2013-12-16, 17:25
Medlem
Vad skrivs på Twitter? Kan inte läsa länken från telefonen.

Det är 11 våningar med sex lägenheter på varje våning och bottenvåningen har fem lägenheter. Hissen går även ner i källaren och tvättstugan. Ligger en förskola 50 meter ifrån.
Citera
2013-12-16, 17:26
Medlem
Dimaks avatar
Caroline har också en unge, kan det vara frågan på socialtjänsten deltagande i detta? tror dock inte hon är död.
Citera
2013-12-16, 17:27
Medlem
bl1nks avatar
Familjetragedi tydligen? Enligt ett vittne Expressen pratade med. Uppgifterna är väl inte de bästa men.
Citera
2013-12-16, 17:28
Medlem
Vindens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavve
Fast hon som sa att det skett i lägenheten ovanför bor i 1202. Alltså är väl 1302 lägenheten ovanför?
Hon som bor i 1202 har i.a.f uppdaterat på Twitter.

När man säger lägenheten ovanför menar man ju inte alltid exakt så. Ofta menar man bara att det är nån av lägenheterna ovanför ens egen.
Citera
2013-12-16, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
När man säger lägenheten ovanför menar man ju inte alltid exakt så. Ofta menar man bara att det är nån av lägenheterna ovanför ens egen.

Beror väl på om man skriver "I en lägenhet ovanför" eller "Lägenheten ovanför" - Jag tolkade det direkt som lägenheten på våningen ovanför! Men det kan vara en tolkningsfråga, nog om det!
Citera
2013-12-16, 17:30
Medlem
8711s avatar
Flera personer har tagits in till förhör enligt kvällstidningarna. Kan vara vittnen och anhöriga eventuellt bara. Folk får poliseskort in till sina lägenheter rapporteras det. Dom får inte röra sig i trappen.

Inte säkert att det varit skottlossning? Kan ha gått till på annat sätt?

Är kropparna kvar i lägenheten?
Citera
2013-12-16, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Rax2
3 st har dött av skadorna.

Men vilka!?

Hur lång tid från att man har dött försvinner man från ratsit-registret? Midnatt eller?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellossom
Och där kom den ja

Det är givetvis av intresse när det gäller en ort som Södertälje. Gäng och maffiaverksamheten drivs i princip uteslutande av invandrare från vissa släkter. Förnekar du detta?
Citera
Medlem
OK. Då är jag på plats så att jag ser huset. Skapligt avspärrat. Poliser överallt. Känns väl inte som självmord direkt.

Jag ska lyssna runt lite här på gatan. Men det ser ut att vara aktivitet på nästan alla våningar. Folk i många fönster
Citera
2013-12-16, 17:32
Medlem
Gavves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinden
Visst är det så. Som jag skrev lite tidigare. Det är ju en tolkningsfråga.

"Självklart är det så. Jag tolkade dock "Kul att de är lägenheten över mig" som att det var lägenheten precis ovanför henne. Men det är inte bekräftat såklart."
Citera
2013-12-16, 17:32
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BusSockan
Hur lång tid från att man har dött försvinner man från ratsit-registret? Midnatt eller?

Nej, det kan dröja veckor...
Citera
2013-12-16, 17:33
Medlem
Är det inte så att förundersökningen läggs ner om den misstänkte GM är död. Det var ju så i styckmordet i Örebro när han hängde sig i häktet. Att det har inletts en FU kanske beror på att den MGM fortfarande är i liv. Bara en teori, vet inte ens om det är så.
Senast redigerad av Kalais179 2013-12-16 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in