2013-12-15, 19:51
Medlem
Pojke möter flicka. Efter "visst våld" tvingar pojke till sig oralsex och rånar flicka. Sedan gick de skilda vägar. Flicka ringer polis hemifrån som åker raka vägen och hämtar busfröet.

http://ekstrabladet.dk/112/article2174464.ece

Att våldtäktsmän (pojkar) är idioter är väl inget nytt men är det frågan om sådan gränslös dumhet att han inte förstod att man med största sannolikhet åker fast efter ett sådant här äventyr? Eller sket han i vilket? Nekar gör han i alla fall.

Jo förresten, "Drengen, der er dansk statsborger med somalisk baggrund, blev anholdt kort efter midnat natten til søndag."
Ifall någon undrade.
Citera
2013-12-15, 20:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Usch, fy fan vad jag hatar våldtäkter. Stackars tjej.

Vilket jävla äckligt pack våldtäkts-zoomalierna är. Fy fan säger jag bara.
Citera
2013-12-15, 21:12
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosainacken
Somalisk bakrund? Varför är jag inte förvånad? Varför blir jag ALDRIG förvånad?

Nu är det bara en tidsfråga innan det kommer någon jävla anti-vit med den klassiska kommentaren "Det finns vita som våldtar med"

Det finns faktiskt vita män som våldtar också!

Nej men seriöst jävla neger jävel. Det känns som att våldtäkterna har ökat senaste tiden. Det som inte är förvånande är att det oftast är en invandrare som begår brottet.
Citera
2013-12-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Det finns faktiskt vita män som våldtar också!

Nej men seriöst jävla neger jävel. Det känns som att våldtäkterna har ökat senaste tiden. Det som inte är förvånande är att det oftast är en invandrare som begår brottet.

Vissa skyller det på ökat förtärande av alkohol, särskilt som anledning till ökningen bland yngre dock kom det en rapport nyligen som säger att ungas drickande är det lägsta på 40 år. Lyckat där.
Citera
2013-12-15, 22:32
Medlem
Här är två detaljer att uppmärksamma extra:

1. Den danska tidningen Ekstrabladet skriver ut gärningsmannens etnicitet: "Drengen, der er dansk statsborger med somalisk baggrund, blev anholdt kort efter midnat natten til søndag."
Detta trots att GM är dansk medborgare. Etniciteten är uppenbarligen av intresse för danskar, till skillnad mot hur det är för svenskar. Glöm inte att Ekstrabladet är en ansedd tidning och att vad som är "hatsiter" (avpixlat) i Sverige är mainstream i Danmark (och förmodligen i de flesta europeiska länder).

2. Trots sin ringa ålder är gärningsmannen häktad. Intressant.
Citera
2013-12-16, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
2. Trots sin ringa ålder är gärningsmannen häktad. Intressant.
Hade detta varit i Sverige hade de flesta ifrågasatt åldern på gm. Men jag vet inte hur det står till i Danmark, har de någon koll på åldern eller har de "barn" precis som här?

Om man nu får ställa den frågan på Flashback? Eller tas det här inlägget också bort nu?
Citera
2013-12-16, 05:43
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siccature
Säger en afrikan att han är 15 år så är han förmodligen runt 37 år.

Om jag inte missminner mig så har Danmark ålderskontroll på ankarbarn.
Citera
2013-12-16, 11:18
Medlem
Var han 15 år? Jisses, vad är det som har hänt.. Allt yngre håller på så här? Han måste ju varit riktigt stark eller något om hon själv var 20 år.
Citera
2013-12-16, 11:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candles
Var han 15 år? Jisses, vad är det som har hänt.. Allt yngre håller på så här? Han måste ju varit riktigt stark eller något om hon själv var 20 år.
Han kanske hade kniv?
Citera
2013-12-16, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av candles

Troligen ett ensamkommande ankar/skäggbarn = kan lika gärna vara 30+
Citera
2013-12-16, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Troligen ett ensamkommande ankar/skäggbarn = kan lika gärna vara 30+
I den mån fenomenet nu existerar i Danmark. Jag vet inte hur det förhåller sig där men har för mig att de har lite bättre koll.

Ang hur busfröet gick till väga så enligt Ekstrabladet:
Citat:
Kvinden var på vej til sin bopæl, da drengen pludselig greb hende om halsen bagfra og sagde 'vil du dø?'.

Han trak kvindens bukser og trusser ned og forsøgte herefter at voldtage hende, men da han måtte opgive den fuldbyrdede voldtægt, truede han i stedet kvinden til oralsex og til at onanere ham til sædafgang.
Efter en sådan inledning blir nog de flesta tjugoåriga tjejer rejält skrämda och vågar nog inte göra extremt mycket motstånd.
Citera
2013-12-16, 15:48
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Om jag inte missminner mig så har Danmark ålderskontroll på ankarbarn.

Inget fast krav, men i de tillfällen där myndigheten (Polisen eller Udlændingestyrelsen) känner att 'nåt är fel', där använder man ålderstest.

Ålderstest/

Citat:
Den retsmedicinske alderstest: Testen består af tre delundersøgelser *Et røntgenbillede af tandsættet *Et røntgenbillede af knoglerne i venstre hånd *En fysisk undersøgelse af, hvor udviklet kroppen er. Testen kan ikke give en præcis alder. Den angiver et aldersspænd på 3-5 år, fx 19 – 23 år. Det er sandsynligt, men ikke helt sikkert, at asylansøgeren har denne alder. Kilde: Dansk Flygtningehjælp

Lite mer enkelt formulerad och på så gott svenska jag nu förmår:

1. Tänder undersöks via röntgen
2. vänster hand undersöks via röntgen
3. fysisk undersökning av hur utvecklat kroppen är

Bedömningen kan skilja på 3-5 år ift. den verkliga ålder

Dansk Flygtningehjælp har publicerat följande broschyr, som ser ut att ge en bra beskrivning av vad som väntar ett ensamkommande flyktningbarn (uledsagede flygtningebørn) .

http://flygtning.dk/fileadmin/uploads/pdf/Saadan_hjaelper_vi_PDF/asyl_PDF/din_vej_dansk.pdf
Senast redigerad av AndraSortering 2013-12-16 kl. 15:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in