2013-12-15, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bara för den eminenta advokaten att begära analyser, men han vågar väl inte.

Jag tycker ärligt talat att FS skall se sig om efter en ny advokat. MH verkar allt annat än bra.
Citera
2013-12-15, 20:15
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tjafsade om samma sak i oändlighet i Arbogafallet också. Du hade lika fel då. När ett hem är brottsplatsen så finns oändliga mängder fingeravtryck, hårstrån och andra biologiska lämningar. Det är åratals rester som finns, och naturligtvis även i våra möbler, kläder, textilier osv. Allt skickas nte på analys, det görs en bedömning av vad som kan vara av betydelse. Det har du aldrig fattat och jag har inget hopp om att du ska göra det nu heller.
I Arbogafallet ville åklagaren inte gå till botten med de oidentifierade hår som hittades på mattan där barnen låg trots att SKL erbjöd sig att köra dom i spårregistret.
Åklagaren påstod att håren kunde ha blåst in.

Är det så här objektivivitetsprincipen tillämpas hos åklagare?? Riktigt illa, enligt mig.

Arbogafallet väntar på en ny rond.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-15 kl. 20:23.
Citera
2013-12-15, 20:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
MH hade tillgång till materialet. Han kunde bara gjort sitt jobb och läst på.
Källa på att han hade tillgång till information om mobilen, när t.o.m. åklagaren ljög för HR? Medger du att åklagaren ljög för HR?
Citera
2013-12-15, 20:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tycker ärligt talat att FS skall se sig om efter en ny advokat. MH verkar allt annat än bra.

Tja en advokat som pratar stort och brett att det är inte gjort och så är det inte och bara vänder och vrider om osannolika skitsaker är inget jag tycker är bra.
En advokat ser till så analyserna blir gjorda och anlitar eget folk om det krävs. Han kommer köras över med sin bekant pärm.

Ärligt talat så förstår jag inte hans försvar denna gången alls. Finns inget som biter på det åklagaren lägger fram. Lögnerna är inget Hansson kan göra något åt eftersom dom redan är uttalade, och med facit så blir dom så stora att det inte finns återvändo. Han själv har grävt sin egen fällande dom Fredrik.
Citera
2013-12-15, 20:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
men en bra försvarsadvokat tror jag skulle nog vilja bevisa sin klients oskuld, såvida han är det i alla fall är ju svårt av förklarliga skäl
tex oidentifierade hårstrån är inte rimliga skäl, det kan ha överförts med tex filten från barnen
Det vore bra, men det är inte hans uppgift att motbevisa som du sa.
Citera
2013-12-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Källa på att han hade tillgång till information om mobilen, när t.o.m. åklagaren ljög för HR? Medger du att åklagaren ljög för HR?

Oh nej.
Det är du som anklagar PÅK och RÅ för lögnare. Då är det du som skall belägga det.

Gärna med frågan från advokaten och svaret från åklagaren i HR.
Vilken lögn du hittat från RÅ vet jag inte, men belägg gärna den också när du ändå håller på.
Citera
2013-12-15, 20:23
Medlem
Titianas avatar
Det känns som vissa förväxlar verkligheten med CSI på tv
I dessa sagor får det ju fram allt inom en kvart så funkar det inte i verkligheten. Visst kunde vi fälla mördare även före tiden för DNA och andra avancerade tekniska analyser?
Fingertrycket i sovrummet: Om den inte var blodig alternativ bar spår av krutrester så känns det inte som att den är intressant att analysera. Det ska dock bli intressant vilka (om det går att få ut några) de hittat på emballaget till M kropp.
Citera
2013-12-15, 20:24
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
den nämns ju i ab 39 den som Hansson ville sekretessbelägga av något skäl.
Citera
2013-12-15, 20:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Oh nej.
Det är du som anklagar PÅK och RÅ för lögnare. Då är det du som skall belägga det.

Gärna med frågan från advokaten och svaret från åklagaren i HR.
Vilken lögn du hittat från RÅ vet jag inte, men belägg gärna den också när du ändå håller på.

Finns inga lögner från Överåklagaren eller Riksåklagaren inte från någon annan åklagare eller Högsta Domstolen. Det är inget som indikerar på den typen av påhitt. Möjligt att man inbillar sig att det finns något som skulle rucka rättvisans väg, men så är inte fallet. Det är alltså inget som helst som belägger något sådant.

Allt är väl bevakat och fallet har stor uppmärksamhet och här begås inga som helst misstag då man begärt resning. Bedömningen är tagen om att fallet ska tas om. Allt annat är inte ens intressant eftersom det saknar betydelse-
Citera
2013-12-15, 20:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
I åtalet vittnar flera av mannens tidigare flickvänner om hur rädda de varit för honom. En kvinna uppger att hon under några år tillsammans med mannen utsattes för regelbunden misshandel och att han vid ett tillfälle i ett skogsparti i Värmland slagit henne, tagit struptag och lämnat henne medvetslös.
http://www.vf.se/nyheter/allman/38-arig-hagforsbo-atalad-mord-pa-sin-ex-sambo

Illa, illa. Det kunde slutat med mord långt tidigare.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-15 kl. 20:32.
Citera
2013-12-15, 20:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
den nämns ju i ab 39 den som Hansson ville sekretessbelägga av något skäl.

Vi pratar om den tidigare hovrättsförhandlingen. Åklagare Kvarnsten sade upp sig efter den och påbörjade en skakig karriär som biträdande jurist på en mindre juristfirma.
Citera
2013-12-15, 20:30
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja en advokat som pratar stort och brett att det är inte gjort och så är det inte och bara vänder och vrider om osannolika skitsaker är inget jag tycker är bra.
En advokat ser till så analyserna blir gjorda och anlitar eget folk om det krävs. Han kommer köras över med sin bekant pärm.

Ärligt talat så förstår jag inte hans försvar denna gången alls. Finns inget som biter på det åklagaren lägger fram. Lögnerna är inget Hansson kan göra något åt eftersom dom redan är uttalade, och med facit så blir dom så stora att det inte finns återvändo. Han själv har grävt sin egen fällande dom Fredrik.

Det kan väl hända att fredrik försökt att byta advokat. Har någon kollat saken närmare i HR?
Dock ska det finnas formella skäl för detta från den åtalades sidan i form av tex jäv. De får nog vara polare i detta till the bitter end.

Jag skulle tro att ingen kommer ångra detta mer än Hansson men han har ju tjänat en redig hacka redan och kommer att lämna in en saftig räkning till HR nu också. Jag skulle mysa lite ifall HR skalar av lite från den. Det kan dom och brukar göra mellan varven om de anser att det är oskäligt vad de begär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in