2013-12-15, 17:45
Medlem
stukads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Men...vad är det du inte fattar? SMR angrep demon pga att RF/AFA befann sig där. Och hur många gånger har inte RF/AFA angripit tillståndsgivna demos som "nazzarna" anordnat? dessa har även de inkluderat barn...

.den här tråden handlar om det som hände idag och det är det jag pratar om, vad som hänt tidigare kan gärna diskuteras men du verkar tro att det rättfärdigar detta.
Ända jag säger är att rasisterna i SMR ska ge fan i vanliga medborgare som protesterar mot nazism...vad är det du inte fattar?
Citera
2013-12-15, 17:48
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deathead
30 pers som slåss mot http://www.youtube.com/watch?v=kFg6f9HMxSE. Det kallar jag mod!
Undrar om RF, AFA vågat vara 30 pers mot 200-300 nationella!?

nej, det hade de aldrig. De är likadana som svartskallarna. För att våga slåss så måste de vara i stort numerärt överläge.
Citera
2013-12-15, 17:49
Medlem
Kul att blöjnazzarna sjunker lika lågt som Afa och ska låta en massa skattepengar behöva gå till extra poliser mm. Jävla skämt är vad dom är.
Citera
2013-12-15, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robin88
Det har jag ingen aning om. Men i vilket fall så får ju nazisten dom blev knivhuggen skylla sig själv när man attackerar en folksamling med allt från småbarn till gamlingar. De kan ju välja bättre tillfällen om de vill slåss med AFA och RF.

Sen kan vi bara hoppas att SMR-"aktivisten" som blev stabbad avlider av sina skador
Ingenting rättfärdigar knivhuggningar, om man inte är från Neapel... Knivar är bara fegt och äckligt. Spela läcker på internet kan du göra, men frågan är om du hade haft bollarna i brallan och stått upp mot nazisterna i dag. Hoppas det var du som blev skadad av Nazisterna din jävla pissluffare.
Citera
2013-12-15, 17:52
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muto_kenji
Vid en demonstration mot nazistiskt klotter i förorten Kärrtorp i södra Stockholm så blev deltagarna attackerade av knivbeväpnade nazister varvid minst 2 personer skadades.

http://www.dn.se/sthlm/flera-knivskurna-vid-antinazistmote/

http://www.expressen.se/nyheter/tumult-i-karrtorp-vid-antinazistdemonstration/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18026469.ab

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/oroligt-vid-antirasismdemonstration-i-karrtorp_8825324.svd

Vilka delar av extremhögern är det som är i farten den här gången?

Fast det var ju den "Fredliga" demonstrationens deltagare som var knivbeväpnade.
Citera
2013-12-15, 17:54
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stukad
.den här tråden handlar om det som hände idag och det är det jag pratar om, vad som hänt tidigare kan gärna diskuteras men du verkar tro att det rättfärdigar detta.
Ända jag säger är att rasisterna i SMR ska ge fan i vanliga medborgare som protesterar mot nazism...vad är det du inte fattar?

Det var ju för fan inga oskyldiga som skadades fysiskt! Om du ser på filmerna som finns från händelsen så ser väl till och med du att det bara small mellan polis, nationella och ditt "oskyldiga" svarta block.
Citera
2013-12-15, 17:58
Bannlyst
Är det bekräftat vilken organisation de knivhuggna tillhör? Enligt DN framstår det som att

Att säga att det liknade ett uppgjort bråk är djupt orättvist, nazisterna provocerade och det är möjligt att de till sist lyckades med sitt uppsåt, att skapa bråk. Men i så fall skedde detta utanför mitt synfält”, skriver Karin i ett mejl till DN.

".En grabb som satt på marken var helt röd i ansiktet och trodde att han skulle dö. Han var kanske 6–7 år, säger vittnet Jesper."

"– Det var många som blödde. En antirasist fick ögonbrynet spräckt och hade blod över halva ansiktet."

Det nämns dock inget om de knivskurna individerna i artikeln.
Senast redigerad av WiskeyTangoWarning 2013-12-15 kl. 18:00.
Citera
2013-12-15, 18:03
Medlem
Känns som en rätt onödig grej, men baserat på videon är det svårt att snacka om oskyldiga - i alla fall i det skedet.
Det är ju uppenbart att det bjöds möjlighet att gå därifrån om man tillhörde en grupp som inte vill kasta saker, slåss med pinnar eller knivar.
Citera
2013-12-15, 18:05
Medlem
HerrVesslas avatar
Jag kan tänka mig att det bland de svenskfientliga funnits vänsterextremister som attackerat oskyldiga förbipasserande och troligen har de gått på fel personer som tex organiserade nationalister.
Citera
2013-12-15, 18:06
Medlem
Det här splittrar upp ännu lite mer. Själv är jag klart närmare SD än V, men jag hade nog också kunnat ställa upp på att manifestera mot hakkors och skit.
Jag hade inte gillat om det målades i mitt område och det betyder på inget sätt att jag är positiv till invandringen.
Citera
2013-12-15, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Menar du att du tror att dom som blivit uthängda i Expressen bara är SD:are?
Och att det bara skulle vara SD:are som är upprörda över det inträffade?
Har inte följt Expressens avslöjande jättenoggrant men det jag har sett är att två sdare har avgått från sina poster efter avslöjandena.
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Intressant. Vad var det för vittnesuppgifter? Jag förutsätter att SMR knappast var där för
att dricka kaffe med bulle. Dom har väl samma syn på det hela som RF och AFA. Är du
där eller i närheten av demon och ser antirasistisk ut så får du skylla dig själv.
Med andra ord precis samma jävla ointelligenta resonemang som vänstern.
Folk som uttalat sig i tidningarna.

Om man kommer springande och kastar knallskott, bengaler och flaskor mot en grupp människor och även anfaller med påkar så kan jag tycka att det är berättigat att någon drar kniv mot en i självförsvar. Sen så kan det ju lika gärna ha varit en avslagen flaska.

Citat:
Ursprungligen postat av wehrmacht
Fast det var ju den "Fredliga" demonstrationens deltagare som var knivbeväpnade.
Och vilka var det som attackerade vilka?
Citera
2013-12-15, 18:10
Medlem
stukads avatar
Jag tror jag läste någonstans att det var svenskarnas parti som tog på sig skulden , men kan knappast vara dom då deras punktpogram säger;

6,Sverige skall vara ett tryggt land att bo i: Trygghet, såväl individuell som ekonomisk, skall vara ett av samhällets fundament.

7, Åsikts- och yttrandefrihet: Alla frågor skall vara fria att diskutera i Sverige, ...fast detta kan ifs kringgås om det anses att dom man protesterar mot inte har samma genetiska anlag som Svenskarna

1, Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in