2013-12-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du läst FUPen?
Där säger en av de åtålades fickvän att hot uppkommit ifrån Clif¤
under fallens dagar.

Även om han inte själv kommer att höja handen så lär inte dessa tre
komma undan rättvisan utanför rättssalen

I dagens sverige är det enkelt, man ordnar bara en bil, en person, en flaska vodka och tar sedan sikte på lämpligt mål. Tre månader på öppen anstalt och saken är klar.

Sedan kan man tycka att det verkar vara en otroligt olycklig slump att just dom stod framför den skenande bilen..
Citera
2013-12-16, 06:55
Medlem
Ang. tänderna så kan det väl vara så att Ida haft tex käkbensinflammation (i vissa fall dras flera tänder ut) tidigare? eller kanske led av tandlossning? har inte lusläst FUP:en en det verkar ju inte som om det fastställt hur och när hon förlorade dessa tänder!?
Citera
2013-12-16, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Oskadade tänder brukar sitta rätt bra i käkskelettet, precis som du observerat med djurskallarna. Däremot så har rättsläkaren inte hittat någon skada i käken, vilket borde uppkommit om man slår ur permanenta tänder eftersom de sitter fast i käkbenen. Inga tandskador alltså, vilket talar emot våld.
delar tanken om inga tandskador,men drar du ut en tand inte blir det några skador i käkbenet för de..
Tänder sitter ju inte fast i käkbenet på de viset,blir ju ett tomrum efter tanden bara?
(rätta mig gärna om jag har fel)
Citera
2013-12-16, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppelihopp
Ang. tänderna så kan det väl vara så att Ida haft tex käkbensinflammation (i vissa fall dras flera tänder ut) tidigare? eller kanske led av tandlossning? har inte lusläst FUP:en en det verkar ju inte som om det fastställt hur och när hon förlorade dessa tänder!?

Det där vet hennes tandläkare. Din förklaring är nog troligast. Många tänder 18st en halv överkäke och en halv underkäke höger resp vänster sida. Men liiite skumt ändå.
Citera
2013-12-16, 07:53
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
delar tanken om inga tandskador,men drar du ut en tand inte blir det några skador i käkbenet för de..
Tänder sitter ju inte fast i käkbenet på de viset,blir ju ett tomrum efter tanden bara?
(rätta mig gärna om jag har fel)

Drar man/opererar ut en tand hos en tandläkare blir det inga skador som är jämförbara med att få tänderna utslagna, ifall hennes tänder blivit utslagna vid mordet borde det synas skador efter detta. Jag vill inte uttala mig om hur dessa tänder försvunnit, jag har ingen aning. Men med största sannolikhet har de varit borta sedan tidigare med tanke på att åklagare aldrig har nämnt det. 18 tänder slår man inte ut utan att man kan se skador efteråt.
Citera
2013-12-16, 08:15
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Ler.... Det som är löjeväckande är hur dom här herrarna sitter i rätten och ljuger. Dom "minns" ingenting från a till ö....dom minns knappt vad dom heter.... DÄR har du ditt svar på vad som är löjeväckande. Ingenting annat är mer löjeväckande än att framstå som två efterblivna idioter som inte ens vet vad dom heter i rätten!!!

Jodå, de minns båda två (till tusen procent) att de inte varit uppe eller utanför I*as lägenhet.
Knivskarpt.
Citera
2013-12-16, 08:54
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har du läst FUPen?
Där säger en av de åtålades fickvän att hot uppkommit ifrån Clif¤
under fallens dagar.

Även om han inte själv kommer att höja handen så lär inte dessa tre
komma undan rättvisan utanför rättssalen

*spännande musik*

Precis som M*ts A*lm (Linda Chen-fallet), F*edrik Sv*nsson (Marina-fallet) inte heller skulle komma undan rättvisan när de väl kom ut på gatorna?

"FUPen" är inget ord för övrigt, det låter som något någon från Grästorp skulle säga och skriva. FU eller FUP möjligtvis. fuppen...
Citera
2013-12-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
*spännande musik*

Precis som M*ts A*lm (Linda Chen-fallet), F*edrik Sv*nsson (Marina-fallet) inte heller skulle komma undan rättvisan när de väl kom ut på gatorna?

"FUPen" är inget ord för övrigt, det låter som något någon från Grästorp skulle säga och skriva. FU eller FUP möjligtvis. fuppen...
Nu vet jag inte vad Linda och Marina hade för folk i sin bekantskap men detta kommer inte släppas när dom kommer ut, det är jag övertygad om. Det är ju inte bara pappan som är kapabel.
Senast redigerad av stros 2013-12-16 kl. 09:18.
Citera
2013-12-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppelihopp

Nej det hade hon inte, inga problem alls med tänderna
Citera
2013-12-16, 09:44
Medlem
Vad var det för tider i rättegången i dag? Och hur ser ordningen ut? Är det ingen som har live i dag från någon press?
Citera
2013-12-16, 09:48
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Vad var det för tider i rättegången i dag? Och hur ser ordningen ut? Är det ingen som har live i dag från någon press?

Rättegången fortsätter imorgon. Vet inte hur schemat ser ut pga ändringar och förseningar men onsdag är det syn. Dvs rätten åker ut till trollhättan
Citera
2013-12-16, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee

Enligt listan jag har, från tidningen, så skulle det vara ledigt idag för att sen köra tre dagar i rad.

Tisdag
Fortsatta vittnesförhör

Onsdag
Syn

Torsdag
Personalia, slutplädering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem