Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Marina kunde omöjligen ha gjort uttaget för hon var nämligen stendöd då.
Det visste man inte då i tingsrätten att hon var.
Det vet man däremot nu när det blir rättegångsförhandlingar i hovrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Han friades bara av en anledning.
Och det var att en kropp saknades.
Precis, och ränderna går aldrig ur och frågan är hur man ser på likplundrare. Såna som stjäl från människor som inte lever längre eller ännu värre stjäl från dom som dom tagit livet av.
Ja det stämmer och hade man haft den kroppen i HR är det sannolikt att han hade dömts för mord.
Det är vad Högsta Domstolen anser i detta fallet. Det är lätt att man blandar ihop sakerna och tror att tex Tingsrätten är gällande vad det gäller domslutet i detta fallet. Nej fallet tas om pga att HD både anser att resningsunderlag finns och en kropp och att Fredrik inte talar sanning.
I klartext kan man direkt påstå att man kört över Tingsrätten inget annat. Vad Friman sa och vad man kan läsa i det domslutet har inte ens HD med, så halmstråargumenten är borta och inte relevanta.
Citat:
Ursprungligen postat av
egoonline
Nu börjar jag bli jävligt trött på ditt tjat om vad TR tyckte.
Finns det enligt dig inte möjlighet att TR helt enkelt hade fel?
Klart är att Tingsrätten inte vet vad ett mord handlar om. Det stod klart då man läste resonemanget och vad jag vet har Friman aldrig dömt mer sedan. Tror aldrig jag läst ett så tossigt domslut.
Men nu gäller inte det längre det är länge sedan detta domslut har någon som helst relevans.
Som vanligt är domaren med sitt domslut överkörd. Han får nog se det som ett avslut på sin karriär Friman.