2013-12-17, 00:07
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
ja idas mamma sa att hon hade problem med en tand, större var det inte, sen om så skulle ha alla dess olika sjukdomarna hindrar inte från att ha bra tandhygien eller dusch hygien
Du som kände henne väl; hur ser du på alla olika teorier om att tänderna saknas?
Citera
2013-12-17, 00:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Vilka tänder saknades? Saknades även molarer? Säg gärna deras riktiga namn 1-2, 1-3, 1-4 etc.
Citera
2013-12-17, 01:38
Medlem
Jaså, skulle Ida ha missbrukat amfetamin nu också? Det var inget fel på hennes tänder, lite tandvärk i år, inget annat. Det finns inga gränser för vad ni kan hitta på om min vän i den här vidriga tråden. Ni är vidriga hela bunten. I så många månader har jag läst lögn efter lögn här. Spekulationer efter spekulationer. Och alla har ni fel. Ni hade inte turen att få ha henne i erat liv. Ni vet inte hur hon var som person eller hur hon levde sitt liv. Ni vet inte hur hennes liv har sett ut eller vad hon hade för drömmar och framtidsplaner före någon jävel tog hennes liv. Ida var fantastisk. En fantastisk mamma och en underbar vän. Med ett hjärta större än hela Trollhättan. Jag har aldrig träffat någon med samma omtänksamhet, humor och värme som Ida. Vilka tror ni som kommer med påhopp, lögner och spekulationer om henne att ni är? Hon finns inte mer. Hon kan inte försvara sig. Det är så jävla fult. Redan före hon dog var hon trött på alla oförtjänta rykten hon har fått dras med. Fyfan för er. Det räcker nu.

Och kekfakee, jag är jävligt trött på att se dig här hela tiden. Ida tyckte så fruktansvärt jävla illa om dig och det kan knappast ha undgått dig men det är gulligt hur du har försökt framställa eran relation sedan hon försvann, verkligen. Du äcklar mig. Vad får du ut av att skriva i den här vidriga tråden? Tror du att Ida hade uppskattat det? Räcker det inte med att du var respektlös mot henne när hon levde?

Vad sägs om att lägga mer tid på era nära och kära istället för att skriva och läsa i denna jävla pisstråden? Jag vill inte läsa en enda till lögn eller spekulation om min vän här som jag saknar varje dag. God jävla jul.
Citera
2013-12-17, 08:14
Medlem
Flashback i SR Skaraborg.........

Citat:
Fallet med den mördade tvåbarnsmamman i Trollhättan fick direkt stor uppmärksamhet och ganska omgående startades en tråd om fallet på internetforumet Flashback. Idag när rättegången fortsätter i säkerhetssalen i Göteborg kommer ett vittne att höras om en fyndplats han gjorde tack vare den här tråden.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5735247
Citera
2013-12-17, 08:58
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DuochjagI
Jaså, skulle Ida ha missbrukat amfetamin nu också? Det var inget fel på hennes tänder, lite tandvärk i år, inget annat. Det finns inga gränser för vad ni kan hitta på om min vän i den här vidriga tråden. Ni är vidriga hela bunten. I så många månader har jag läst lögn efter lögn här. Spekulationer efter spekulationer. Och alla har ni fel. Ni hade inte turen att få ha henne i erat liv. Ni vet inte hur hon var som person eller hur hon levde sitt liv. Ni vet inte hur hennes liv har sett ut eller vad hon hade för drömmar och framtidsplaner före någon jävel tog hennes liv. Ida var fantastisk. En fantastisk mamma och en underbar vän. Med ett hjärta större än hela Trollhättan. Jag har aldrig träffat någon med samma omtänksamhet, humor och värme som Ida. Vilka tror ni som kommer med påhopp, lögner och spekulationer om henne att ni är? Hon finns inte mer. Hon kan inte försvara sig. Det är så jävla fult. Redan före hon dog var hon trött på alla oförtjänta rykten hon har fått dras med. Fyfan för er. Det räcker nu.

Och kekfakee, jag är jävligt trött på att se dig här hela tiden. Ida tyckte så fruktansvärt jävla illa om dig och det kan knappast ha undgått dig men det är gulligt hur du har försökt framställa eran relation sedan hon försvann, verkligen. Du äcklar mig. Vad får du ut av att skriva i den här vidriga tråden? Tror du att Ida hade uppskattat det? Räcker det inte med att du var respektlös mot henne när hon levde?

