Citat:
Jag har som ni kanske sett om ni läst ordentligt inte haft fast inkomst så länge. Jag har börjat beta av så mycket som jag kan men det blir inte tillräckligt förr att få det att gå runt. Självklart så köper jag inte mat för hela lönen! Jag köper det som är nödvändigt så klart. Hoppas ni som skriver såhär någon gång får känna på hur det är att ha ett bra jobb och ha räkningar som man klarar av att betala men sen bli av med jobbet så man ej kan betala varken räkningar eller hyra. (Ej jobbat tillräckligt länge för A-kassa) Och nu få jobb men ha allt släpandes. Det är inte skit kul när man verkligen försöker göra det bästa för allt och alla. Anledningen till att jag ens skrev ett inlägg på FB är för att jag behöver "prata" med någon. Kanske någon som suttit i samma sits och höra hur dem fixat det. Frö tillslut kommer man till en gräns då man inte pallar mer och inte vet vad man ska göra. Och det har fan inget med mitt IQ att göra.
Och ja, jag är beredd på att folk omkring mig kanske lämnar mig och jag vet att jag får ta konsekvenserna. Men det är inte heller det jag frågar efter?? Det jag vill ha hjälp med är hur fan man ska palla med allt detta. För som sagt jag har nått min bristningsgräns
Och ja, jag är beredd på att folk omkring mig kanske lämnar mig och jag vet att jag får ta konsekvenserna. Men det är inte heller det jag frågar efter?? Det jag vill ha hjälp med är hur fan man ska palla med allt detta. För som sagt jag har nått min bristningsgräns
Har man inte fast inkomst och/eller är berättigad A-kassa, så skaffar man sig inte några fasta utgifter. Det är egentligen väldigt enkelt. Hyra är väl i stort sett oundvikligt, men det handlar heller inte om många kronor i månaden egentligen. Min gissning är att du dragit på dig betydligt fler utgifter än så innan du till slut fick fast jobb. Har alla dina utgifter under tiden du saknat eller haft väldigt dålig inkomst varit helt oundvikliga, d v s hyra, mat, hygienartiklar etc., så förstår jag inte varför du skulle dra dig för att berätta för din familj.
Skulden i sig är väl väldigt enkelt att reda ut hur du ska handskas med. Det är väl bara att räkna ut hur mycket pengar varje månad du klarar att avvara på avbetalning och jämföra detta med räntan på dina skulder, så ser du ju svart på vitt hur långt tid det tar att amortera. Kan du inte låna pengar eller få något kreditinstitut att ta över lånen med lägre ränta och räntan i dagsläget överstiger vad du kan betala av så är du körd, svårare än så är det inte.
Edit: Om kronofogden gör utmätning på dina tillgångar så kommer de även att mäta ut din sambos tillgångar för övrigt. Tror du att hon blir mest arg om du berättar som det är eller att hon får reda på det när fogden knackar på dörren för att beslagta hennes ägodelar för dina skulder?
Senast redigerad av CannonDorf 2013-12-16 kl. 12:46.
Senast redigerad av CannonDorf 2013-12-16 kl. 12:46.
?