2013-12-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trexor89
Studier visar att kvinnor har större benägenhet att kalla varandra sådana saker, än män har mot dom.

Källa på den tack.
Citera
2013-12-15, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Källa på den tack.

Finns hur mycket som helst om ämnet, är på jobbet så har ej tillgång, men här är en jag hittade snabbt på google:

http://medicalxpress.com/news/2013-05-women-promiscuous-female-peers-friends.html

Kort och gott framstod det tydligt att kvinnor är mycket mer negativt inställda till sina medsystrars promiskuöshet, än vad män är.

Det finns även studier som visar på att kvinnor snackar mer skit bakom ryggen på varandra - och när dom gör det så använder dom i väldigt många fall verbala meningar som handlar om just "horeri", promiskuöshet, hur lättfotad den och den är etc.
Citera
2013-12-15, 02:02
Medlem
Citat:
Finns hur mycket som helst om ämnet, är på jobbet så har ej tillgång, men här är en jag hittade snabbt på google:

http://medicalxpress.com/news/2013-05-women-promiscuous-female-peers-friends.html

Kort och gott framstod det tydligt att kvinnor är mycket mer negativt inställda till sina medsystrars promiskuöshet, än vad män är.

Det finns även studier som visar på att kvinnor snackar mer skit bakom ryggen på varandra - och när dom gör det så använder dom i väldigt många fall verbala meningar som handlar om just "horeri", promiskuöshet, hur lättfotad den och den är etc.

Fast var ju inte detta saken gällde. Kallar kvinnor varandra för horor oftare än vad män gör?
Det står ju inte att finna i denna artikel direkt.

Promiskuiöshet är inte samma sak som att vara hora för övrigt.
Citera
2013-12-15, 02:08
Bannlyst
Citat:
Fast var ju inte detta saken gällde. Kallar kvinnor varandra för horor oftare än vad män gör?
Det står ju inte att finna i denna artikel direkt.

Promiskuiöshet är inte samma sak som att vara hora för övrigt.

Specifikt gällande ordet "hora" är det nog ingen som vet, det finns knappast någon studie gällande precis det ordet.

Dock skulle jag säga att de flesta som har en stor umgängeskrets fått uppfattningen att tjejer har en stark tendens att ta till sådana ord när det är dags att "snacka skit", dvs man attackerar ofta sin medsysters sexuella beteenden, alternativt hennes utseende.

Män gör såklart det också, men jag kan känna att ordet "fitta" eller "slyna" är vanligare.

Har även märkt att detta är något så ofantligt mycket vanligare inom många invandrargrupper, särskilt när det handlar om svenska kvinnor som många invandrare anser bara är "knull material" medans dom sedan gifter sig med en "fin tjej" av samma etnicitet.

Den svenska kvinnan har inte direkt ett gott rykte hos många invandrargrupper, tack vare hennes världskända promiskuösa beteende.
Citera
2013-12-15, 02:20
Medlem
Citat:
Specifikt gällande ordet "hora" är det nog ingen som vet, det finns knappast någon studie gällande precis det ordet.

Dock skulle jag säga att de flesta som har en stor umgängeskrets fått uppfattningen att tjejer har en stark tendens att ta till sådana ord när det är dags att "snacka skit", dvs man attackerar ofta sin medsysters sexuella beteenden, alternativt hennes utseende.

Män gör såklart det också, men jag kan känna att ordet "fitta" eller "slyna" är vanligare.

Har även märkt att detta är något så ofantligt mycket vanligare inom många invandrargrupper, särskilt när det handlar om svenska kvinnor som många invandrare anser bara är "knull material" medans dom sedan gifter sig med en "fin tjej" av samma etnicitet.

Den svenska kvinnan har inte direkt ett gott rykte hos många invandrargrupper, tack vare hennes världskända promiskuösa beteende.

Hur det fungerar inom invandrar grupperingar skiljer sig säkerligen mellan olika kulturer. Invandrare är inte direkt en homogen grupp.

Att svenska kvinnor i högre grad skulle kalla vandra för horor än vad män kallar kvinnor för detta, ser jag som högst osannolikt.
Citera
2013-12-15, 02:26
Bannlyst
Citat:
Hur det fungerar inom invandrar grupperingar skiljer sig säkerligen mellan olika kulturer. Invandrare är inte direkt en homogen grupp.

Sannerligen. Kulturer från mellanöstern/nordafrika är i regel väldigt kvinnoförtryckande och ser ner på kvinnans sexualitet.

Människor från exempelvis östasien är inte alls likadan.

