2013-12-16, 18:09
Medlem
Det där är ju en löjeväckande liten skuld. Hur kan du ens skriva här om det.
När man läste dina farhågor föreställe man sig skulder på en halv miljon eller så.
Skulder på under 50000:- totalt ?
Angående "jag ej vet vad jag har mer för skulder"... är det där halvmiljonen ligger ?

Citat:
Ursprungligen postat av mrjoel92
Det är korrekt uppfattat.

Det jag behöver göra är att få koll på vad jag har för skulder då det är hos så många olika och sätta mig ner och ringa dem. Nu låter detta jätte dumt men som sagt har inte jobbat här alls länge och därför inte haft möjligheten innan. Jag får ut 22'500 SEK/månaden.

Har skuld hos KFM på 8000 SEK plus 3 olika smslån 3x4000=12000SEK, skuld till nuvarande hyresvärd på 5400 SEK. Obetalda mobilräkningar som gått till inkasso från det att jag ej hade jobb. Plus ett lån på 15000 SEK som jag betalar 550SEK/mån på.
Hyran där vi bor ligger på 7120 Sek/mån. Jag har panik över att jag ej berättat för min sambo plus att jag ej vet vad jag har mer för skulder.

Nu har jag bokat ett möte med min bank och förklarat läget. Dem lät inte helt ohjälpsamma. Kan jag få ett lån hos dem så slipper jag vara ovetande om vad jag har varje månad plus lägga massa pengar på räntor varje månad.
Citera
2013-12-16, 18:12
Medlem
Nekro.s avatar
Vad ligger skulderna på?
Inkomst?
Snittränta?
Lite mer att gå på hade varit bra, det mesta handlar om prioriteringar.
Citera
2013-12-16, 18:32
Medlem
Du får ut 22k med en hyra på 7k som din sambo betalar hälften av antar jag och klarar inte att betala av skulderna? Du är en jävla sopa men det vet du redan. KFM skulden på 8k borde kunna betalas på 2 månader max. Jag har samna hyra och betydligt mindre lön men klarar fortfarande att röka stora mängder gräs utan att behöva vända på varje krona.

Men jag gissar att det är massa lyxkonsumption som sprit, kläder etc som spökar. Eftersom din sambo är gravid är det fan dags att ta tag i skiten, ett barn är INTE billigt, och berätta för din sambo, så förstår hon varför er ekonomi försämras.

Det handlar inte om att du inte kan betala, du vill inte. Annars hade du tagit dig i kragen för längesen. Sms-lån liksom, vem fan tar ens sånt nuförtiden?

Hädanefter tycker jag dessutom lönen ska in på hennes konto så får hon sköta ekonomin eftersom du är en sån oansvarig jävla pojke. Väx upp.
Senast redigerad av hustlerinc 2013-12-16 kl. 18:35.
Citera
2013-12-16, 19:32
Medlem
Jag gissar på att pengarna läggs på sambon. Och om en viss mängd pengar inte läggs där så tror TS att hon försvinner. Det finns ju sådana kvinnor som direkt dumpar någon när de inte längre duger ekonomiskt. Men, det finns väl fan ingen som skulle göra det när de var gravida såvida det inte är någon annans unge.
Citera
2013-12-16, 20:05
Medlem
Det vart ju fan inga skulder att tala om! 50lök?
Detta va den löjligaste tråden jag läst. Du snackar om att du nått din bristningsgräns och skit, inte en chans att det va under miljonen tänkte jag.
Fan dagens curlade skitungar.
Du kan ju ändra din rubrik till att börja med för uppenbart har du ALDRIG suttit i skiten ORDENTLIGT.
Citera
2013-12-16, 20:27
Medlem
boba fetts avatar
Du måste berätta för din sambo, annars kommer er relation bygga på en lögn. Lämnar hon dig så är det bara att acceptera.
Citera
2013-12-16, 22:18
Medlem
FL10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
92a med den inkomsten och såpass tidigt satt dig i denna skit.

Gör omvärlden en tjänst och ta ditt liv innan de för sent för en abort.

Vad fan är du för människa som vill att en ung kille med lite skulder ska ta sitt liv? Skärp dig för i helvete!

OnT, din situation är absolut inte omöjlig att ta sig ur. Det första steget är att berätta det för din sambo tycker jag. Och ja, det kan bli så att hon lämnar dig. Men baserar du hela relationen på lögner så kommer det att implodera ändå.

För att lyckas med denna biten så är leveransen av nyheten A och O! Skriv ner det du vill säga, öva in det och prata med henne. Detta går absolut att lösa! Om du inte sätter dig i samma skit igen så kan ni skratta år detta om några år när ni har barn och lever lyckliga.

