2013-12-14, 11:16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Vi verkar inte ha detta behov. Jag har det inte och därför undrar jag varför det är så skönt att skriva hora och horor om kvinnor? Hur känns det efter att ha skrivit det? Lättar spänningar eller känner man sig mindre nobbad eller vad?

Varför undrar du om du inte har behovet?
Citera
2013-12-14, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Det finns ingen njutning i användandet av ordet. Det är något du fantiserat ihop själv.

Jag tycker det verkar skrivas njutningsfyllt när det skrivs om och om igen. Varför skulle man annars skriva detta trots att det egentligen inte behövs?
Citera
2013-12-14, 11:19
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jag tycker det verkar skrivas njutningsfyllt när det skrivs om och om igen. Varför skulle man annars skriva detta trots att det egentligen inte behövs?

Nej nej. Det där är bara som du tycker att det verkar.

Du har för livlig fantasi.
Citera
2013-12-14, 11:20
Medlem
Citat:
Varför undrar du om du inte har behovet?

Jag undrar förstås därför att jag själv inte känner för att sitta och skriva att män är "x" för att de har sex när de vill med vem de vill eller att de har sex utomlands och därför är "x" eller att män i största allmänhet är "x"

Jag undrar varför män så gärna skriver detta om kvinnor?
Citera
2013-12-14, 11:21
Bannlyst
för att alla kvinnor är horor. man ska ju sätta rätt epitet på saker och ting. en ko är en ko. en hora en hora.
Citera
2013-12-14, 11:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jag undrar förstås därför att jag själv inte känner för att sitta och skriva att män är "x" för att de har sex när de vill med vem de vill eller att de har sex utomlands och därför är "x" eller att män i största allmänhet är "x"

Jag undrar varför män så gärna skriver detta om kvinnor?

Men det är inte därför män kallar kvinnor för hora. Särksilt inte när det gäller kvinnor de aldrig träffat och inte känner. Det behöver du bara tänka lite för att förstå.

Och vill du inte kalla män för X så finns det inget som tvingar dig till det.
Citera
2013-12-14, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inge-Mund
hora är ett globalt skällsord för kvinnor,i alla länder och religioner, sedan vad beträffar svordomar så använder tex Muslimer inte våra svenska/ Kristna som tex fan, jävlar,förbannat mm som är bibliska ord,där är styrkeorden andra som knulla mammor,hund och tyligt!

Det har inte med muslimer att göra... Om de bara hade med kristna att göra förklara spanien och sydamerika, och massa latinska länder. samt usa som mycket mycket mer religiösa en sverige.
Hora är ganska nytt skällsord för Sverige.
Citera
2013-12-14, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
för att alla kvinnor är horor. man ska ju sätta rätt epitet på saker och ting. en ko är en ko. en hora en hora.

Citat:
Men det är inte därför män kallar kvinnor för hora. Särksilt inte när det gäller kvinnor de aldrig träffat och inte känner. Det behöver du bara tänka lite för att förstå.

Och vill du inte kalla män för X så finns det inget som tvingar dig till det.
Varför skriver Joanic ovan detta att kvinnor är horor?

För mig framstår det som att han njuter av att förolämpa kvinnor. Och jag undrar varför han har behov av att njuta av att kalla kvinnor för horor?

Eller tror du att han plågades svårt när han skrev det?
Citera
2013-12-14, 11:41
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:

Det får du fråga joanic

Citat:
För mig framstår det som att han njuter av att förolämpa kvinnor. Och jag undrar varför han har behov av att njuta av att kalla kvinnor för horor?

Det får du också fråga joanic, men nu är det en helt annan fråga.

Mysmari !== kvinnor
joanic !== killar

Men ni två kan säkert ha kul tillsammans nu.

Citat:

Jag? Jag tror inget.
Citera
2013-12-14, 11:42
Bannlyst
Citat:
Nja, nu var jag nyfiken på de som använder orden som om det faktiskt gav dem lindring av något slag.

När ordet använts helt njutningslystet så undrar jag varför man njuter av att kalla en kvinna eller flera kvinnor för horor?

Se på alla trådar som har ordet hora eller horor i sig. Det är enorma mängder. Ofta samma användare som skriver det om och om igen. Som om det får spänningar att släppa eller något?

Bara en tes.

Personer som legat med en tjej och kallar henne hora efteråt, gör de väl för att dem inte sätter värde på sig själv, som man måste vart ett hora för att kunna legat med nån som är så ful och äcklig, och svinig. mental slutsats hora.

Om en person kallar nån för hora för legat med nån annan, så är de ungefär som säga "hur fan kan du legat med nån sån ful och äcklig? " mental slutsats hora.
Citera
2013-12-14, 11:42
Medlem
Citat:

Näthat är ju en egen typ av psykologi antar jag, och det är nog svårt att korrekt bedöma varför människor släpper ut sådant.
Citera
2013-12-14, 11:44
Medlem
Citat:
Det får du fråga joanic

Det får du också fråga joanic, men nu är det en helt annan fråga.

Mysmari !== kvinnor
joanic !== killar

Men ni två kan säkert ha kul tillsammans nu.

Jag? Jag tror inget.

Du skrev ett helt inlägg om ingenting. Det tar jag som om du är lite störd över ämnet men inte kan komma på något sätt att försvara horpratet.

Jag för min del tror att ordet hora sägs för att det har med sex att göra och att män faktiskt upplever sig som något äckliga för att de vill ha sex i så ofattbart stor omfattning.

Och därför så kastar en del ur sig horor om kvinnor. För att de äcklas av sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in