2013-12-17, 01:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det var ju så du beskrev skottet!

Och du antog att att jag menade att han pekade med kolven av pistolen mot hennes huvud? Det var ju en fantastiskt korkad slutledning av min teori
så om jag säger siktade med pistolen mot hennes huvud, blir du nöjd då? Ingen annan hade några problem med att begripa vad jag menade.
Citera
2013-12-17, 01:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Och du antog att att jag menade att han pekade med kolven av pistolen mot hennes huvud? Det var ju en fantastiskt korkad slutledning av min teori
så om jag säger siktade med pistolen mot hennes huvud, blir du nöjd då? Ingen annan hade några problem med att begripa vad jag menade.
Men om han siktade mot huvudet gick kulan ner i madrassen.
Citera
2013-12-17, 01:48
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Självklart är det ett väl riktat skott i nacken och från andra sängens håll. Det visar också att ben fanns vid högra ögat, och det slet med sig en bit in i fanerväggen.
Högra ögat indikerar på ett utgångshål vilket då blir utgång väldigt lågt ner även om man räknat in kuddarnas höjd osv. Det är säkert gjort på nära håll och rakt i nacken ut genom högra ögat och in i fanerväggen.

Precis så tänkte jag också.
Citera
2013-12-17, 01:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis så tänkte jag också.
Nej, det gjorde du inte. Han skulle ha hållit i kudde och pistol, och samtidigt tryckt ned huvudet och skjutit genom nacke och öga. Hur gick det till?
Citera
2013-12-17, 01:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Men om han siktade mot huvudet gick kulan ner i madrassen.

Nu diskuterar vi kulbanan som matchar det hål som satt i väggen. Har du egna teorier om alternativa kulor så vill jag nog först se att det hittats en kula i madrassen/paketet.
Citera
2013-12-17, 01:53
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, det gjorde du inte. Han skulle ha hållit i kudde och pistol, och samtidigt tryckt ned huvudet och skjutit genom nacke och öga. Hur gick det till?

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2013-12-17, 01:54
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ja, om man trycker ner någons huvud med en kudde så måste man trycka uppifrån. Annars trycker man inte ner. Och om man då skjuter personen genom kudden och ögat så hamnar kulan i madrassen. Eller i väggen?

Sluta gör bort dig. Du måste inse att en kulbana kan kraftigt förändras (vid varje kontakt den får)

Ok, vi leker med tanken att kulbanan inte förändras. Varför kan nu inte MJ ligga med huvudet på kudden, GM komma in från sovrummets öppning, lägga pistolen längs med den andra sängens horisontella lutning, vinkla upp pistolen några grader, trycka av och att sedan kulan går igenom antingen ögat först och sedan ut genom bakhuvudet (eller tvärtom) för att slutligen träffa väggen?
Citera
2013-12-17, 01:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Det beskriver inte hur han höll kudden.
Citera
2013-12-17, 01:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Sluta gör bort dig. Du måste inse att en kulbana kan kraftigt förändras (vid varje kontakt den får)

Ok, vi leker med tanken att kulbanan inte förändras. Varför kan nu inte MJ ligga med huvudet på kudden, GM komma in från sovrummets öppning, lägga pistolen längs med den andra sängens horisontella lutning, vinkla upp pistolen några grader, trycka av och att sedan kulan går igenom antingen ögat först och sedan ut genom bakhuvudet (eller tvärtom) för att slutligen träffa väggen?
Därför att enligt Titianas teori var GM ovanpå offret som hade ansiktet mot en kudde.
Citera
2013-12-17, 01:59
Medlem
Edit

Kan tanken varit att det skulle se ut som ett självmord? Där av skjuta med pistolen vilandes på madrassen och kulbanan upp mot väggen. Har tyckt vinkeln varit konstig men om man vill få till det som hon gjort det själv så kanske inte.
Senast redigerad av Colagio 2013-12-17 kl. 02:01. Anledning: Stavfel
Citera
2013-12-17, 02:00
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Det är ju ett alternativ då de 0,5 metrarna bakom huvudet ger utrymme för att stå framför henne. då skulle han nog måste siktat rätt i ögat. Men hittades inte kulhålet i väggen i huvudändan? Vilket lämnar en tänkbar scenario. skott via bakhuvudet...troligtvis genom ögat och in i väggen.
Citera
2013-12-17, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colagio
Kan tanken varit att det skulle se ut som ett självmord? Där av skjuta med pistolen vilandes på madrassen och kulbanan upp mot väggen. Har tyckt vinkeln varit konstig men om man vill få till det som hon gjort det själv så kanske inte.
Är det inte dumt att först fejka självmord och sedan gömma kroppen? Känns kontraproduktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in