2013-12-17, 00:24
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero

Men när en vänsterextrem demo anfalles så hör vi "NAZISTERNA ATTACKERADE BARA PENSIONÄRER OCH SMÅBARN!!" (varvid man kan ifrågasätta hur det kommer sig att pensionärer och barn bär på knivar, knallskott, rökgranater osv.).

Det var ju våldsnazisterna som hade med sig granater. Kan man tydligt se på klippen. Det har nu också kommit fram att ingen vart knivhuggen på riktigt. "Den knivhuggna" blev egentligen spetsad på en pinne.
Citera
2013-12-17, 00:26
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Har ni inte ett enda sanningsenligt ord att komma med? Ingen har hävdat att våldsvänstern var frånvarande, däremot var de i minoritet medan de flesta var vanliga svenssons. Sluta älta skitsnacket.

Men nej din inavlade jude. Läs igenom tråden, varannan post av er afahorungar är "smr attackerade BARA barn och pensionärer"
Citera
2013-12-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan.Berner
Jag vet inte vem du är, men i så fall var mitt inlägg knappast riktat mot dig. Det jag reagerar över är hyckleriet som väldigt många uppvisat i samband med denna händelse. (Aftonbladets ledarskribent Anders Lindberg för att ta ett konkret exempel. Har inte kollat de andra stora tidningarna, men det hade ju inte precis varit ägnat att förvåna om tonen var ungefär densamma där.)

RevFront- och AFA-patrasket har ursäktats, och i förekommande fall hyllats, av bland annat krönikörer i Aftonbladet, så jag skulle vilja påstå att den "vanliga" vänstern har stora problem med gränsdragningen för vilka som tillhör "deras lag".

Hur som helst skjuter du bredvid mål eftersom jag ingalunda har gett mitt stöd för den här attacken. Jag anser däremot att när man under flera årtionden ser mellan fingrarna med våld mot ens meningsmotståndare, så ska man inte bli förvånad, kränkt och indignerad när dessa till slut tar till samma metoder. Och sett mellan fingrarna är just vad vänstern gjort, alldeles oavsett om du, personligen, har fördömt de illdåd som begåtts av rena terrorgrupper som RF och AFA.

Och om polisen hade agerat så redan från början så hade vi aldrig hamnat i den här situationen, n'est-ce pas? Men det har de inte, istället har de agerat efter direktiv och vibbar från politiker och massmedia och tillåtit vänsterpatrasket att stå och skrika, kasta knallskott och stenar och så vidare, på nationalistiska demonstrationer.

För övrigt förstår jag inte varför SvP "inte omfattas" eftersom det våld som organisationen godkänner är rent försvarsvåld. Vad SMR beträffar ska jag inte uttala mig tvärsäkert eftersom jag inte vet vad de har för direktiv beträffande våld, men som jag uppfattat det är våldsanvändningen reaktiv, inte aktiv -- om man inte bemöts med våld på en viss ort, använder man heller inte våld mot meningsmotståndare. I bjärt kontrast till RF och AFA.

Som sagt, det gör det inte vid nationalistiska demonstrationer av den enkla orsaken att man förväntar sig att dessa ska angripas av vänsterhuliganer. Vilket naturligtvis är ett betydligt värre problem än att motsatsen händer för en gångs skull.

Du vet säkert även var han bor .. sluta vara löjlig ni har redan gjort det ..
Citera
2013-12-17, 00:29
Medlem
souvlaki6s avatar
Varför är ni "nationalister" så angelägna om att försvara våldsivrande, tjackstinna stormtrupper?
Citera
2013-12-17, 00:29
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Det var ju våldsnazisterna som hade med sig granater. Kan man tydligt se på klippen. Det har nu också kommit fram att ingen vart knivhuggen på riktigt. "Den knivhuggna" blev egentligen spetsad på en pinne.

