2013-12-17, 01:12
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om man håller vapnet mot huvudet/nacken snett uppåt på en person med huvudet i kudden så blir skottvinkeln uppåtgående och hamnar i väggen och man missar personen eftersom personen befinner sig under vapnet och inte i skottvinkeln.

Vänligen, sluta hitta på saker, så vi slipper diskutera påhitt.

Varifrån jag har fått delar av slasken angår dig inte.

Det där var bland det mest korkade jag läst här på FB
Ta det en gång till är du snäll..

Om man för det första håller vapnet (alltså pipan) mot huvudet då kan man ju för det första inte missa för annars håller man ju inte vapnet mot just huvudet, det säger ju sig självt.
Hur tänker du människa?
Att skottvinkeln kan ändras då den träffar ett föremål vet du väl naturligtvis?
Det är väl snarare en regel än ett undantag
Citera
2013-12-17, 01:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Mitt ansikte sitter i vart fall i huvudregionen... var sitter ditt?
Enligt min teori...*suck* IGEN så kan han ha hållit en kudde eller något LIKNADE för att dämpa skottet och eller skriken och då hamnar partiklarna till största delen på kudden.
Men, enligt din teori höll han ned huvudet med ena handen och sköt med den andra. Med vilken hand höll han kudden?
Citera
2013-12-17, 01:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Personligen tror jag att åklagaren svettas en del av att Berry (eller vad polisen nu heter) tog in det sista förhöret med P.K till fup.
Hur ska han förhålla sig till detta vittne som har haft förträngda minnen tills fakta får han att minnas.

Pinsamt för åklagarsidan kommer det bli när försvaret rätar ut P.K:s minnesförluster.

Glöm det han svettas inte utan är mer än nöjd. Var får du allt ifrån? Det är ett kanonvittne som verkligen gav klarhet i var Marina förvarade vapnet. Och det är HR som kommer avgöra om han är trovärdig eller inte. Värre är det med KH och just utpekande av ett ansikte man sett i några sekunder tillhör inte det som är mest trovärdigt och det finns väl utförd beskrivning hur ett vittnesmål av den typen ska värderas.

Nej, 9 januari så drar en historisk rättegång igång. Och av alla resningar av detta slaget är det 100% fällande dom. Det är vad som ska väntas så man inte får en surprise.

Citat:
Mitt ansikte sitter i vart fall i huvudregionen... var sitter ditt?
Enligt min teori...*suck* IGEN så kan han ha hållit en kudde eller något LIKNADE för att dämpa skottet och eller skriken och då hamnar partiklarna till största delen på kudden.

Kuddarna är klart användbara till att dämpa ett skott. Två kuddar är med i paketet båda med skador och blod.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-17 kl. 01:19.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Om man för det första håller vapnet (alltså pipan) mot huvudet då kan man ju för det första inte missa för annars håller man ju inte vapnet mot just huvudet, det säger ju sig självt.
Hur tänker du människa?
Det var Titianas teori jag redogjorde för. Det är inte min.

Titiana antog inte att pipan hölls mot huvudet. Pistolen hölls mot huvudet och var riktad snett uppåt.
Citera
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Precis min poäng ( det fetade) men om han ligger ner och tex "gökar" på henne...stödjer sig på armbågen och håller vapnet mot huvudet...hon har huvudet på en kudde så kan skottvinkeln kunna förklaras. detta är i vart fall min teori.

Vpre det inte enklare om hon satt upp då? Så att kulan kom i en flack nedåtgående bana till märket i väggen som ju är lite lägre än huvudet på en sittande person?

