2013-12-15, 22:41
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Jag sa att det är inget nytt, sedan väljer du att lägga in andra värderingar i det. Vill du veta när det skedde sist är det bara att kolla upp det, ingen som hindrar dig.
Fast till skillnad från dig vet jag att SMR inte sysslar med att ge sig på oskyldiga människor.
Därav finns inget sådant dokumenterat, och det finns alltså inget som styrker din tro. I och med att du har fel på den punkten.
Citera
2013-12-15, 22:44
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
Var ju fan nassarna som kom och bråkade. Nu fick dom smaka kniv hah!!! Jävla bönder
Förr har det alltid varit vänstern som har kommit och bråkat, nu är det kvart om och det är ett jävla liv om detta. Fel av båda dock!
Citera
2013-12-15, 22:45
Medlem
På allvar, någon i tråden måste väl ha varit inblandad i fightandet?
Citera
2013-12-15, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Fast till skillnad från dig vet jag att SMR inte sysslar med att ge sig på oskyldiga människor.
Därav finns inget sådant dokumenterat, och det finns alltså inget som styrker din tro. I och med att du har fel på den punkten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18026469.ab
http://www.expressen.se/nyheter/flera-skadade-vid-demonstrationer/
http://edition.cnn.com/2013/12/15/world/europe/sweden-nazi-attack/index.html?iref=allsearch
Citera
2013-12-15, 22:49
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eryxen
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18026469.ab
http://www.expressen.se/nyheter/flera-skadade-vid-demonstrationer/
http://edition.cnn.com/2013/12/15/world/europe/sweden-nazi-attack/index.html?iref=allsearch
Men ditt pucko. Du länkar ju till dagens händelser

Vad vi pratade om var om det skett något tidigare.
Jag tror alla som skrivit i den eller den andra tråden om dagens händelser är medvetna om vad som har hänt.
Citera
2013-12-15, 22:51
Medlem
Theomanias avatar
Hahaha, guud! När man inte trodde att nazisterna kunde bli sämre. Attackerar barn och pensionärer med glasflaskor, får stryk och tvingas lämna med svansen mellan benen samt en knivskadad person mer än innan. Härligt att folket i Kärrtorp visade att fascismen aldrig är välkommen!

Förövrigt, ironiskt att blöjnazisterna som ständigt gnäller på maskerade autonoma som konfronterar deras demonstrationer nu istället väljer att konfrontera andras demonstrationer - i maskering! Snacka om att skjuta sig själva i foten.

Kan inte vara lätt att tillhöra den minst relevanta politiska grupperingen i Sverige...
Citera
2013-12-15, 22:55
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Fast jag har aldrig blandat in begreppet skyldig/oskyldig eftersom det kan handla om en värderingsfråga snarare än en neutralt objektiv reflektion. Smr anser väl att alla som inte är på deras sida automagiskt är skyldiga och ja då har du rätt såvida man inte har internslagsmål.

Vad som däremot hände idag var en attack på vanliga svenskar, hävdar du att idag var första gången i organisationens historia?
Citera
2013-12-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalomonAugust
Hoppas expressen är nöjda med sin taktik nu!"
Min känsla är att det kommer bli bra mycket mer av den här varan från båda sidor nu.

Expressen är delansvariga i det här om ni frågar mig, deras handlande ökar motsättningarna från alla håll.

Ja precis det är deras fel att nazister sd och anda skyller på expressen, att dom hatar människor invandrare barn! hahah så sjuka
Citera
2013-12-15, 23:06
Medlem
HerrVesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLevandeDammsugaren
Du lever ju en drömvärld. Vakna upp. Svenskfientliga människor finns bara i en massa förvirrade personers fantasi. Allt våld i dessa sammanhang är ett hot mot demokratin oavsett avsändare. Jag står upp för demonstrationsfrihet oavsett åsikter.
Svenskfientlighet är en del av den rasism som finns. Jag påstår att den är minst lika mycket ett problem som rasismen mot invandrare.

Om du förnekar att svenskfientlighet finns så förnekar du också att rasism finns. Det är en åsikt som jag tror du är rätt ensam om.
Citera
2013-12-15, 23:08
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast jag har aldrig blandat in begreppet skyldig/oskyldig eftersom det kan handla om en värderingsfråga snarare än en neutralt objektiv reflektion. Smr anser väl att alla som inte är på deras sida automagiskt är skyldiga och ja då har du rätt såvida man inte har internslagsmål.

Vad som däremot hände idag var en attack på vanliga svenskar, hävdar du att idag var första gången i organisationens historia?
Fast nu var det ju inte vanliga svenskar som var deras mål, och ingen av de vanliga svenskarna blev träffade. Men vad jag menar är att jag absolut inte stödjer denna sorts attack, för det kunde mycket väl att slutat med oskyldiga offer.

Jag känner inte till några fall där SMR skadat oskyldiga människor, eller gett sig på helt oskyldiga människor.

Däremot känner jag till ett antal fall där de vänsterextrema ger sig på oskyldiga människors egendom, och misshandlar folk som inte har med några svenska grupperingar att göra.
Citera
2013-12-15, 23:24
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khalid13
Mer fredligare än nazister som attackerar ett fredligt demonstation med barn och pensionärer

Hört talas om sköldar ?
För det var det det handlade om idag, att släpa med sina småbarn i en aktion riktad mot nazister.

Hur många här tar med sina småttingar om man är fullt medveten om risken att det kan smälla till, det behöver inte bara vara nazister, te.x fotbollsfirmor utkämpar slagsmål. Anta att medborgare skulle demonstrera mot en lokal maffia av något slag, skulle dessa demonstranter då ta med sig barnen typ en glad söndagsutflykt....dessutom i pissväder.

De personer som nu framträtt i rikspress har alla vittnat om hemska nazister som kladdat ner Kärrtorp med hakkors, haft militära övningar på någon fotbollsplan och även misshandlat vissa. Detta demonstrerade man emot, och tar då med sig sina barn......ursäkta men det är inte normalt tänkande om man vill skydda sitt barn. Jag kan bara tyda detta som att organisatörerna bett folk att ta med barn och gamla för då skulle dom vara helt säkra på att dom inte skulle bli anfallna = sköldar, då det fanns en kalkylerad risk. Vilket då också förklarar organisatörens agerande utanför och inne i biografen under kravallerna.

Det jag såg av Kärrtorp idag var en helt nedklottrad förort med graffitti, som helt saknade nazistiska symboler, så även om Kärrtorp skulle bli nazistfritt i morgon så kommer dom att ha kvar graffittin och skadegörelsen, vilka ska dom då demonstrera emot, för problemen kvarstår....
Att släpa med sina ungar i en politisk manifestation där risken för sammanstötning finns är rent vansinne, de föräldrar som nu fick sina barn skyddade inne på bion kan vara jävligt glada för att man låste upp dörrarna och tog in barn när dessa blev övergivna utanför entrén i det tumult som blev i attacken.

Vad jag har förstått av det som finns på nätet verkar nassarna ha flaggat för "fight", då är det inte bara dom som ska ha på skallen utan även organisatören som inte varnade de gamla och barnen utan lät dom vara ovetandes om detta.
Citera
2013-12-15, 23:46
Medlem
BajsBabians avatar
Är barnfamiljer knivbeväpnade nu för tiden?

Jag läser i tidningen att "nazister" attackerade barnfamiljer och sen läser jag på nordfront att en av nationalisterna blev knivhuggen i ryggen flera gånger.

Är alltså barnfamiljer knivbeväpnade nu för tiden eller är det något som inte stämmer här och i så fall vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in