2013-12-03, 15:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostfarsan
Windows 7. Sevice Pack 1. Sidan laddar i uppåt 10 sek innan "Sidan kan inte visas" kommer fram. Bara er webbplats jag har detta problem med. Cache och cockies rensade. Använder jag adressen http://217.15.245.76/ fungerar det som sagt bra.

Du skulle kunna få testa följande då detta ska fungerat för andra kunder med Windows 7.

Gå in under kontrollpanelen i Starmenyn. Väl därefter "view network status and tasks". Då får du upp en bild med din dator och sedan en jordglob som symboliserar Internet. Klicka då på den blå rubriken Wireless network/ Local area network (under rubriken Conections ett par cm ner). Då får du upp en statusruta. Klicka då på Properties längst ned. Välj därefter att bocka ur rutan Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6). Se om det fungerar bättre då.

Återkom gärna med huruvida det fungerade för dig eller ej.

/Sanna
Citera
2013-12-03, 18:30
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Du skulle kunna få testa följande då detta ska fungerat för andra kunder med Windows 7.

Gå in under kontrollpanelen i Starmenyn. Väl därefter "view network status and tasks". Då får du upp en bild med din dator och sedan en jordglob som symboliserar Internet. Klicka då på den blå rubriken Wireless network/ Local area network (under rubriken Conections ett par cm ner). Då får du upp en statusruta. Klicka då på Properties längst ned. Välj därefter att bocka ur rutan Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6). Se om det fungerar bättre då.

Återkom gärna med huruvida det fungerade för dig eller ej.

/Sanna

Tyvärr! Samma problem fortfarande.
Citera
2013-12-03, 19:20
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:

Har du testat att byta DNS-servrar? 8.8.8.8 och 8.8.4.4 är googles DNS.
Citera
2013-12-04, 17:56
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lambdashipstate
Har du testat att byta DNS-servrar? 8.8.8.8 och 8.8.4.4 är googles DNS.

Har testat att byta DNS-servrar nu men ingen skillnad där heller tyvärr. Skrev in det under TCP/IPv4 - Egenskaper. Antar att det är där man ska skriva in det? 8888 på önskad DNS-server och 8844 på alternativ DNS-server?
Citera
2013-12-05, 11:07
Medlem
ebaygeeks avatar
Har en fråga ang flytt av värdepapper. Gjorde nyligen en flytt av fonder (i handelsbanken) genom er hemsida och ordern har stått som 'påbörjad' de senaste två dagarna. Men idag när jag kollar så verkar den vara bortplockad? Vad hände? Avbröts den och kommer jag i så fall få något om mejl om detta eller är det här helt normalt?
Citera
2013-12-05, 11:39
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:

Vår IT-avdelning felsöker för fullt. Vi uppskattar att du delar med dig av dina resultat, det tar oss framåt i felsökningen. Det låter som att sidan timear ut, att den inte laddar klart ordentligt. Kvarstår problemet om du uppdaterar sidan och påbörjar laddningen på nytt, exempelvis genom trycka på F5?

Jag fick tipset att det kan hjälpa att starta datorn i felsäkert läge, du hittar en guide om hur du gör här.

Kontrollera även gärna att du har tillåtit att webbläsaren kan spara cookies. Du kan nämligen kastas ut från webbsidan om du klickar dig vidare. Normalt sätt så är den inställningen redan påslagen, men det kan vara bra att kontrollera. Det gör du i webbläsarens inställningar.

Citat:
Ursprungligen postat av ebaygeek
Har en fråga ang flytt av värdepapper. Gjorde nyligen en flytt av fonder (i handelsbanken) genom er hemsida och ordern har stått som 'påbörjad' de senaste två dagarna. Men idag när jag kollar så verkar den vara bortplockad? Vad hände? Avbröts den och kommer jag i så fall få något om mejl om detta eller är det här helt normalt?

Det är tyvärr väldigt svårt att säga på rak arm, en överföringsfullmakt brukar inte tas bort utan någon notifiering. Om överföringsfullmakten var felaktig skulle det dyka upp ett informationsmeddelande på samma rad. Du får gärna kontakta vår kundsupport på 08-562 250 00 eller maila oss i inloggat läge så kan vi titta på ditt specifika ärende för att se vad som kan ha hänt.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2013-12-05, 13:36
Medlem
Ostfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vår IT-avdelning felsöker för fullt. Vi uppskattar att du delar med dig av dina resultat, det tar oss framåt i felsökningen. Det låter som att sidan timear ut, att den inte laddar klart ordentligt. Kvarstår problemet om du uppdaterar sidan och påbörjar laddningen på nytt, exempelvis genom trycka på F5?

Jag fick tipset att det kan hjälpa att starta datorn i felsäkert läge, du hittar en guide om hur du gör här.

Kontrollera även gärna att du har tillåtit att webbläsaren kan spara cookies. Du kan nämligen kastas ut från webbsidan om du klickar dig vidare. Normalt sätt så är den inställningen redan påslagen, men det kan vara bra att kontrollera. Det gör du i webbläsarens inställningar.

/Hanna, Avanza Bank

Ingen skillnad vid uppdatering av webbplatsen. Cookies är aktiverade (fungerar som det ska på andra webbplatser). Ska testa att starta datorn i felsäkert läge (med nätverk) och se om jag kan komma fram då. Får ni ordning på problemet så har ni åtminstone en ny kund, men tills vidare fortsätter jag att handla hos Nordnet
Citera
2013-12-05, 17:01
Medlem
AnaheimDuckss avatar
Stödjer er app surfplattor? Jag har en Galaxy Tab 3, Andriodversion 4.1.2 och jag hittar iallafall inte Avanzaappen i Play Store.
Citera
2013-12-05, 17:12
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaheimDucks
Stödjer er app surfplattor? Jag har en Galaxy Tab 3, Andriodversion 4.1.2 och jag hittar iallafall inte Avanzaappen i Play Store.

Nej, vår Androidapp stödjer tyvärr inte surfplattor. Vi har gjort bedömningen att vår hemsida fungerar väl i surfplattans webbläsare. Om appen kommer att utvecklas till att passa surfplattor så tänker jag mig att det extra skärmutrymme som en surfplatta ger bör användas på ett bra sätt. Dvs. den befintliga appen bör inte bara skalas om till att passa surfplattor.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-12-05, 22:35
Medlem
1979s avatar
Var byter man kundkategori? Vilken idiotsida, det går inte att hitta.
Senast redigerad av 1979 2013-12-05 kl. 22:46.
Citera
2013-12-06, 09:36
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Var byter man kundkategori? Vilken idiotsida, det går inte att hitta.

Du finner det under Mina sidor / Profil / Min profil. Återkom gärna om det är något annat du har svårt att finna.

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2013-12-06, 12:40
Medlem
1979s avatar
När jag är på utloggad på sidan med min Ipad laddar allt hur snabbt som helst. Men när jag är inloggad slutar aldrig de två Placerarutorna ladda när man går in på en aktieinformation. Dessutom fungerar inte autokurser. Kan inte handla heller....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in