Citat:
Ursprungligen postat av
Khalid13
Mer fredligare än nazister som attackerar ett fredligt demonstation med barn och pensionärer
Hört talas om sköldar ?
För det var det det handlade om idag, att släpa med sina småbarn i en aktion riktad mot nazister.
Hur många här tar med sina småttingar om man är fullt medveten om risken att det kan smälla till, det behöver inte bara vara nazister, te.x fotbollsfirmor utkämpar slagsmål. Anta att medborgare skulle demonstrera mot en lokal maffia av något slag, skulle dessa demonstranter då ta med sig barnen typ en glad söndagsutflykt....dessutom i pissväder.
De personer som nu framträtt i rikspress har alla vittnat om hemska nazister som kladdat ner Kärrtorp med hakkors, haft militära övningar på någon fotbollsplan och även misshandlat vissa. Detta demonstrerade man emot, och tar då med sig sina barn......ursäkta men det är inte normalt tänkande om man vill skydda sitt barn. Jag kan bara tyda detta som att organisatörerna bett folk att ta med barn och gamla för då skulle dom vara helt säkra på att dom inte skulle bli anfallna = sköldar, då det fanns en kalkylerad risk. Vilket då också förklarar organisatörens agerande utanför och inne i biografen under kravallerna.
Det jag såg av Kärrtorp idag var en helt nedklottrad förort med graffitti, som helt saknade nazistiska symboler, så även om Kärrtorp skulle bli nazistfritt i morgon så kommer dom att ha kvar graffittin och skadegörelsen, vilka ska dom då demonstrera emot, för problemen kvarstår....
Att släpa med sina ungar i en politisk manifestation där risken för sammanstötning finns är rent vansinne, de föräldrar som nu fick sina barn skyddade inne på bion kan vara jävligt glada för att man låste upp dörrarna och tog in barn när dessa blev övergivna utanför entrén i det tumult som blev i attacken.
Vad jag har förstått av det som finns på nätet verkar nassarna ha flaggat för "fight", då är det inte bara dom som ska ha på skallen utan även organisatören som inte varnade de gamla och barnen utan lät dom vara ovetandes om detta.