2013-12-16, 21:19
Medlem
http://i.imgur.com/iB0L0u1.jpg
Och den här skojaren var där också så klart. Någon som vet vem han är? Brukar se honom i många av Motståndsmedias filmer på youtube.
Citera
2013-12-16, 21:28
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
Vilet skitsnack från polisen det är inte deras sak detta låter skrämande i ett rättssamhälle att polisen uttalar sig så

Jag överdrev kanske en smula men de jobbar hårt med åklagare och säpo för att få fällande domar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5734772
Citera
2013-12-16, 21:44
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Jag överdrev kanske en smula men de jobbar hårt med åklagare och säpo för att få fällande domar.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5734772
Fy fan så obehagligt. Här sitter samma jävla snutsvin som fritt låter vänsterextremister upploppa, hota, misshandla och hembesöka allt som rör sig till höger om Moderaterna och lovar häktningar och fällande domar när någon för första gången gör samma sak tillbaka. Nu är det minsann hårda tag och allvarsam ton som gäller. Om de lyckas med det här så bevisar det att "misslyckandet" med samma sak när det gäller vänsterextremisterna endast beror på avsaknaden av politisk vilja. Och då bevisas samtidigt att vi inte lever i en rättstat.
Citera
2013-12-16, 21:56
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fy fan så obehagligt. Här sitter samma jävla snutsvin som fritt låter vänsterextremister upploppa, hota, misshandla och hembesöka allt som rör sig till höger om Moderaterna och lovar häktningar och fällande domar när någon för första gången gör samma sak tillbaka. Nu är det minsann hårda tag och allvarsam ton som gäller. Om de lyckas med det här så bevisar det att "misslyckandet" med samma sak när det gäller vänsterextremisterna endast beror på avsaknaden av politisk vilja. Och då bevisas samtidigt att vi inte lever i en rättstat.

Tycker det är bra att de tar till med hårdhandskarna mot kriminella våldsverkare. Särskilt när det är barn och gamla inblandade. Självklart ska samma gälla vänsteraktivisternas våld.
Citera
2013-12-16, 21:57
Medlem
Quid pro quos avatar
Det har talats om tomma barnvagnar i samband med demonstrationen.
Kan dessa ha använts för att gömma knivar och andra vapen efter upploppet och skulle detta ha varit skälet till att extremisterna gärna ville ha så mycket barnfamiljer i området som möjligt så att ett sökande efter vapnen skulle försvåras?
Citera
2013-12-16, 22:19
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skelögd
Självklart ska samma gälla vänsteraktivisternas våld.
Jo, det är ju lätt att slänga sig med "självklart" hit och "självklart" dit. Nu är det så att samma inte gäller vänsterextremisternas våld, utan de har kunnat attackera nationalister riskfritt i alla år. Hur reagerar du på det? För självklar reagerar du ju, eller hur?
Citera
2013-12-16, 22:21
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jikmao
http://i.imgur.com/iB0L0u1.jpg
Och den här skojaren var där också så klart. Någon som vet vem han är? Brukar se honom i många av Motståndsmedias filmer på youtube.

Hagberg. Tidigare ansvarig utgivare för nordfront. Nu nästeschef för Stockholm.
Suttit inne för HMF några gånger.
Citera
2013-12-16, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Du har uppenbart inte följt tråden, och inte ens kollat in fotona och alla videos, då är det lönlöst att föra en dialog, eftersom du nu uppenbart bara går in för att trolla runt och förvränga fakta.
klick-ignore

För er andra så kollade jag just upp vad som var bakomvarande motiv till denna soppa:
http://www.direktpress.se/tidningenarstaenskede/Arkiv/Artiklar/2013/10/Nazister-tranade-pa-Karrtorps-IP/
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svep-oroligheterna-i-karrtorp_8825862.svd?sidan=5

Det intressanta är SvD:s kritiska granskning av den äldre artikeln.

Jo jag har följt tråden och jag har kollat på videorna, du tycker att det verkar vara konstigt att man väljer att stå under tak när det regnar, sätta upp planscher(du nämnde att man satte upp A3 ark i teatern) så att så många som möjligt kan se dem, hålla en demonstration vid en tidpunkt när så många som möjligt kommer att ta del av den.

Brukar sd och svp och vad nu alla högerextremister heter hålla sina demos mitt i natten?
Citera
2013-12-16, 22:43
Medlem
Barringtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Så den som knivhögg en från SMR kom undan?

Det var inte frågan om någon knivhuggning på någon nationalist utan sticksår i ryggen från flaggor och pinnar i tumultet.
Citera
2013-12-16, 22:53
Medlem
Mantarays avatar
Det är fan inte ofta jag orkar bry mig om svagsinta och inskränkta.. Men när personer som jag bryr mig om tycker att det är olustigt att gå och handla på grund av er, har det gått för långt!

Kan inte bara AFA/idiotvänstern och SMR/idiot-vad-ni-nu-klassar-er-som samlas på en ö i skärgården (där ingen bor) och slåss till sista person och sen låta oss andra människor leva lite lugnare?

Fattar ni inte att er lilla bubbla till världsuppfattning är irrelevant för huvuddelen av samhället? Väx upp för fan! Tragiskt att vuxna (fysiskt iaf) beter sig på ett så ociviliserat sätt.
Citera
2013-12-16, 23:04
Medlem
drinkandfuckgoods avatar
Min teori är att svenska polisen är nazister, åtminstone de flesta. De högre poliserna visste/planerade dådet tror jag. Fega maskerade nazister som bär kniv. Som polis har du inte något val att gå på uppdrag eller inte för du gör det "för samhällets skull". Om en lägre polis tycker om invandring/kultur för mycket så kan det sluta med en kniv på ett demonstrationståg.
Citera
2013-12-16, 23:13
Avstängd
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Det har talats om tomma barnvagnar i samband med demonstrationen.
Kan dessa ha använts för att gömma knivar och andra vapen efter upploppet och skulle detta ha varit skälet till att extremisterna gärna ville ha så mycket barnfamiljer i området som möjligt så att ett sökande efter vapnen skulle försvåras?

Har sett flera bilder med tomma barnvagnar kan vara för att belysa att det fanns barn där och hur oskyldiga linje 17 var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in