Väldigt många vanliga människor verkar vara väldigt upprörda över att extremvänstern lurat i lokalbefolkningen att detta skulle vara en "lugn, opolitisk manifestation":
Citat:
Om nazisterna kände till AFA och RF:s deltagande betyder det med all sannolikhet att arrangörerna, nätverket Linje 17 mot rasism, själva kände till det (en sannolikhet som ytterligare stärks när det framkommer vilka som ligger bakom nätverket, vilket jag återkommer till i slutet). Om inte så har man fullständigt underlåtit att ta sitt ansvar som arrangörer av en fredlig manifestation. Varfr informerade man inte om det? Man såg att människor med barn anslöt sig. En manifestation - mot en känt våldsam nazistisk organisation - där medlemmar ur AFA och RF deltar är per definition inte fredlig. Hotbilden är påtaglig.
Det här gjorde mig både ledsen och förbannad. Jag har själv barn. Tanken på att jag skulle ha kunnat ansluta till en manifestation för en god sak, och ovetandes gett mig in i en extremt laddad situation med med mitt barn med i vagn, var skrämmande. Jag ventilerade min frustration på Twitter:
http://storify.com/vemihelvete/karrtorp
Förhoppningsvis leder vänsterextremisternas lek med oskyldiga barns liv till att människor kollar upp VILKA som ligger bakom olika manifestationer i fortsättningen, innan de ger sig dit.