2013-12-15, 13:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Så advokaten försökte få kontakterna sekretessbelagda? Marinas kontakter från smygmobilen? Är det så så är det synnerligen anmärkningsvärt. Och att han sen påstått att detta undanhållit från honom eller är det bara vissa här som påstår det? Även detta i allra högsta grad anmärkningsvärt...då är det ju en hel del som de facto trollar friskt här.

Hansson skrev att sekretessprövning ska göras på den skriftliga bevisningen i aktbilaga 39.
Nåväl till hans förtret va det bara för Hovrätten att släppa på denna bilaga. Och efter att hovrättsrådet tittat igenom skiten så va det inga problem. Han är lika kokt som sin klient.

Detta har ältats om kontakterna i några år, så när man fick se skiten inser man snabbt vilken stor överdrift det handlar om. Och som vanligt noll värde.
Citera
2013-12-15, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Informationen fanns tillgänglig redan inför HR. Det är därmed en stor fel lögn att någon undanhållit denna för advokaten.
En bra advokat hade inte nöjt sig med ett svar man i så fall vet inte är sanningsenligt.

Jag noterar din inställning och vi får se på andra sidan rättegången, kanske redan vid häf, vad detta undanhållande från RÅ och Kvarnström kan få för konsekvenser för misstankegraden.

Jag kan inte förstå hur någon kan försvara RÅs & Kvarnströms lögn.
Citera
2013-12-15, 13:21
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Hansson skrev att sekretessprövning ska göras på den skriftliga bevisningen i aktbilaga 39.
Nåväl till hans förtret va det bara för Hovrätten att släppa på denna bilaga. Och efter att hovrättsrådet tittat igenom skiten så va det inga problem. Han är lika kokt som sin klient.

Detta har ältats om kontakterna i några år, så när man fick se skiten inser man snabbt vilken stor överdrift det handlar om. Och som vanligt noll värde.

Jag skulle vilja se denna bilaga. Det är intressant ur den synpunkt att han försvarar en misstänkt mördare...försöker han mörka ngt och varför? För sin egen klient, allmänheten? Jag kan inte hitta ett logiskt skäl till hans begäran..
Citera
2013-12-15, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag noterar din inställning och vi får se på andra sidan rättegången, kanske redan vid häf, vad detta undanhållande från RÅ och Kvarnström kan få för konsekvenser för misstankegraden.

Jag kan inte förstå hur någon kan försvara RÅs & Kvarnströms lögn.

Ok. Om det slås fast att någon har ljugit om detta, så tar jag tillbaka allt och ger er rätt.
Men där är vi inte ännu.
Citera
2013-12-15, 13:49
Medlem
Titianas avatar
ur bilaga 39
så hon använde denna smygmobil för att FS inte skulle få känna till vilka hon pratat med eller messat. Hur mycket snokade han egentligen i hennes grejer för att man ska måste smyga?
EDIT: "för att slippa Fredriks kontroll"
@frurran. Ingår "mormor och morfar" "kundtjänst" etc i din statistik till manliga kontakter efter du dragit av de kvinnliga?
Senast redigerad av Titiana 2013-12-15 kl. 13:55.
Citera
2013-12-15, 13:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
ok, du gjorde en bedömning. Var vägen även spärrad med kedja 2010? Vet vi det?
Det finns inga uppgifter om det i FUP eller från MPS sök. Eftersom det uppdagades vid fyndet att platsen användes av kabelbrännare är det troligt att markägaren spärrade.
Citera
2013-12-15, 13:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ok. Om det slås fast att någon har ljugit om detta, så tar jag tillbaka allt och ger er rätt.
Men där är vi inte ännu.
Här ljuger någon: https://soundcloud.com/john-quarrel/p-k-i-hr
Citera
2013-12-15, 13:59
Medlem
Citat:
ur bilaga 39
så hon använde denna smygmobil för att FS inte skulle få känna till vilka hon pratat med eller messat. Hur mycket snokade han egentligen i hennes grejer för att man ska måste smyga?
EDIT: "för att slippa Fredriks kontroll"

Detta är ju lite motsägelsefullt, då FS enligt honom själv inte alls är svartsjuk eller kontrollerande.
Han erbjuder ju sig dessutom att helt utan plan, med typ 24 kronor på fickan, köra flera mil utan körkort och tillbringa natten på en gravstenskant för att Marina ska ta hem en nätdejt.

Vad missar jag här?

Citera
2013-12-15, 14:02
Medlem
Grandiosos avatar
FUP sida 321

Vad gäller bankkortet så ser de uttag som gjorts ut som vanligt inget ovanligt sker förrän man
misslyckas med pinkoden den 28/7-10. Innan dess har man inte vid ett enda tillfälle sen den
1 april 2010 misslyckats med något uttag. Man har alltid slagit in rätt kod då man använt
kortet.
På Visa guld kortet kan man se att man sen den förste januari 2010 slagit fel pin med detta
kort den 3 februari samt då den 3 juli vid två tillfällen. Resterande uttag har gjorts med rätt
kod och då även de uttag som görs den 28/7-10.
R******n tycker det verkar lite underligt att Marina skulle ha tagit ut så pass mycket stora
summor på sitt Visa guldkort. Hon har hela tiden varit ekonomisk och hon vet att hon belastas
med en avgift på 100 kronor varje gång hon tar ut summan 5000 kronor. Det är inte likt
henne att göra så historiskt.
Förhör med R*******n, L***; 2010-08-23 13:55 diarienr: 1400-K126753-10
307

FUP sida 898

På fråga om Fredrik kunde hennes bankomatkod, uppger G*****a att det kunde han.

FUP sida 531

Tidigare pojkvännen P** kände till hennes
koder.
C*****s bestämda uppfattning är att även Fredrik känner till hennes koder då han alltid står
över och bredvid Marina vid telefonsamtal och kortuttag.

FUP sida 870

Fredrik kan koden till M**e***s kort

FUP sida 911

Han (fs) hade koden till mitt (fs ex.)
kort. Han hade lyckats ta ut 20.000 kronor från mitt konto. Han måste ha tagit ut det i
omgångar. Jag minns faktiskt inte hur."
Citera
2013-12-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Här ljuger någon: https://soundcloud.com/john-quarrel/p-k-i-hr

Haha.
För det första är det så dåligt ljud på skiten så man hör inte vad som sägs.
För det andra. Var är lögnen?
Citera
2013-12-15, 14:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Alltför osannolikt. Dessutom finns ingen/inget som styrker FS:s uppgifter.
Hon hade dessutom sina pengar i fonder, m a o talar inget för att dessa 100,000kr existerat.
Som sagt, påståendet är ett indicium mot FS som GM
Pengar som finns i fonder har alltid existerat. Saldot på fonden styrker FS utsaga, den kan vara sann förutom att han inte vet var pengarna finns.
Citera
2013-12-15, 14:07
Medlem
Titianas avatar
Läste ny om dessa hårstrån
Mörkblonda INTE blonda som vissa här har hävdad
EDIT; "någon ytterligare undersökning utförs tillsvidare inte"
Senast redigerad av Titiana 2013-12-15 kl. 14:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in