2013-12-15, 14:43
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvFrian
Bågon rövakalle ur SMR kastade in smällare bland de som stod på torget. Flera pratar om att barn har träffats

Bra.

Detta bör vi fortsätta med. Attackera rödingarnas "folkliga" demonstrationer så att ingen förutom de radikala vågar demonstrera. Precis taktiken rödingarna gjort mot nationella rörelsen i två decennier vilket faktiskt har fungerat bra för dem, man ska vara rädd för att demonstrera för svenskhat.
Citera
2013-12-15, 14:44
Medlem
InspiredWireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
2. Ja precis, filmen som visar ca. 50 rödingar fly från 30 SMRare tills polisen griper in och räddar dem. Lustigt att revolutionärer måste skyddas av staten

Kollar på samma film och ser inga ca 50 rödingar fly nånstans. Det står 5-6 poliser mellan grupperna och har ryggen lite åt båda hållen skulle jag säga, men mest med rygg åt nazisterna. Slag och tillhyggen används från båda håll men jag misslyckas att se de "50 rödingarna som flyr" och jag ser inte heller var polisen specifikt går in och skyddar de du kallar revolutionärer.

Dessutom så är det uppenbart att antirasistiska demon är en väldigt blandad skara med banfamiljer och vanligt folk, det är plågsamt uppenbart till och med. Tror du själv att 30 nazister hade kunnat stå kvar om det hade rört sig om 200 AFA/RF?

Det ser snarare ut som att en del vanligt folk ger sig in i demon för att visa sin avsky och köra bort dom, vilket man gör och det framgår väl rätt tydligt i filmen.

Men visst "vanligt" folk skulle säkert hellre sluta upp med nazisterna för att visa sitt hat mot antinazister. Tjena hej
Senast redigerad av InspiredWired 2013-12-15 kl. 14:50.
Citera
2013-12-15, 14:45
Medlem
kaaalis avatar
Citat:
Det e klart, V är vänsterextremisternas parlamentarister, de som tagit avstånd från resten av rörelsen för att vinna röster. Att de inte är öppna med det har ju bara att göra med att de inte vill bli helt marginaliserade.

Ungefär som SD med rasism menar du?
Citera
2013-12-15, 14:46
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Vilka nationella organisationer är "riktiga" enligt dig då?

Ingen har väl någonsin påstått att SDL är en nationell organisation. Mig veterligen så är SMR, SvP, FNU nationella. Finns ju såklart fler organisationer men att försöka låtsas som att ND eller andra irrelevanta skitorganisationer är representativa är inte intellektuellt hederligt, ska jag ta upp maoisterna som exempel på svensk vänster?
Citera
2013-12-15, 14:47
Medlem
Kind.Statt.Grosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qinky
Ifall det kommer idiotiska jävla fascister/rasister/nazister och hotar barnfamiljer OCH yttrandefriheten. Ja.. Vänstern har också rätt till eran älskade yttrandefrihet.

Det har väl hänt två gånger (med den här inräknad) på 10 år som nationella attackerar vänsterdemonstration. Ursäkten är en efterkonstruktion.
Citera
2013-12-15, 14:47
Medlem
Thomas Mattsson rapporteras vara nöjd över utfallet av Expressens publiceringar.
Citera
2013-12-15, 14:48
Medlem
Citat:
Vanliga människor avskyr RF och AFA mer än nazister, bor i Lund så kan själv vittna om hur mycket folk avskydde AFA för det de gjorde den 30 november. Att ni blev så många var ju förövrigt bara för att ni fick hjälp från danska extremvänstern som är stark tillskillnad från svenska. Vanligt folk blir bara förbannade över att ni förstör stan istället för att låta dem marschera i fred.

Dessutom kan du knappast påstå att just det fallet var representativt i stort, hur mycket har n inte försvagats sen 2008 heller?

Fan du lever ju i en paralell dimension från verkligheten.

