2013-12-15, 19:10
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Jag är emot allt sånt här, även det idag. Men jag ser hur det behandlas olika av er extremvänster-människor och media, där ni tycker det här var oerhört fruktansvärt. Men ni brukar jubla högt när smällare, bengaler och flaskor haglar över nationalistiska demonstrationer. DET är dubbelmoral och hyckleri grabben, du får nog lov att erkänna det.

"Er extremvänstermänniskor" "ni brukar jubla"?

Pratar du med mig eller med en halmdocka? Jag är varken extremvänster eller har jublat högt åt några jävla smällare.
Citera
2013-12-15, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Någon som känner igen nazisterna?

Ytterligare en nazist på denna bild som åkt på stryk: http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp3.jpg

Vem är han?
Som aktivist i Motståndsrörelsen är man väl öppen med sitt engagemang, så du får väl maila och fråga?
Citera
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Varför är det så farligt då menar du? Så här gör ju ni vänsterextremister VARENDA gång annars. Det har ju skett säkert 1000 gånger att ni attackerat allt från Sverigedemokraterna till SvP och SMR, mellan att det här sker 1 enda gång. Vad är skillnaden? Kan du berätta det? Ingen annan har kunnat berätta det för mig. Varför det är okej att kasta smällare, bengaler och flaskor mot Sverigedemokrater, men inte mot er när det händer en enda gång mot era tusentals gånger? Berätta vad skillnaden är som gör den här enda gången så oerhört mycket mer fruktansvärd. Det kan du såklart inte...

När SMR eller SvP demonstrerar är det uppumpade killar med rakade skallar som bär med sig sköldar. Det är ofta otroligt laddat och alla försöker komma åt varandra. Säg nu inte att demonstranterna vill ha lugn och ro, för de är exakt lika våldskåta som motdenonstranterna. Att dom får saker kastade på sig är såklart fel, de ska få ha sin demonstration, men det är som sagt upplagt för bråk. Dessutom brukar det inte bli några störta skador på någon sida.

Idag var det en familjetillställning. Det var den lilla förorten som samlade sina familjer och medborgare för att dom inte vill ha hakkors i sitt centrum. Visst var det mer radikala grupper där idag men det var inte deras demo, utan Kärrtorpsbornas. Allt var lugnt och städat.

Därför är detta värre. Du kommer att gå bananas över detta svaret. Men om man inte ser skillnaden mellan en demo av detta slaget och när SMR vandrar med sköldar så ger jag mig.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Det här börjar ju gå åt helvete, fan in med alla dessa SMR, SvP tomtar i någon masugn.
Min vän var åskådare till manifestationen och han sa tydligt att SMR gick till attack och började kasta en massa bråte, ni är fan mer pantade än RF känns det som. Hoppar på en fredlig demonstration, hoppas den där SMR snubben som blev huggen förblöder till döds eller något fan..

Jävla nassesvin gå häng er, ni tillför ingenting till samhället.
Och med detta menar du att vänstern aldrig någonsin har attackerat en fredlig demonstration?
Aldrig någonsin kastade föremål mot folk?

Vänstern har gjort fan så mycket mer obehagliga grejer mot vad som hände idag.
Men det verkar du skita i? Varför då?
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Jag stödjer ingenting. Jag konstaterar fakta. Vad är skillnaden? Är du oförmögen att berätta det för mig? Jag vet ju att det kastas flaskor, bengaler och smällare varje gång exempelvis Sverigedemokraterna demonstrerar/har torgmöten också. Berätta nu vad skillnaden är förutom att vänsterextremisterna av ditt slag gör det 1000 gånger per 1 gång det här händer. Berätta, vad är skillnaden?

Det är ingen skillnad, det är exakt samma sak. Det är exakt samma sorts människor. Ultra vänstern och ultra nationalismen.
Citera
2013-12-15, 19:12
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Här är blattarna avpixlade, oj var visst nazister med Emil Hagberg i spetsen: http://i.imgur.com/lXfNTUf.jpg

Missade du hans skämt där eller fortsatte du bara på det?

Snyggt av SMR att vara den direkta orsaken till att poliser har skadats idag.
Citera
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Någon som känner igen nazisterna?

