2013-12-17, 00:52
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Nåja. Nu ska vi ta det lugnt med "anklagelserna", Jag har aldrig påstått att det hittats en jacka. Jag undrade om det var så för jag trodde mig ha läst det någonstans. Och det hade jag här på tråden. Så då var den saken ur världen. Kan du släppa den? du ska för övrigt inte ljuga....( det fetade)
Jag har inte medvetet eller falskeligen påstått något. Blandande ihop i så fall innehållsförteckning och resten av slasken. Men det är ju enkelt för dig att motbevisa...visa oss handlingarna och sluta dribbla. Gällande maskningen så finns det ett antal inlägg hur jag resonerat så det upprepar jag inte ingen.
Jag har förklarat skottvinkeln och som sagt så sitter jag inte under ed och ska vittna i egenskap av expert. Endera får du köpa teorin eller komma med något mer vettigt än idel frågor om att jag ska förklara och förklara mer. dvs kom med en egen teori, kanske en idé?

Vad sägs om sittande och ett skott i ansiktet från ett visst avstånd, och så välter hon tvärs över dubbelsängen så huvudet hamnar på andra sidans överdel?
Citera
2013-12-17, 00:54
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om man håller vapnet mot huvudet/nacken snett uppåt på en person med huvudet i kudden så blir skottvinkeln uppåtgående och hamnar i väggen och man missar personen eftersom personen befinner sig under vapnet och inte i skottvinkeln.

Vänligen, sluta hitta på saker, så vi slipper diskutera påhitt.

Varifrån jag har fått delar av slasken angår dig inte.

Vad menar du? Förklara är du snäll.
Citera
2013-12-17, 00:56
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Finns det inte en förmodad skottvinkel i FUP? Duger inte den?

Inte FUP men väl i ett material som lämnats in till HD. Skottet ser ut att ha kommit från en position under höger madrass. För att gå snett uppåt genom huvudet och träffa en bit upp på väggen. Nej, den duger inte.
Citera
2013-12-17, 00:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nåja. Nu ska vi ta det lugnt med "anklagelserna", Jag har aldrig påstått att det hittats en jacka. Jag undrade om det var så för jag trodde mig ha läst det någonstans. Och det hade jag här på tråden. Så då var den saken ur världen. Kan du släppa den? du ska för övrigt inte ljuga....( det fetade)
Jag har inte medvetet eller falskeligen påstått något. Blandande ihop i så fall innehållsförteckning och resten av slasken. Men det är ju enkelt för dig att motbevisa...visa oss handlingarna och sluta dribbla. Gällande maskningen så finns det ett antal inlägg hur jag resonerat så det upprepar jag inte ingen.
Jag har förklarat skottvinkeln och som sagt så sitter jag inte under ed och ska vittna i egenskap av expert. Endera får du köpa teorin eller komma med något mer vettigt än idel frågor om att jag ska förklara och förklara mer. dvs kom med en egen teori, kanske en idé?
Du har påstått att det fanns en jacka. Sluta slingra dig:
Citat:
men en kula var utgrävd i vart fall. Vi vet inte heller vad denna jacka som hittade i paketet användes till eller hur? Den kan man slänga över huvudet på henne och sen är det ett skott i nacken..ingen blodstänk
Menar du nu helt plötsligt att namn i slasken är maskade? Var har du hittat på det?
Din teori om skottvinkeln är orimlig. Offret är inte i vägen för kulan. Så vi glömmer den teorin.
Citera
2013-12-17, 00:59
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Här låter det som en ganska knepig skottvinkel. Det måste ha gjort ont i handen. Om någon kommer in i ett rum och ska skjuta en sovande så står man väl vid sängen och riktar vapnet nedåt eller?

Precis min poäng ( det fetade) men om han ligger ner och tex "gökar" på henne...stödjer sig på armbågen och håller vapnet mot huvudet...hon har huvudet på en kudde så kan skottvinkeln kunna förklaras. detta är i vart fall min teori.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad menar du? Förklara är du snäll.
Enklast är att du provar på en person som ligger med ansiktet ned i en kudde, och tar en leksakspistol eller en penna och håller mot personen och siktar snett uppåt. Då inser du att du inte träffar personen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Inte FUP men väl i ett material som lämnats in till HD. Skottet ser ut att ha kommit från en position under höger madrass. För att gå snett uppåt genom huvudet och träffa en bit upp på väggen. Nej, den duger inte.

Ok. Men kulan har sannolikt ändrat riktning på vägen. För det var ju inget tungt vapen hon sköts med vad jag har förstått. Kraniet är hårt och sannolikheten att den gått rakt igenom är väldigt liten om du frågar mig.
Citera
2013-12-17, 01:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Precis min poäng ( det fetade) men om han ligger ner och tex "gökar" på henne...stödjer sig på armbågen och håller vapnet mot huvudet...hon har huvudet på en kudde så kan skottvinkeln kunna förklaras. detta är i vart fall min teori.
Nyss låg ansiktet mot kudden.

Varför finns det inga tändsatspartiklar i skallen vid ett så nära skott?
Citera
2013-12-17, 01:05
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Du har påstått att det fanns en jacka. Sluta slingra dig:

Menar du nu helt plötsligt att namn i slasken är maskade? Var har du hittat på det?
Din teori om skottvinkeln är orimlig. Offret är inte i vägen för kulan. Så vi glömmer den teorin.

Och efter detta frågade jag om det var någon som kunde erinra sig om snacket om en jacka och det kunde de och jag skrev att då fanns det väl ingen jacka då. Vad jag hade läst så fanns det en jacka...så jag trodde det då jag skrev inlägget. Räcker detta nu för förklaring för dig nu eller ska du fortsätta att ifrågasätta detta med jackan?
Har du en bättre teori gällande förklaring till skottvinkeln eller vill du bara gnälla på min?
Citera
2013-12-17, 01:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och efter detta frågade jag om det var någon som kunde erinra sig om snacket om en jacka och det kunde de och jag skrev att då fanns det väl ingen jacka då. Vad jag hade läst så fanns det en jacka...så jag trodde det då jag skrev inlägget. Räcker detta nu för förklaring för dig nu eller ska du fortsätta att ifrågasätta detta med jackan?
Har du en bättre teori gällande förklaring till skottvinkeln eller vill du bara gnälla på min?
Du hittade på jackan. Du hittade på en orimlig skottvinkel. Du hittade på att namn i innehållsförteckningen var maskade. Hittade du också på att slasken är maskad?
Citera
2013-12-17, 01:09
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nyss låg ansiktet mot kudden.

Varför finns det inga tändsatspartiklar i skallen vid ett så nära skott?

Mitt ansikte sitter i vart fall i huvudregionen... var sitter ditt?
Enligt min teori...*suck* IGEN så kan han ha hållit en kudde eller något LIKNADE för att dämpa skottet och eller skriken och då hamnar partiklarna till största delen på kudden.
Citera
2013-12-17, 01:10
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Ok. Men kulan har sannolikt ändrat riktning på vägen. För det var ju inget tungt vapen hon sköts med vad jag har förstått. Kraniet är hårt och sannolikheten att den gått rakt igenom är väldigt liten om du frågar mig.

Inget kan ju uteslutas men det ser inte så ut. Benen i skallen är ju undersökta och det fanns inga spår av sådant. Det verkar ha varit rakt igenom på skallens högra sida, riktning okänd. Inga tändsatspartiklar, brännskador etc.

Det är ett faktum att märket i väggen satt högre än huvudets nivå för en sovande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in