Du måste skämta? Det var typ 20 danskar på plats. I övrigt var det vänsteraktivister blandat med en hel del vanligt folk. Du "kan vittna om"? Jo i din bekantskapskrets kan jag tänka mig att folk hatar vänstern. Men faktum är att demonstrationen sannolikt blivit lika stor idag. Och nazzedemon lika liten som då. Styrkeförhållandena är här vad de alltid varit.
Citera
2013-12-15, 14:48
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaali
Ungefär som SD med rasism menar du?

Skillnaden är att SD är framgångsrika och faktiskt inte delar de nationella ideologi utan en betydligt modernare och intelligentare nationalism.

SD är redan Sveriges största parti och kan mycket väl bli ett av de stora partierna, medans vänstern har gått bakåt sedan länge.
Citera
2013-12-15, 14:49
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
vadå ni? jag är muslim för helvete, med stor näsa dessutom.

Det ända jag har sagt är att SMR är modiga som vågar stå emot dessa människor. Nazisterna kommer alltid vara mindre, men det är sjukt hur mycket mod och tro de har, lite som självmords bombare, redo att dö för sin tro, extremism.

Ingen här försvarar SMR, men det är ganska tydligt på videon att det är ca 30 organiserade män mot en hel arme av blandade människor

Ok, då tar jag bort udden av mitt inlägg från dig och ber om ursäkt.

Att påstå att SMR är modiga är väl en grotesk överdrift. Tror inte att så många är beredda att dö för sin tro direkt, men vad vet jag...
Citera
Medlem
Yxherrens avatar
Jag tyckte att det var ett ganska misslyckat uppdrag, men efter att ha sett bilder och filmen så har jag ändrat min uppfattning helt.

Det handlar alltså om drygt 15 personer som attackerar en folkmassa på 100 stycken, där majoriteten ändå tycks vara män och uppenbarligen beväpnade sådana. Det är givetvis dömt att misslyckas och det fattade nog SMR redan innan, men de körde på ändå.

Folk får det att låta som att SMR är fega, rädda och misslyckade med sin lilla "aktion". Deras mål var knappast att överta hela torget med de ojämna antalen, utan de ville nog snarare visa att de inte är rädda - oavsett nummer. Gissar jag på.. Än dock kan jag tycka att de skulle ha ställt upp med fler grabbar och även beväpnat sig bättre. Allt eller inget.

Faktum kvarstår: Nazisterna försvarar sig alltid, attackerar ytterst sällan och de är öppna med sin politiska uppfattning, som förövrigt är allt annat än politiskt korrekt. DE går emot majoriteten och de gör det omaskerade. Vänstern däremot..
Citera
Medlem
De som tillhör SMR och har härjat runt och heilat osv i Kärrtorp/Trångsund osv (jo jag vet exakt vilka ni är) är riktiga begåvningsreserver. Det är ett under att de vet hur man klär på sig på morgonen. Om de tror att de är lösningen så är de helt fel ute. Några av medlemmarna i SMR kan räkna med besök natten som kommer. Och tro det eller ej så vet Polisen mycket väl vilka ni är.
Citera
Bannlyst
Citat:
Fast det finns ju videobevis på det:

http://www.youtube.com/watch?v=uxmFoR29LeY

Fan vad frustrerade vänstern verkar bli när jag avslöjar deras vinklingar och lögner gång på gång i tråden. Inte ens SMRare och ändå är deras ända svar på mina poänger om hur patetiska de är att SMR är ännu pateiskare...

Grader i helvetet mina vänner....

det där snacket att "polisen slår alltid mig och skyddar dom andra" är bara patetiskt, vi har en bra poliskår som allt som oftast gör ett väldigt bra jobb

Att du verkar tro att polisen har en agenda att slå just dig och dina vänner säger mer om dig än du tror..

Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Pausa videon vid 0:25 och beskåda det fina knogjärnet. Synd att inte snuten spräckte skallen på skiten.

Mycket tveksam till att det skulle vara ett knogjärn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in