2013-12-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
Jag tror jag läste någonstans att det var svenskarnas parti som tog på sig skulden , men kan knappast vara dom då deras punktpogram säger;

6,Sverige skall vara ett tryggt land att bo i: Trygghet, såväl individuell som ekonomisk, skall vara ett av samhällets fundament.

7, Åsikts- och yttrandefrihet: Alla frågor skall vara fria att diskutera i Sverige, ...fast detta kan ifs kringgås om det anses att dom man protesterar mot inte har samma genetiska anlag som Svenskarna

1, Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

Tro kan du göra någon annanstans din stolle. Svenska Motståndsrörelsen var det.
Citera
2013-12-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WiskeyTangoWarning
Är det bekräftat vilken organisation de knivhuggna tillhör? Enligt DN framstår det som att

Att säga att det liknade ett uppgjort bråk är djupt orättvist, nazisterna provocerade och det är möjligt att de till sist lyckades med sitt uppsåt, att skapa bråk. Men i så fall skedde detta utanför mitt synfält”, skriver Karin i ett mejl till DN.

".En grabb som satt på marken var helt röd i ansiktet och trodde att han skulle dö. Han var kanske 6–7 år, säger vittnet Jesper."

"– Det var många som blödde. En antirasist fick ögonbrynet spräckt och hade blod över halva ansiktet."

Det nämns dock inget om de knivskurna individerna i artikeln.
Är ju självklart ur ett media perspektiv att inte nämna sådant som kan fläcka ner dom man själv gillar.
Citera
2013-12-15, 18:24
Bannlyst
Ja jösses för Svensk media.
Citera
2013-12-15, 18:30
Medlem
zergrushs avatar
False flag-operation, vi vet ju alla vilka det är som verkligen ligger bakom all form av politiskt våld.
Citera
2013-12-15, 18:32
Medlem
UrkelOnAcids avatar
Fredliga demonstranter tar alltså med sig kniv och enligt vissa här i tråden så får attackerande motståndare sedan skylla sig själva om dom blir knivskurna.

Ja då är det väl bara att lära sig av det. När helst SD, SDU, SMR, SvP eller någon annan grupp som brukar bli attackerad av RF, AFA etc planerar att demonstrera så är det bara att ta med sig knivar. Eventuella vänsterextremister får sedan skylla sig själva om dom går till attack. För inte blir det väl andra tongångar då?
Citera
2013-12-15, 18:32
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Som om avskumsvänstern aldrig har stört en tillståndsgiven demo? Fy fan... Jävla hycklare.
Vem hycklar? Inte jag iallafall. Ge ett exempel på att jag försvarat busliv från vänsterextremister. Hyckeriet finns hos avskumshögern som gnäller på AFA och försvarar detta!
Citera
2013-12-15, 18:33
Medlem
plowhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
30 pers som slåss mot http://www.youtube.com/watch?v=kFg6f9HMxSE. Det kallar jag mod!
Undrar om RF, AFA vågat vara 30 pers mot 200-300 nationella!?

Som att hela folksamlingen tillhörde militanta vänsterextrema ungefär...
Oavsett syfte är det otroligt fegt och onödigt att attackera en demo med majoriteten ickevåldsamma deltagare. Jag personligen tycker inte att varken RF eller AFA hade ett skit att göra i Kärrtorp idag heller, då dom själva är precis lika efterblivna och kontraproduktiva som SMR är.

Majoriteten av boendes tycker inte väl om grupper som SMR, och gör det knappast mera efter dagens händelser. Och dom har all rätt att uttrycka det under fredliga former, sen kan inte dom som arrangerar eventet hindra våldsamma idioter som AFA och RF från att närvara...
Citera
2013-12-15, 18:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmmuz
En kvinna berättar att hon tog med sig sex barn och sprang in i en matbutik.

Vem fan tar med sig barn pa dessa tillställningarna? Jävla pack
I Sverige har vi demonstrationsrätt, och fredliga demonstrationer skall vara fredade ifrån våld från patrask. Detta sagt så - ja sett i efterhand borde man kunnat förutse att avskumshögern inte skulle kunna avhålla sig från att ge sig på barn ja...
Citera
2013-12-15, 18:36
Medlem
TheBurdens avatar
SMR är samma skit som AFA/Revolutionära fronten.
Citera
2013-12-15, 18:38
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vem hycklar? Inte jag iallafall. Ge ett exempel på att jag försvarat busliv från vänsterextremister. Hyckeriet finns hos avskumshögern som gnäller på AFA och försvarar detta!

Saken är den att SMR ALDRIG har gnällt på att AFA / RF attackerat dem! Det är snarare halvmongoliderna i SD som brukar gnälla på extremvänsterns våld.
Citera
2013-12-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
30 pers som slåss mot http://www.youtube.com/watch?v=kFg6f9HMxSE. Det kallar jag mod!
Undrar om RF, AFA vågat vara 30 pers mot 200-300 nationella!?

Mod?! Vet att det är skygglapp på som gäller, men att angripa en demonstration där majoriteten är helt vanliga Svenssons boendes i området kan knappast kallas modigt.

Det är på ett ungefär som att jag skulle plöja in på ett lågstadium och ensam ta mig an förstaårselever och kanske en och annan trea trots att jag skulle vara ensam mot hundra. Känns lite lagom tufft.

Tilltaget känns inte modigt någonstans utan vittnar endast om det vi redan visste, att SMR uteslutande består av fega kräk som saknar all den vett och sans varje normal medborgare besitter.
Citera
2013-12-15, 18:39
Medlem
Grattis SMR. Idag attackerade ni en helt fredlig demonstration med massvis av barnfamiljer. Det ni lyckades med var att skrämma oskyldiga barn och få dem att gråta. Oj vad tuffa ni är. Ni är inget annat än en samling snorungar som borde skaffa er ett jobb samt lära er veta hut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in