Ytterligare en nazist på denna bild som åkt på stryk: http://rssthlm.files.wordpress.com/2013/12/karrtorp3.jpg

Vem är han?

Väldigt högupplöst bild. Man ser att SMR även har en videokamera med sig. Så vi får väl räkna med att de släpper en film från händelsen när de redigerat färdigt, om inte polisen beslagtar den.
Citera
Medlem
SuperBlaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Det här börjar ju gå åt helvete, fan in med alla dessa SMR, SvP tomtar i någon masugn.
Min vän var åskådare till manifestationen och han sa tydligt att SMR gick till attack och började kasta en massa bråte, ni är fan mer pantade än RF känns det som. Hoppar på en fredlig demonstration, hoppas den där SMR snubben som blev huggen förblöder till döds eller något fan..

Jävla nassesvin gå häng er, ni tillför ingenting till samhället.
Varför tar man med knivar till en "fredlig" demonstration?
Citera
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
dubbelmoral och dubbelmoral. Vi som blivit kallade anti-vita av er på Flashback har ju hela tiden påstått att många nationella rörelser är precis lika dåliga som många vänster rörelser.

Samma skit, samma avskrap av människor. Den ena mer misslyckad än den andra

Skillnaden är ju att det vänsterextremister gör varje gång mot allt från Sverigedemokraterna till SvP och SMR görs nu till något oerhört hemskt när det är andra offer än dom vanliga. I nästan alla fall är det ju vänsterextremister som attackerar fredliga demonstrationer av exempelvis Sverigedemokraterna, med smällare, bengaler och flaskor. Då ser jag inte den här upprördheten av dig och journalisterna. Trots att det skett hundratals gånger senaste åren medan det här motsatta där en enda vänsterdemonstration attackeras är väldigt ovanligt. Är vänsterdemonstrationen mycket mer värd än exempelvis Sverigedemokraternas torgmöten? Om du ska bortse från hyckleri och dubbelmoral och försöka vara ärlig för en gångs skull? Det är ju vänsterextremister som gör precis det här 99 gånger av 100. Det vet du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kolla på de våldsbejakande blattarna och media som pixlar deras ansikten. Mångkulturen visar sitt fula tryne. Hoppas avpixlat avpixlar och hänger ut dessa blattar.

http://d2.dn-static.se/UploadedImages/2013/12/15/22c4b77a-c188-4b78-90ce-39b70c406316/original.jpg

det där är ju SMR som slåss mot tre stycken motståndare. Eller är jag helt ute och cyklar?!
Citera
2013-12-15, 19:13
Medlem
OukMougars avatar
Ni uppskattar att man attackerar svenska barnfamiljer med påkar?

Jag har svårt att se hur de ni kallar "svenskhatare" visar upp ett större förakt för det vi anser "svenskt" än vad SMR gör.
Citera
2013-12-15, 19:13
Medlem
"Enligt en av arrangörerna på plats var manifestationen ett fredligt initiativ av de boende i området.
– Det var en bred mobilisering av engagerade människor; gamla, unga och handikappade var här tillsammans med aktörer i centrum som teatern och Ica, säger Lisa.
Fanns oro på förhand
Enligt Lisa hade det på förhand funnits oro bland personer som ville delta.
– Det har varit rädsla för att något kunde hända. En del undrade om de verkligen kunde ta med sina barn. Och så händer det här. 40 marscherande, stridsberedda rasister som kommer och attackerar vanliga människor, säger hon.
Demonstrationen hade egna vakter och det var de som larmade när mobben kom.
– Det var bara cirka fem poliser på plats och plötsligt kom flaskor, stenar och smällare. Folk blev livrädda och barn och gamla började springa, säger hon."

Återigen: den absoluta majoriteten var helt vanliga människor. Sen fanns det folk på plats som på olika sätt var förberedda på en nazistisk attack, folk som bar med sig hjälpmedel för att freda sig och övriga demonstrationsdeltagare. Inga konstigheter. Vet man med sig att en nazistisk attack eventuellt är på gång så är det ingen dum idé att ha med sig vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in