2013-12-16, 20:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De gjorde rent. Det gjorde inte GM i Trollhättan. Han hade inte tid.

Han kanske hade för avsikt att göra rent efter sig. Men insåg när han kom tillbaka in, att det skulle ta för lång tid med allt blod? Ähh skit samma, tänderna är borta och hur mycket vi än spekulerar så vet vi ju inte vad som hänt.
Citera
2013-12-16, 20:27
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det finns en variant till, betydligt otrevligare. Någon har använt en tång. Obs bara en tanke.

Men usch, om de nu verkligen inte har hittat en enda tand så låter det iofs som en möjlighet. Ska AJ ha dragit ut tand för tand? Hade han tid med det? Tänk om I*as pappa eller sonens pappa hade ångrat sig och kommit ändå?
Citera
2013-12-16, 20:27
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Om tänderna legat kvar på köksgolvet så säger ju det en del om vad som hänt, oavsett om en kropp finns kvar eller är flyttad. Med upplockade tänder och en gömd kropp så famlas det om tillvägagångssätt. Kanske var ett smart drag att plocka upp tänderna?

2 liter blod säger ganska mycket om vad som hänt..?
Citera
2013-12-16, 20:37
Medlem
Nightboreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Ny här men följt tråden sedan dag ett. Två liter blod säger att någon har mist två liter blod. Antagligen genom någon form av skada. Det kan vem som helst räkna ut. Jag hade hoppats på mer teknisk bevisning i form av bindande DNA med mera i det här fallet. Det känns som om MGM kan skylla på vad som helst. "Hon kanske halkade och slog huvudet i en kruka som gick sönder och samtidigt som krukan slog ut tänderna gick en skärva in i halsen"... Skospåren säger i och för sig att det kan tänkas vara MGM:s skor som klampat runt i blodet efteråt...men inget säger än så länge hur skadan uppstått...eller? Hemskt är det i vilket fall som helst.
Citera
2013-12-16, 20:38
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om nu AJ slog/sparkad ut tänderna så borde några finnas i kroppen och några i lägenheten. Jag tror inte att man på natten synade alla hörnen efter tänder men kan ju ha fel.
AJ tog en sväng utanför huset omkring halv ett enligt vittne. Varför han gjorde det förefaller märkligt, han har ju telefonkontakt med DB/FH så det kan knappast handla om att möta dem.
Frågan är om man har sökt efter tänder tillräckligt noggrant, t.ex. på motsatta sidan Ö Margaretavägen. Nota Bene att man inledningsvis inte visste att hon saknade tänder.
Senast redigerad av Orsa 2013-12-16 kl. 20:40.
Citera
2013-12-16, 20:41
Medlem
Kan inte tänderna ha rykt under transporten? Om man, stressat, släpar runt på ett lik är man kanske inte jätteförsiktig. Det räcker ju att någon tappat taget, huvudet/käken dragit i bildörren/en sten på marken etc för att tänderna ska ligga väl dolda i gräs, lera och buskar. Det är inte ens säker att bortforslaren märkt detta.

Eller har jag missat att det bevisats, av exv koagulation, att tänderna slogs ut före döden?
Citera
2013-12-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Men usch, om de nu verkligen inte har hittat en enda tand så låter det iofs som en möjlighet. Ska AJ ha dragit ut tand för tand? Hade han tid med det? Tänk om I*as pappa eller sonens pappa hade ångrat sig och kommit ändå?

Det är många tänder. Så gott som alla tänder på ena halvan av överkäken och så gott som alla på andra halvan av underkäken+några till.
Citera
2013-12-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Kan inte tänderna ha rykt under transporten? Om man, stressat, släpar runt på ett lik är man kanske inte jätteförsiktig. Det räcker ju att någon tappat taget, huvudet/käken dragit i bildörren/en sten på marken etc för att tänderna ska ligga väl dolda i gräs, lera och buskar. Det är inte ens säker att bortforslaren märkt detta.

Eller har jag missat att det bevisats, av exv koagulation, att tänderna slogs ut före döden?
kommer obduktsionsläkaren att höras i rättegången?eller går man bara på vad som rapporten från obd... är skriven? tänkte på svar om tänderna.och "talande" frågor kanske ger mer svar än en skriven raport??!??
Citera
2013-12-16, 20:50
Medlem
Nightboreds avatar
Det känns också konstigt att MGM med sin personlighet skulle kunna dejta eller ha ett förhållande med någon som saknade så många tänder. Jag menar att han verkar vara en person som ser mycket till yta och utseende. Han verkar vilja synas med personer som ser bra ut när det kommer till tjejer och som till ytan i alla fall "höjer" honom. I och för sig så valde han att umgås med BO trots hennes "problematik" och erkände ju inte förrän i rätten att de haft en sexuell relation.
Citera
2013-12-16, 20:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

Jasså? Då kan ju du tala om hur hon dog Problemet är just att vi inte vet det, trots den stora mängden blod.
Citera
2013-12-16, 20:56
Medlem
Jag förstår inte detta intresse över 18 saknade tänder. Det stod väl i obduktionsprotokollet men nämndes inte mer. Dvs det var inte av något större intresse, då utredarna sannolikt fått en förklaring till varför det saknades 18 tänder. Vad jag menar är att om tandkort visat att hon de facto hade dessa tänder kvar innan hon blev mördad så hade väl funnits med i beskrivningen om hur hon blev mördad. Just nu säger man bara att den mest sannolika förklaringen är trubbigt våld mot huvudet, då det finns hårtussar kvar. Varför leta efter något som inte har betydelse för att fastställa dödsorsaken?
Citera
2013-12-16, 20:57
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightbored
Det känns också konstigt att MGM med sin personlighet skulle kunna dejta eller ha ett förhållande med någon som saknade så många tänder. Jag menar att han verkar vara en person som ser mycket till yta och utseende. Han verkar vilja synas med personer som ser bra ut när det kommer till tjejer och som till ytan i alla fall "höjer" honom. I och för sig så valde han att umgås med BO trots hennes "problematik" och erkände ju inte förrän i rätten att de haft en sexuell relation.
Jag föredra att lita på kakafee som uppenbart kände Ida väl.
Citat:
Nej det hade hon inte, inga problem alls med tänderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in