2013-12-16, 19:44
Medlem
Vet inte om det varit uppe tidigare i trådendå jag följt den bara sporadiskt de senaste månaderna. Men jag hörde av en bekant att FH jobbat alldeles i närheten av Dannebacken förr. Enligt Fupen och hans utsaga i rätten så kände han inte till området så bra. Känns inte så trovärdigt om han nu jobbat där.
Är det någon som kan bekräfta eller dementera huruvida han jobbat där?
Citera
2013-12-16, 19:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo du, det gör skillnad. Med blod OCH tänder förstår man att det har skett en misshandel. Med endast blod så vet man inte. Man vet iaf ännu mindre.
Hur som helst kan GM ha trott att det var så. Men skulle han ha tagit sig tid till att plocka tänder? Skulle han hitta alla?
Citera
2013-12-16, 19:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bevis måste redovisas i förväg så motparten får en chans att svara.

Hur är det med att spara visst bevismaterial tills man ev. hamnar i hovrätten?
Citera
2013-12-16, 19:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Hur som helst kan GM ha trott att det var så. Men skulle han ha tagit sig tid till att plocka tänder? Skulle han hitta alla?

Vet förstås inte, men tandjäklarna has left the building. Om det stämmer som någon annan (kekfakee eller hur hen stavar) bestämt hävdat- att Id@ inte saknade tänder tidigare, så har de ju iaf försvunnit på ett eller annat sätt under/efter mordnatten. Då är min gissning så god som någon annan.
Citera
2013-12-16, 20:02
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hur är det med att spara visst bevismaterial tills man ev. hamnar i hovrätten?

Undrar också detta. Och kan åklagaren ha delgett försvaret något som inte vi utanför har fått veta? Måste allt finnas i Fup? Kan man inte sekretessbelägga visst bevismaterial?
Citera
2013-12-16, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu är det kanske inte avgörande för fallet, men det här med tänderna är något jag skulle vilja få klarhet i.. Om hon inte hade problem t.ex. tandprotes vad tusan har då hänt? Djur-i-natur äter inte tänder så det går bort. Slog han ut tänderna på henne?

Citat ur FUP sid 357 "Ett stort antal tänder saknades i nedre käken."

Fy fan detta får mig att må riktigt illa, vidriga, äckliga svin som jag hoppas får brinna i helvetet... Karma!!
Citera
2013-12-16, 20:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Undrar också detta. Och kan åklagaren ha delgett försvaret något som inte vi utanför har fått veta? Måste allt finnas i Fup? Kan man inte sekretessbelägga visst bevismaterial?
Man kan inte vänta med bevismaterial till HR, för i så fall kan man vänta med allt, och på så sätt få bara en prövning. Man kan få fram nytt material till HR, men allt man har till TR ska redovisas.
Citera
2013-12-16, 20:06
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

Om nu AJ slog/sparkad ut tänderna så borde några finnas i kroppen och några i lägenheten. Jag tror inte att man på natten synade alla hörnen efter tänder men kan ju ha fel.
Citera
2013-12-16, 20:12
Medlem
Minimois avatar
Kan ett gäng påtända styckmördare i Bollnäs samla ihop offrets tänder i mörkret i en tändsticksask så klarar nog även dessa av det.
Citera
2013-12-16, 20:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Kan ett gäng påtända styckmördare i Bollnäs samla ihop offrets tänder i mörkret i en tändsticksask så klarar nog även dessa av det.
De gjorde rent. Det gjorde inte GM i Trollhättan. Han hade inte tid.
Citera
2013-12-16, 20:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om nu AJ slog/sparkad ut tänderna så borde några finnas i kroppen och några i lägenheten. Jag tror inte att man på natten synade alla hörnen efter tänder men kan ju ha fel.

Och jag tror att om man slår ut tänderna på någon som ligger ned, så stannar de flesta tänderna i munhålan.
Citera
2013-12-16, 20:15
Medlem
Citat:

Det finns en variant till, betydligt otrevligare. Någon har använt en tång. Obs bara en tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in