gäller andra demonstrationer. Den ena grupperingen är ju aldrig ensam. Varför de framställs som fler än vad de egentligen är.

Enskilt så verkar faktiskt varken AFA eller RF bestå av särskilt många.
Citera
2013-12-17, 15:13
Medlem
LeFakirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leinad91

Vad får dig att dra slutsatsen av att alla icke-SMR:are representeras av den lokale ligalize-it-blatten eller tre pundare i Jönköping. Alla SMR:are jag stött på har varit pundare, därav min slutsats. De verkar inte ha så bra koll på sina medlemmar... Vet dock att en av gärningsmännen som misshandlade mammorna faktiskt blev utesluten på grund av att han knarkade (så det verkar ju inte särskilt ovanligt att de pundar, när du konfirmerar det också). Jag antar att det blev känt bland allmänheten att han var en knarkare eller intern konflikt, därav uteslutningen. SMR hade troligtvis inte existerat om de uteslöt alla sina pundare. Så empatibefriad att man ger sig på oskyldiga mödrar eller barnfamiljer känns ju inte riktigt möjligt att vara utan att vara nedpundad.

Var fan har du fått att jag är vänster ifrån? Är man det per automatik om man är emot våld mot oskyldiga enligt dig, eller är alla utomstående från SMR skyldiga?

Sluta försvara SMR, vi vet båda att det är falskt, lögnaktigt pack. Inte bättren några opiumrökande talibaner. Om de inte sysslar med narkotika måste de vara djävligt försupna...
Citera
2013-12-17, 15:13
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafelnummerett
Om "våldvänstern" inte hade funnits på plats hade nazisterna ändå attackerat. Det enda de kan göra nu är att ursäkta sin extremt dåliga retorik med att de utövar självförsvar. Hade inte "våldvänstern" funnits på plats hade nazisterna skadat många fler människor.
Detta är ett rent faktum, och ja, ni kommer kalla mig hjärntvättad av systemet/sions springpojke/systemets duktiga idiot/anti-vit och alla andra floskler ni har, men försök för en gångs skull att se era egna fel istället för att skylla på andra.
Håller med. Här fyllde de autonoma ett syfte.
Citera
2013-12-17, 15:14
Medlem
otukts avatar
FUP med namn och vilka brott de är anklagade för.
https://anonfiles.com/file/6c31e8de1c23a0891f29f8a987499aff
Citera
2013-12-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Kan faktiskt hålla med om att detta med näste låter lite för "fjant-seriöst" eller hur man ska kalla det.

Nu har ju varken SMR, AFA eller RF gått ut med några officiella siffror om hur många medlemmar det finns. Så jag tror du ska vara försiktig med att dra några slutsatser.

När vänstern motdemonstrerar så brukar det ju även dra annat folk än endast från AFA eller RF.
Detsamma gäller andra demonstrationer. Den ena grupperingen är ju aldrig ensam. Varför de framställs som fler än vad de egentligen är.

Enskilt så verkar faktiskt varken AFA eller RF bestå av särskilt många.

Det har du faktiskt rätt i, men jag har alltid fått för mig att just är det gäller våldsverkare så dras dem till vänsterkanten eller till de olika firmorna. Eller det kanske är samma skit i alla de där falangerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in