Citat:
Ursprungligen postat av
Tulpanpernilla
Personligen tror jag att åklagaren svettas en del av att Berry (eller vad polisen nu heter) tog in det sista förhöret med P.K till fup.
Hur ska han förhålla sig till detta vittne som har haft förträngda minnen tills fakta får han att minnas.
Pinsamt för åklagarsidan kommer det bli när försvaret rätar ut P.K:s minnesförluster.
Glöm det han svettas inte utan är mer än nöjd. Var får du allt ifrån? Det är ett kanonvittne som verkligen gav klarhet i var Marina förvarade vapnet. Och det är HR som kommer avgöra om han är trovärdig eller inte. Värre är det med KH och just utpekande av ett ansikte man sett i några sekunder tillhör inte det som är mest trovärdigt och det finns väl utförd beskrivning hur ett vittnesmål av den typen ska värderas.
Nej, 9 januari så drar en historisk rättegång igång. Och av alla resningar av detta slaget är det 100% fällande dom. Det är vad som ska väntas så man inte får en surprise.
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Mitt ansikte sitter i vart fall i huvudregionen... var sitter ditt?
Enligt min teori...*suck* IGEN så kan han ha hållit en kudde eller något LIKNADE för att dämpa skottet och eller skriken och då hamnar partiklarna till största delen på kudden.
Kuddarna är klart användbara till att dämpa ett skott. Två kuddar är med i paketet båda med skador och blod.