Citat:
Att svenska kvinnor i högre grad skulle kalla vandra för horor än vad män kallar kvinnor för detta, ser jag som högst osannolikt.

Det är vad jag själv erfarat - och säkerligen de flesta med stora umgängeskretsar. Någon vetenskap om just ordet hora finns troligtvis inte.

Möjligt att du nu motsätter dig detta och vill hävda att det inte är så, något säger mig dock att motivationen till detta inte grundar sig i något sannings-sökande i sig, men mer att du vill det ska vara på ett och annat vis, men vem vet, jag kan ha fel.
Citera
2013-12-15, 02:28
Medlem
Citat:
Sannerligen. Kulturer från mellanöstern/nordafrika är i regel väldigt kvinnoförtryckande och ser ner på kvinnans sexualitet.

Människor från exempelvis östasien är inte alls likadan.

Det är vad jag själv erfarat - och säkerligen de flesta med stora umgängeskretsar. Någon vetenskap om just ordet hora finns troligtvis inte.

Möjligt att du nu motsätter dig detta och vill hävda att det inte är så, något säger mig dock att motivationen till detta inte grundar sig i något sannings-sökande i sig, men mer att du vill det ska vara på ett och annat vis, men vem vet, jag kan ha fel.

eller kanske precis tvärtom? Eftersom ju ingen vet.
I min värld har jag nog blivit kallad för hora en sisådär 10 ggr i mitt liv, Alltid av män. Ofta i berusat tillstånd för att jag inte velat följa med dem hem typ. Att en kvinna kallat mig eller annan inte närvarade kvinna för hora har jag helt ärligen aldrig varit med om.
Citera
2013-12-15, 02:32
Bannlyst
Citat:
eller kanske precis tvärtom? Eftersom ju ingen vet.
I min värld har jag nog blivit kallad för hora en sisådär 10 ggr i mitt liv, Alltid av män. Ofta i berusat tillstånd för att jag inte velat följa med dem hem typ. Att en kvinna kallat mig eller annan inte närvarade kvinna för hora har jag helt ärligen aldrig varit med om.

10 låter väldigt väldigt lite, skulle ponera att en vanlig snygg tjej i dagens sverige från ålder 14 till 25 blir kallad hora ett hundratal gånger, både av killar och tjejer.

Dock märkt att tjejer är mkt mer subtil om det, dvs dom pratar om henne som en "hora" bakom ryggen, medans killar är rakt på och säger det till ansiktet.
Citera
2013-12-15, 07:36
Bannlyst
Citat:
10 låter väldigt väldigt lite, skulle ponera att en vanlig snygg tjej i dagens sverige från ålder 14 till 25 blir kallad hora ett hundratal gånger, både av killar och tjejer.

Dock märkt att tjejer är mkt mer subtil om det, dvs dom pratar om henne som en "hora" bakom ryggen, medans killar är rakt på och säger det till ansiktet.
precis, ordet används lika mycket av tjejer mot tjejer!
Citera
2013-12-15, 07:55
Medlem
Kashis avatar
Dom gånger jag använder definitionen hora i sin ursprungliga betydelse är det inget annat än just det, neutralt.

Hoppas inte alla alla med cp blir ledsna när jag kallar puckade människor för det.

Ber om ursäkt men det fungerar så i min hjärna och jag kommer inte sluta, det är ett språkfel som matats in i mitt huvud.
Jag skall göra mitt bästa för att ej passa ner detta språkbruk till vidare generationer.
Senast redigerad av Kashi 2013-12-15 kl. 08:09.
Citera
2013-12-15, 08:42
Bannlyst
Det beror på att de killarna ofta har hört hur deras farsa kallar deras morsa för hora eller på att deras mamma verkligen är en hora som har kunder springande hem till sig. Dessa killar tycker då att de inte ska vara de enda med en morsa som är en hora eller blir kallad för hora och kallar andra kvinnor för hora. I och med att de i sitt sinne nu inte är ensamma med att ha en morsa som är en hora, blir kallad för hora, känner de sig lite bättre och tillägger "min hormorsa har i alla fall lila läppstift" för att känna sig ännu lite bättre.
Citera
2013-12-15, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det har inte med muslimer att göra... Om de bara hade med kristna att göra förklara spanien och sydamerika, och massa latinska länder. samt usa som mycket mycket mer religiösa en sverige.
Hora är ganska nytt skällsord för Sverige.
Val av svordomar har med det att göra (historiskt)! med religion!! spanien syd- amerika är katolskt (kristna, same same!! jag tror inte du fattar riktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in