Jag sökte ett jobb hos Villalarm I Mellanskåne AB, men deras hemsida är verisure.se. Tydligen så har de inte intervjuer, som gör att jag blir misstänksam direkt. Jag har varit ifrån arbetslivet ett tag pga studier, men tiderna har väl inte ändrats så mycket att man inte går på intervjuer längre?
Fick ett mail sent i Söndagskväll (som jag tyckte var märkligt) att jag var inbjuden till informationsmöte, som var 18.30 nu imorgon.
Jag har inte direkt förtjust om detta skulle vara ett pyramidspel och jag kommer lägga ut både tid och pengar att ta mig dit, för att sedan jobba häcken av mig i 2-3veckor och sen åka ut med huvudet före för man inte sålt "tillräckligt." De sa 16000 i grundlön plus provision. Men de kan de väl säga så det låter bra eller?
Är det någon som har erfarenheter av detta företag, eller som kan berätta för mig om det är ett pyramidspel? tacksam för alla svar!!
Det är det som är det konstiga! De heter VILLALARM, men Det är inte deras hemsida! De skriver utryckligen i annonsen och mailet att deras hemsida är verisure.se
aha okej! Men hur tror ni det är? är det ett pyramidspel eller inte?
Förstår inte vad du menar med pyramidspel. Du investerar väl ingenting i företaget utan du börjar väl jobba EFTER att du skrivit på ett anställningsavtal?
Företaget har dessutom funnits i 10 år och har en omsättning på över 4 miljoner på 4st anställda 2012. Det är fullt normalt.
Använder jag fel ord kanske? Betyder det inte att företaget är uppbyggt som en pyramid, där det finns många säljare på botten som i princip blir utkastade om det inte säljer super bra med en gång osv. Tänker på t.ex. det där damsugare företaget, som byter namn vart,vartannat år, Aqua nånting nånting.
Där blev man utskälld så fort man inte sålde, och inga pengar fick man.
Jag undrar om ni tror eller har erfarenhet av att detta företaget fungerar så som det jag beskrivit här ovan?