Och din förklaring förklarar inte frånvaron av typiska tecken på närskott, t ex tändsatspartiklar.
Citera
2013-12-17, 01:17
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Men, enligt din teori höll han ned huvudet med ena handen och sköt med den andra. Med vilken hand höll han kudden?

den vänstra så klart..måste jag förklara hur svårt det är att hålla i ett vapen+kudde och försöka skjuta?
Huvud, kudde hand..nerifrån räknat, En normal kudde är 50x60 cm stor. täcker mycket väl det mesta av huvudet.
Citera
2013-12-17, 01:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
den vänstra så klart..måste jag förklara hur svårt det är att hålla i ett vapen+kudde och försöka skjuta?
Huvud, kudde hand..nerifrån räknat, En normal kudde är 50x60 cm stor. täcker mycket väl det mesta av huvudet.
Okej, han höll två grejer i samma hand, är det det du menar. Vilka två grejer hölls i samma hand? Vapen+kudde? Jag tror det är väldigt svårt att skjuta med en kudde i samma hand som pistolen.
Citera
2013-12-17, 01:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Hur tänker du människa?

Ett skott i nacken är inget annat än planerat och med uppsåt. Jag kallar det avrättning.

http://www.bild.me/bild.php?file=5974377Image__2_.jpg

Han kröp väl upp i sängen bredvid och satte pistolmynningen i nacken på henne.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-17 kl. 01:23.
Citera
2013-12-17, 01:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Glöm det han svettas inte utan är mer än nöjd. Var får du allt ifrån? Det är ett kanonvittne som verkligen gav klarhet i var Marina förvarade vapnet. Och det är HR som kommer avgöra om han är trovärdig eller inte. Värre är det med KH och just utpekande av ett ansikte man sett i några sekunder tillhör inte det som är mest trovärdigt och det finns väl utförd beskrivning hur ett vittnesmål av den typen ska värderas.

Nej, 9 januari så drar en historisk rättegång igång. Och av alla resningar av detta slaget är det 100% fällande dom. Det är vad som ska väntas så man inte får en surprise.
Här kommer naturligtvis försvaret ifrågasätta datumet för detta förhör. Och det rimmar lite illa att P.K inkom med denna uppseendeväckande minne nov-2013 efter att fakta läckt ut i.o.m resningsansökan.

Jag tror inte HR köper detta vittnesmål alls.
Citera
2013-12-17, 01:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Här kommer naturligtvis försvaret ifrågasätta datumet för detta förhör. Och det rimmar lite illa att P.K inkom med denna uppseendeväckande minne nov-2013 efter att fakta läckt ut i.o.m resningsansökan.

Jag tror inte HR köper detta vittnesmål alls.

Ifrågasätter man inte KHs mailbombningar och ändringar, så ser jag ingen anledning till att Marinas kamrat kommer ifrågasättas. Han kom säkert på en hel del efterhand. Och det är ju bingo med att Fredrik sedan innan hade tagit vapnet och inte erkänt detta direkt.
Du tror väl inte att han frias? Ärligt talat?
Citera
2013-12-17, 01:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det var Titianas teori jag redogjorde för. Det är inte min.

Titiana antog inte att pipan hölls mot huvudet. Pistolen hölls mot huvudet och var riktad snett uppåt.

ja, för att kulan tydligen kom ut genom ögat...och jag ser inget som skulle ha föranlett/bevis till att den skulle ha rikoschetterat efter det.
och för att förklara detta för dig, det som för alla andra är självklart. Han riktade ju naturligtvis den farliga delen. pipan mot hennes huvud och ingen annanstans.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-17 kl. 01:32.
Citera
2013-12-17, 01:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ifrågasätter man inte KHs mailbombningar och ändringar, så ser jag ingen anledning till att Marinas kamrat kommer ifrågasättas. Han kom säkert på en hel del efterhand. Och det är ju bingo med att Fredrik sedan innan hade tagit vapnet och inte erkänt detta direkt.
Du tror väl inte att han frias? Ärligt talat?
K.H inkom tidigt med kvitton som bevis på tid och datum.
Vad har P.K eller L.J att inkomma med? Minnesförlust samt att L.j blev upphämtad av R både på rastplatsen och pendelparkeringen.
Tänk om försvaret ifrågasätter varför L.J befann sig på på pendelparkeringen natten den 29/8 och hämtades upp av R??
P.K kan ju förklara inför rätten varför han efter att ha läst förundersökning börjat minnas saker som gnagt honom i månader.

Ska bli en intressant rättegång.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-17 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in