Skitsnack. Ingen har förnekat att SMR också var beväpnade med diverse tillhyggen (konstigt vore det annars när man går 30 på 300+) men vänstern var också beväpnade. Finns ju bland annat vittnesmål från en neutral åskådare som såg vänsterpack som tappade en kniv på marken innan det hela hade börjat
Citera
2013-12-17, 00:31
Medlem
Wow, ner i barnvagnen .. jissus... högst sannorlikt, not.
Citera
2013-12-17, 00:34
Avslutad
Inse att alla idag efter det som hänt, hatar SMR. Att attackera barnfamiljer på ett torg är för jävla fegt. (även om det fanns några från Afa där). SMR kan visa stake genom internationell kamp för de svenska värderingarna. Dra till Syrien och gå berzerk mot Assad med sina pinnar och fyrverkeripjäser.
Citera
2013-12-17, 00:34
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Skitsnack. Ingen har förnekat att SMR också var beväpnade med diverse tillhyggen (konstigt vore det annars när man går 30 på 300+) men vänstern var också beväpnade. Finns ju bland annat vittnesmål från en neutral åskådare som såg vänsterpack som tappade en kniv på marken innan det hela hade börjat

Och det var ju en jävla tur det. Jag tycker det är okej att bära vissa vapen i självförsvar. Speciellt om risken att att gäng våldskåta psykiskt instabila beväpnade nazistpsykopater gömmer sig bakom hörnet. Ger man sig på barn, pensionärer och söderhipsterbrudar så saknar man ju alla spärrar.
Citera
2013-12-17, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdy
Med tanke på att AFA och RF i stort sätt har våldsmonopol så lär detta inte vara något som blir vardag.
Nu sitter liksom halva SMRs aktivistskara, för denna lilla attacken där de själva fick smaka, flyendes och blödande.
Vi är fler än er, och det kommer vi alltid vara.

Tillbakakakan smakade underbart. Hur smakade kniven och asfalten?

Jag var inte där, så jag har ingen aning. Mitt inlägg var inte riktat mot er inom våldsvänstern (som jag givetvis avskyr, men det är en annan historia) utan mot de hycklare som stöder, accepterar eller ser mellan fingrarna med er verksamhet och sedan går omkring i villfarelsen att era metoder inte kommer att provocera fram samma metoder från den andra sidan.

Jag tror att "Vi är fler än er" och "Hur smakade kniven och asfalten" drev hem min poäng. Ni älskar verkligen att kunna utöva våld mot meningsmotståndare i kraft av överlägsna antal och det faktum att stora delar av de rådande maktstrukturerna i grund och botten ser er som meningsfränder, medan andra delar ser er som nyttiga idioter. Fega mobbare, som sagt.
Citera
2013-12-17, 00:37
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Och det var ju en jävla tur det. Jag tycker det är okej att bära vissa vapen i självförsvar. Speciellt om risken att att gäng våldskåta psykiskt instabila beväpnade nazistpsykopater gömmer sig bakom hörnet. Ger man sig på barn, pensionärer och söderhipsterbrudar så saknar man ju alla spärrar.

Jag säger inte emot dig där. Förnekar inte på något vis att det var en offensiv våldsaktion från SMRs sida. Dock stödjer jag det helt och hållet.
Citera
2013-12-17, 00:51
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Tvål och lamskärmar har nämnts någonstans i tråden, och då var det av en nazist. Sluta lägg orden i munnen på dina meningsmotståndare och håll dig till diskussionen. Såna som dig är omöjliga att föra samtal med. Sluta lipa.

Ni rödingar har ingen humor alls, fast är det några som kan lipa så är det ni. Var och varannat inlägg från er handlar ju om barn och barnvagnar.
Citera
2013-12-17, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ni rödingar har ingen humor alls, fast är det några som kan lipa så är det ni. Var och varannat inlägg från er handlar ju om barn och barnvagnar.

Man blir ju fan förbannad när nassar på amfetamin försökte slå barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in