Vänta int för länge. Och för allt i världen, ta inte ditt liv. Det är så sinnesjukt svagt när det enda som orsakar dig detta är en fjuttig skuld. Hade du haft AIDS eller ALS så hade jag kanske förstått, men nu har du ingen rätt till denna handling! Du har barn på g och du har en Sambo.

Lycka till.
Citera
2013-12-16, 23:29
Medlem
xtrftw1337s avatar
Hur fan lyckas man ens få skulder? GE FAN i att köpa saker ni INTE HAR RÅD MED!

Jag själv köper inget jag inte har råd med.. då sparar man tills man har det. Såklart finns det undantag som en bostad och dylikt där det ofta krävs ett lån.

Jag själv minns när jag bara hade 25-30kr att leva på i 3 veckor. Köpte upp allt på droger så det var mitt eget fel.. kände inte att jag kunna ringa hem till mina föräldrar efter pengar.. skämdes för mycket.

Så jag fick helt enkelt panta burkar hela månaden och käka makaroner och falukorv.

Though life!
Citera
2013-12-16, 23:51
Medlem
Allt går att lösa. Jag satt själv rejält i klistret för ett antal år sedan. På den tiden pluggade jag och av flera olika anledningar körde jag huvudet i väggen. Plugget sket sig och då blev jag utan csn. Skulderna växte och lögnerna likaså. Ibland lyckades jag få mig nåt litet svartjobb och med dom pengarna alltid hålla mig flytande och tysta den fodringsägare som skrek högst för tillfället. Under den tiden träffade jag min nuvarande sambo och vi hade ett förhållande på distans. Funkade bra då att ljuga för henne och gömma undan alla obetalda räkningar när hon hälsade på. Till sist blev det så att jag miste lägenheten och hade ingenstans att ta vägen så jag packade en väska och flyttade till henne. På dagarna drog jag runt och fortsatte att sporadiskt jobba svart för att åtminstonde ha lite slantar. Det hette ju som sagt att jag satt på universitetsbiblioteket och pluggade på dagarna. Till saken hör att jag skrev mig aldrig på hennes adress så några kravbrev fick jag aldrig och när telefonen ringde så svarade jag inte utan det var någon telefonförsäljare. Jag orkade helt enkelt inte ta tag i det hela utan lögnerna kändes mycket lättare just då.

Så en dag fick det en ända. Vi blev stoppade av polisen i en nykterhetskontroll när vi lånat en bil för att åka bort ett par dagar. Dom slog på mitt personnummer och såg att det fanns outrättade delgivningar av skulderna. Det blev några tuffa månader att försöka hålla ihop förhållandet efter det men det gick. Efter detta har jag varit helt ärlig mot alla vad det gäller min ekonomi.

Skulderna tog mig drygt ett år att bli av med. Jag lyckades få ett jobb inom min gamla bransch och redan i början så bad jag om alla extrapass som var möjliga. Jag såg till att ha pengar så det räckte till att överleva och resten betalade jag skulder med. På lite drygt 1 år var skulderna borta och jag har bestämt mig för att aldrig mer hamna där.

Så TS var ärlig med dig själv och din sambo. Sanningen kan svida för stunden men är det som varar i längden. Prata med din sambo och berätta hur det ligger till och till sist ta tag i problemet. Det var inga jätteskulder du hade och din inkomst är långt mycket högre än min.
Citera
2013-12-17, 00:56
Medlem
ALZIRs avatar
Ursäkta men lite fuck you faktiskt.

Jag har också lyckats dra på mig skulder, framför allt till staten (polisböter) men även inkasso bolag. För ett halvår sen lyckades jag betala av en del brev men då kan du även tänka på att jag är sjukskriven för fysisk skada och levde under 7 månader på 800kr. 800kr som ska gå till träning, mat osv. Klart jag fick göra lite olagliga saker, men snälla kom inte och gnäll. Speciellt fan inte när du har jobb, gå och lägg dig.

Inget illa menat, men det finns faktiskt folk som har det ÄNNU värre. Var glad över ditt job, sluta handla skit saker, gör matlisor. Inte så svårt
Citera
2013-12-17, 00:57
Medlem
ALZIRs avatar
Dubbelpost fuck it, läste igenom dina senaste trådar. Hoppas du får sparken och hamnar på gatan och lär dig livet, jävla snorunge!
Citera
2013-12-17, 02:56
Medlem
intramusculars avatar
Jag antar automatiskt att folk som tar sms-lån är dumma i huvudet. Känner inte till din situation, men det låter som om du har sprit/drog/spel beroende.

Det finns 1000 olika tjänster som hjälper en att samla alla sina lån och krediter på ett och samma ställe, har du kollat upp detta?

Varför vet inte din sambo om detta? Är hon en gold digger som låter dig ta hand om alla utgifter själv eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in