Vad sägs om att lägga mer tid på era nära och kära istället för att skriva och läsa i denna jävla pisstråden? Jag vill inte läsa en enda till lögn eller spekulation om min vän här som jag saknar varje dag. God jävla jul.
Id@ var säkert jättesnäll och det är nog inte främst hennes personlighet som diskuteras i denna tråd.

Anledningen till att jag började spekulera kring ett eventuellt missbruk var för att jag funderade på vart hennes tänder har tagit vägen. Någonstans har de ju hamnat. På något sätt har de lossnat. Det handlar inte om att sprida rykten eller vara elak. Min teori är inte totalt orimlig, om man funderar på det.

Jag har på intet sätt menat att vara respektlös mot vare sig dig eller Id@.

Sedan är det även så att jag personligen inte har full koll på mina polares tandstatus och därför känns det inte helt otroligt att även du kanske inte har full koll inom detta när det gäller dina egna vänner. Man brukar väl inte prata om sådant med sina vänner?
Citera
2013-12-17, 09:10
Medlem
Docklands avatar
Vilka live-rapporterar från rätten idag? Inte TT-ELA, deras rapportering håller inte måttet riktigt.
Citera
2013-12-17, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Vilka live-rapporterar från rätten idag? Inte TT-ELA, deras rapportering håller inte måttet riktigt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5735138
Citera
2013-12-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag håller med om att det är skumt hur alla tänder (från framtand till den sista sista bakersta tanden) på den ena sidan i överkäken och på den andra sidan i underkäken saknas. Se en bra bild här på vilka tänder det handlar om:

http://www.folktandvardenstockholm.se/fakta-rad/fakta-om-tander/tandernas-namn/

Sedan står det "Tändernas gropar är oskadade". Jag drog ut en visdomstand för ca ett halvår sedan. Ett bra tag efteråt hade jag en "grop" där tanden hade suttit. Men nu har gropen "växt igen" och det märks inte att det funnits en tand där. Kan mördaren dragit ut tänderna på henne? Vidrig tanke. Jag begriper inte detta. Men att en 23-åring skulle kunna förlora så många tänder på ett "naturligt" sätt tror jag inte en sekund på.

Samtidigt är det inget som lyfts fram från åklagarsidan.

Jag tror att "tändernas gropar" avser tuggyta på molarer och premolarer. Utskotten skulle då kunna va själva toppen på tanden. Poängen är att kvarvarande tänder är oskadda. Lutar mer och mer åt att dom är utdragna. Obs en teori.
Citera
2013-12-17, 10:10
Medlem
Kallixs avatar
Rättsläkaren hörs just nu. Enligt SRs reporter på plats:

"Rättsläkaren håller med om att blodbildsanalysen från lägenheten tyder på att att det förekommit trubbigt våld mot huvudet. Men hans undersökning tyder på att även vasst våld på halsen kan ha förekommit."

Han säger vidare:

"Han bedömmer att sjukdomen inte har påverkat dödsorsaken. Vid så pass stora skador, som brottsplatsen tyder på, så spelar det ingen roll om man lider av blödarsjuka eller inte."

(mina fetmarkeringar).

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5735138
Citera
2013-12-17, 10:12
Medlem
pam-pam-elas avatar
Man kunde inte hitta offrets alla tänder, men inget tyder på att de skulle gått förlorade innan dödsfallet.

Se där kom svaret angående tänderna....
Citera
2013-12-17, 10:12
Medlem
Kallixs avatar
Rättsläkaren igen:

"Man kunde inte hitta offrets alla tänder, men inget tyder på att de skulle gått förlorade innan dödsfallet."

Men jag tycker fortfarande det är mysko med så många tänder borta på en så ung person...
Citera
2013-12-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Rättsläkaren igen:

"Man kunde inte hitta offrets alla tänder, men inget tyder på att de skulle gått förlorade innan dödsfallet."

Men jag tycker fortfarande det är mysko med så många tänder borta på en så ung person...

Han säger att hon sannolikt va död när dom försvann. Han har tydligen ingen teori om hur det har gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in