Citat:
Ursprungligen postat av
Justina21
Jag har lite tankar som jag skulle vilja rikta till Bill och Bulls föräldrar.
Jag tror att man som förälder, som mamma till ett barn, känner på sig och vet när ens barn inte talar sanning.
Herregud, var är er empati? Det är inte ett snatteri vi talar om här eller ett litet pojkbus-streck med gatlampor som krossats eller en bil som blivit stulen. Det är en SMÅBARNSMAMMA som blivit MÖRDAD. Ett liv som aldrig kommer tillbaka. En ung tös på 23 år... Minns Ni när ni själva var 23? med hela livet framför Er? med en liten baby kanske som BO hade.... fattar Ni inte vilken tragedi detta är? och vilket fruktansvärt hemskt brott som begåtts. Och var är er empati som föräldrar mot BOs föräldrar? Dom har förlorat sin lilla tös på det mest brutala hemska sätt man kan tänka sig. FÖRSTÅR NI INTE ATT DOM ÄR HELT UTOM SIG AV FÖRTVIVLAN???
BO har förlorat sitt liv alltför tidigt, små barn kommer aldrig få lära känna sin mamma, någons syster har blivit mördad, en dotter har blivit mördad, ett barnbarn har blivit mördad.... och n ågon håller tyst om sanningen för att dom är rädda för att vara en "dålig kompis till AJ"?
Jag svär aldrig, men NÄE, FY F-N säger jag bara. Det duger inte. Hör Ni det? Det duger inte på långa vägar att gå upp och ljuga om en sån här sak i rätten. Jag säger som Astrid Lindgren, "vissa saker måste man göra även om det tar emot och är svårt - annars är man bara en liten lort".
Det tycker jag Ni Bill och Bull ska fundera över. Och Ni som är föräldrar och anhöriga till Bill och Bull också. Ni har makt att påverka hur det här ska sluta. Ni har satt Lilla Trollhättan på världskartan pga detta brutala mordet på småbarnsmamman och människor världen över ser er som medhjälpare till mordet. Medhjälpare som vägrar tala sanning och istället ljuger om vad dom vet. BOs föräldrar och anhöriga har blivit rånade känslomässigt på det mest brutala sätt man kan tänka sig. Dom kommer aldrig få sin dotter tillbaka. Så Någon rättvisa finns inte. Men det går att få så upprättelse så långt det är möjligt. Och Ni har möjlighet att rätta till det så långt det går. Och det är vad BOs föräldrar hoppas på i all sin förtvivlan. Dom hoppas på sanningen från Er. Dom ställer sitt hopp till Er. Att Ni ska tala om vad som hände deras Dotter den natten. Frågan är bara, Kommer Ni att göra det?
Det återstår att se. Jag, liksom människor världen över med mig, följer detta väntar och hoppas....att Ni ska stå upp för Er själva och välja att göra det rätta.
Lycka till!
Meeen guuud!DB o FH står inte åtalade för medhjälp till mord, utan för skyddande av brottsling.
Men enligt dig är alltså DB's o FH's föräldrar lika skyldiga som AJ???
Nu får du nog lugna ner dig lite.
Klart som fan att deras föräldrar mår jättedåligt över hela situationen, o att du mer eller mindre påstår att det är upp till dem att få AJ fälld känns löjeväckande.