2013-12-15, 23:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inte tillräckligt för att någon ska kunna skjuta Marina, släpa ut henne ur sovrummet, slå in henne i paket, köra till rastplatsen och utföra trandansen på minus tre minuter.

I så fall är det mer sannolikt att felkällan är fel dag, eller fel bil.
Sen att F dagen/dagarna efter är inne på facebook och annan aktivitet på datan istället för att ägna sin tid åt att städa och gömma kroppen.. Jag får inte det att gå ihop med att prioritera vad som är viktigast att göra.
Citera
2013-12-15, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Det får du fråga andra om, jag kan inte svara på din fråga men vanligen är dessa öppen dagtid.

Men min teori att FS planerat detta och följaktligen gjort en massa förberedelser inför det planerade mordet. Det hade dock varit väldigt intressant att få läsa det han var inne och skrev på natten, mejl? och till vem..
Intressant att du kommer med ett annat scenario än åklagaren. FS skulle alltså, medan Marina chattade, tagit Marinas bil och kört och skaffat knark och presenning som han kunde ha lastat i Lupon.

Dessutom kommer presenningen inte från trädgårdsmöblerna.

Tror du inte Marina skulle ha anat oråd om han stack iväg med hennes bil?
Citera
2013-12-15, 23:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sen att F dagen/dagarna efter är inne på facebook och annan aktivitet på datan istället för att ägna sin tid åt att städa och gömma kroppen.. Jag får inte det att gå ihop med att prioritera vad som är viktigast att göra.
Får du det att gå ihop med att någon annan städat och gömt kroppen? Satt fidde och surfade medan någon annan for omkring och bäddade rent och torkade blod?
Citera
2013-12-15, 23:34
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Intressant att du kommer med ett annat scenario än åklagaren. FS skulle alltså, medan Marina chattade, tagit Marinas bil och kört och skaffat knark och presenning som han kunde ha lastat i Lupon.

Dessutom kommer presenningen inte från trädgårdsmöblerna.

Tror du inte Marina skulle ha anat oråd om han stack iväg med hennes bil?

Jag tror inte något han gjorde förvånade henne. Han kan mycket väl ha sagt att "jag måste ta din bil, det är slut soppa i min, måste skaffa cigg"
Att jag kommer med andra scenarion är ju bara i god argumentations tecken, det är inte jag som behöver åtala honom. Jag behöver väl inte slaviskt följa åklagarens linje eller? Jag anser för övrigt att denna tråd inte är en domstol så
Citera
2013-12-15, 23:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Får du det att gå ihop med att någon annan städat och gömt kroppen? Satt fidde och surfade medan någon annan for omkring och bäddade rent och torkade blod?
Nu är du inne igen och snurrar runt i saker där det saknas bevis. Försök istället hålla dig till den fakta som finns.
Citera
2013-12-15, 23:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror inte något han gjorde förvånade henne. Han kan mycket väl ha sagt att "jag måste ta din bil, det är slut soppa i min, måste skaffa cigg"
Att jag kommer med andra scenarion är ju bara i god argumentations tecken, det är inte jag som behöver åtala honom. Jag behöver väl inte slaviskt följa åklagarens linje eller? Jag anser för övrigt att denna tråd inte är en domstol så
Nej, du behöver inte alls hålla åklagarens linje. Men vad gjorde han på rastplatsen? Och varför var presenningen så stor? Hopvikta brukar presenningar inte alls ta så stor plats. Hade han narkotikan i presenningen?
Citera
2013-12-15, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu är du inne igen och snurrar runt i saker där det saknas bevis. Försök istället hålla dig till den fakta som finns.
Saknas det bevis för att det skett ett mord i marinas hus och någon måste ha röjt undan kropp och städat, ersatt madrasser, grävt ur kulor ur väggar mm? Det är ju inte gjort i på en kvart, precis. Men det känns trovärdigt att FS suttit o surfat i huset medan någon annan röjt upp i huset efter att ha mördat hans ex-flickvän?
Citera
2013-12-15, 23:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Nej, du behöver inte alls hålla åklagarens linje. Men vad gjorde han på rastplatsen? Och varför var presenningen så stor? Hopvikta brukar presenningar inte alls ta så stor plats. Hade han narkotikan i presenningen?

SÅ mycket pengar har den haschtomten aldrig ägt ...annan än det han stulit från sitt offer.
Enkelt. Pressningen var inte hopvikt alternativ låg det en kropp där.
Citera
2013-12-15, 23:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
SÅ mycket pengar har den haschtomten aldrig ägt ...annan än det han stulit från sitt offer.
Vems kropp då, om Marina var hemma och chattade? Är FS en dubbelmördare, tror du?
Citera
2013-12-15, 23:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
L säger ju att han sett F bära små paket liknande kebabstorlek. Isf vad bar "F" ut från bilen?
Citera
2013-12-15, 23:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:

Var inte rastplatsen känd för lite kranar...så vad han gjorde där kan ju bara han svara på men kanske köpte lite röka? en teori Dumpade täcken, en annan teori. Var och sket, en tredje teori
Du får väl fråga honom så får vi svar.
Citera
2013-12-15, 23:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

540x 350 va presenningen. Så den va stor kan man säga.
Total längd på paketet 190 och 80 cm brett.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-15 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in