2013-12-17, 11:24
Medlem
Jag sökte ett jobb hos Villalarm I Mellanskåne AB, men deras hemsida är verisure.se. Tydligen så har de inte intervjuer, som gör att jag blir misstänksam direkt. Jag har varit ifrån arbetslivet ett tag pga studier, men tiderna har väl inte ändrats så mycket att man inte går på intervjuer längre?

Fick ett mail sent i Söndagskväll (som jag tyckte var märkligt) att jag var inbjuden till informationsmöte, som var 18.30 nu imorgon.
Jag har inte direkt förtjust om detta skulle vara ett pyramidspel och jag kommer lägga ut både tid och pengar att ta mig dit, för att sedan jobba häcken av mig i 2-3veckor och sen åka ut med huvudet före för man inte sålt "tillräckligt." De sa 16000 i grundlön plus provision. Men de kan de väl säga så det låter bra eller?

Är det någon som har erfarenheter av detta företag, eller som kan berätta för mig om det är ett pyramidspel? tacksam för alla svar!!
Citera
2013-12-17, 11:29
Medlem
Det här verkar vara deras sida:
http://www.villalarm.se/
Citera
2013-12-17, 11:48
Medlem
Det är det som är det konstiga! De heter VILLALARM, men Det är inte deras hemsida! De skriver utryckligen i annonsen och mailet att deras hemsida är verisure.se

Jag blir inte klok på det!!
Citera
2013-12-17, 11:52
Medlem
Misstänker att de bara skäms för sin sida
Citera
2013-12-17, 12:00
Medlem
Conceptions avatar
Villalarm är installatör åt Verisure som äger larmsystemet.

Det är inget konstigt med det. Det skulle kosta alldeles för mycket för Verisure att ha egna installatörer av larmen.
Citera
2013-12-17, 12:02
Medlem
aha okej! Men hur tror ni det är? är det ett pyramidspel eller inte?
Citera
2013-12-17, 12:04
Medlem
rokkroks avatar
Haha snygg hemsida!
Men det kanske är så att de säljer likadana larm som verisure, eller helt enkelt säljer åt verisure (tidigare Securitas Direct)

Och 16k i grundlön tror jag inte mycket på..
Citera
2013-12-17, 13:51
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gelados
aha okej! Men hur tror ni det är? är det ett pyramidspel eller inte?

Förstår inte vad du menar med pyramidspel. Du investerar väl ingenting i företaget utan du börjar väl jobba EFTER att du skrivit på ett anställningsavtal?

Företaget har dessutom funnits i 10 år och har en omsättning på över 4 miljoner på 4st anställda 2012. Det är fullt normalt.
Citera
2013-12-17, 14:00
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gelados
är det ett pyramidspel eller inte?

Vet du ens vad ett pyramidspel är för något?
Citera
2013-12-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lousy
Vet du ens vad ett pyramidspel är för något?
Det är väl inte första gången pyramidspel tar sig an liknande former. Så det borde väl kunna vara möjligt.

Rent spontant kommer jag att tänka på det här:
(FB) Sälja dammsugare (The Kirby Company, Pro Aqua och liknande/ Mod)
Citera
2013-12-17, 14:09
Medlem
Använder jag fel ord kanske? Betyder det inte att företaget är uppbyggt som en pyramid, där det finns många säljare på botten som i princip blir utkastade om det inte säljer super bra med en gång osv. Tänker på t.ex. det där damsugare företaget, som byter namn vart,vartannat år, Aqua nånting nånting.
Där blev man utskälld så fort man inte sålde, och inga pengar fick man.

Jag undrar om ni tror eller har erfarenhet av att detta företaget fungerar så som det jag beskrivit här ovan?
Citera
2013-12-17, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3.
Det är väl inte första gången pyramidspel tar sig an liknande former. Så det borde väl kunna vara möjligt.

Rent spontant kommer jag att tänka på det här:
(FB) Sälja dammsugare (The Kirby Company, Pro Aqua och liknande/ Mod)

Ja! det var precis det jag tänkte på!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in