Citat:
Ursprungligen postat av
0ne
Vad är det för fel på människor?
De ansvariga för demonstrationen måste antingen vara oerhört naiva eller medvetet dölja en politisk agenda bakom dessa barnfamiljer och äldre som kom för en fredlig demonstration. En tydlig markering mot all form av våld verkar inte gjorts, alltså att aktivt ta avstånd ifrån även vänsterns våldsgrupperingar (såsom AFA & RF). Sammandrabbning grupperna emellan är oundviklig och civiliserat folk blir utsatta. Urklantigt av arrangörerna samt primalt beteende ifrån SMR/AFA/RF.
Kan inte dessa idioter bestämma träff ute i skogen och slå sönder varandra där istället? Så kan resten av oss iallafall försöka ha ett fungerande demokratiskt samhälle.
Man kan ju fundera om organisatören försökte "lura" in nazisterna i bion, eftersom mannen med keps och gröna täckjacka tog sig in i bion mitt under bråket, för att "värma sig", och försökte sen samtidig klistra upp sina affischer igen som bara kunde läsas från utsidan genom glasdörrarna
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLevandeDammsugaren
Håll dig nu till sanningen. Jag var där och det var många med barn som aktivt hade sökt sig till demonstrationen
.
5-åringen med plakatet och barnvagn ställdes dikt framför vänster dörrpar till biografen, 2-3 barn till såg jag vid ICA och någon unge vid granen. Och om du aktivt söker dig till en anti-nazist demonstration och tar med dig ditt barn kan du faktiskt äventyra vårdnaden för ditt barn om någon skulle anmäla dig till soc, hur jävla dum får man vara.
Jag får mer intrycket av att organisatören kallt räknade med "collateral damage" och verkar ha hoppats att något barn skulle bli skadat.