2013-12-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Kan rekommendera dig att skaffa ett gäng Diazepam istället om du ska gå av på Tramadol.
Det kanske blir lite lättare att gå av om du bara har tillgång till Pyra.
Men Diaz hjälper dig mycket mot både den fysiska och psykiska biten! Av egen erfarenhet.

Mvh.
Okej, tack så mycket! Försöker sluta med allt nämligen, men ipioider är väl det jag måste lägga på hyllan först :/
Citera
2013-12-14, 22:06
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hassans
Okej, tack så mycket! Försöker sluta med allt nämligen, men ipioider är väl det jag måste lägga på hyllan först :/
Det låter som ett vettigt beslut av dig!
Fast tror inte att Pyra är så effektiv mot en Tram AT! Som t.e.x Diazepam är.
Citera
2013-12-15, 08:48
Medlem
Santadunks avatar
Används Pyrazolam inom pstykiatrin i något land?
Citera
2013-12-15, 10:31
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Används Pyrazolam inom pstykiatrin i något land?
Nej, Pyrazolam används inte inom psykiatrin i något land och kommer aldrig göra det. Pyrazolam är rena giftet, då det innehåller pyridin. Pyridinet är anledningen till att många som tagit för mycket Pyrazolam fått problem med magen osv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyridine#Health_issues
Citera
2013-12-15, 11:07
Medlem
biffstekarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Nej, Pyrazolam används inte inom psykiatrin i något land och kommer aldrig göra det. Pyrazolam är rena giftet, då det innehåller pyridin. Pyridinet är anledningen till att många som tagit för mycket Pyrazolam fått problem med magen osv.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pyridine#Health_issues
Bullshit, finns massa andra ämnen (t.ex vitaminer. Sök på niacin) som innehåller en pyridinring i sin struktur. Det farliga är fritt pyridin, vilket enligt forskningsrapporter inte ser ut att bildas när pyrazolam bryts ner i kroppen. Gör om, gör rätt
Citera
2013-12-15, 11:09
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biffstekarN
Bullshit, finns massa andra ämnen (t.ex vitaminer. Sök på niacin) som innehåller en pyridinring i sin struktur. Det farliga är fritt pyridin, vilket enligt forskningsrapporter inte ser ut att bildas när pyrazolam bryts ner i kroppen. Gör om, gör rätt
Då får du gärna förklara varför de som missbrukade Pyrazolam och slängde i sig hundratals tabletter på några veckor började få en massa magsmärtor, något som passar in perfekt på pyridinförgiftning.
Citera
2013-12-15, 11:13
Medlem
biffstekarNs avatar
Citat:
Då får du gärna förklara varför de som missbrukade Pyrazolam och slängde i sig hundratals tabletter på några veckor började få en massa magsmärtor, något som passar in perfekt på pyridinförgiftning.
Ja, med tanke på att man har gjort analyser av hur pyrazolam metaboliseras så kan man iaf stryka din teori från listan av möjliga förklaringar.

Edit: Vetenskap fungerar inte så att man gissar sig till orsaken. Man bevisar den
http://www.uniklinik-freiburg.de/rechtsmedizin/live/forschung/Conferences/MoosmannTIAFT201301.pdf
Senast redigerad av biffstekarN 2013-12-15 kl. 11:17.
Citera
2013-12-15, 11:29
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ja, med tanke på att man har gjort analyser av hur pyrazolam metaboliseras så kan man iaf stryka din teori från listan av möjliga förklaringar.

Edit: Vetenskap fungerar inte så att man gissar sig till orsaken. Man bevisar den
http://www.uniklinik-freiburg.de/rechtsmedizin/live/forschung/Conferences/MoosmannTIAFT201301.pdf
Om du kollar på den fullständiga studien istället för den där sammanfattningen så kommer du se att den inte bevisar någonting.

http://www.researchgate.net/publication/237048740_Characterization_of_the_designer_benzodi azepine_pyrazolam_and_its_detectability_in_human_s erum_and_urine/file/60b7d51ba22ac2aff7.pdf

"All urine samples were screened for metabolites
anticipated by analogy to the metabolites reported for
midazolam, triazolam, and alprazolam"

"While most of the benzodi-
azepines with chemical structures similar to pyrazolam
(e.g., alprazolam and triazolam) are metabolized to a-
hydroxy or 4-hydroxy metabolites, mainly by CYP3A4
isoymes [19, 20], neither of these hydroxylation reactions
was observed for pyrazolam after cleavage by b-glucur-
onidase/arylsulfatase. In addition, none of the glucuroni-
dated or sulfated analogues was detected after protein
precipitation."

De kollade alltså bara efter metaboliterna som midazolam, triazolam och alprazolam har. De har inte kollat efter pyridin.

Men javisst, jag håller med dig om att i vetenskapen så gissar man sig inte fram. Jag kanske därför inte ska säga att Pyrazolam är rena giftet, utan snarare att det potentiellt kan vara det och att folk får problem med magen är ett varningstecken på att så kan vara fallet.
Citera
2013-12-15, 11:34
Medlem
biffstekarNs avatar
Citat:
Om du kollar på den fullständiga studien istället för den där sammanfattningen så kommer du se att den inte bevisar någonting.

http://www.researchgate.net/publication/237048740_Characterization_of_the_designer_benzodi azepine_pyrazolam_and_its_detectability_in_human_s erum_and_urine/file/60b7d51ba22ac2aff7.pdf

"All urine samples were screened for metabolites
anticipated by analogy to the metabolites reported for
midazolam, triazolam, and alprazolam"

"While most of the benzodi-
azepines with chemical structures similar to pyrazolam
(e.g., alprazolam and triazolam) are metabolized to a-
hydroxy or 4-hydroxy metabolites, mainly by CYP3A4
isoymes [19, 20], neither of these hydroxylation reactions
was observed for pyrazolam after cleavage by b-glucur-
onidase/arylsulfatase. In addition, none of the glucuroni-
dated or sulfated analogues was detected after protein
precipitation."

De kollade alltså bara efter metaboliterna som midazolam, triazolam och alprazolam har. De har inte kollat efter pyridin.

Men javisst, jag håller med dig om att i vetenskapen så gissar man sig inte fram. Jag kanske därför inte ska säga att Pyrazolam är rena giftet, utan snarare att det potentiellt kan vara det och att folk får problem med magen är ett varningstecken på att så kan vara fallet.
My fault, hade inte tillgång till fulltexten. Ha en fortsatt trevlig dag xD
Citera
2013-12-15, 11:36
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
My fault, hade inte tillgång till fulltexten. Ha en fortsatt trevlig dag xD
Haha, mitt fel också eftersom jag gjorde ett för stort antagande baserat på väldigt begränsad data. Jag önskar dig detsamma!
Citera
2013-12-15, 14:54
Medlem
Dougs avatar
Citat:

Nu har jag inte tagit några monsterdoser av denna utan bara använt den i medicinsk syfte. Den enda biverkning jag känt av är att fisarna luktar orm. Detta kan ju helt bero på något annat men det du nämner om magproblem kan ju ha en poäng.
Citera
2013-12-16, 17:08
Medlem
SpooN.s avatar
Varför är det så dålig utbud på Pyran just när efterfrågan fortfarande är reltativt stor? Väntas det en ny RC eller vad är det som händer? Uppskattar verkligen dessa små kinser och det räcker med en liten jävel för att döda min morgonångest på dötrista tuben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in