Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
deriverbar, håller du med mig om min tolkning av våran lilla aktion idag?
Vi har ju inte haft nån PM kontakt alls kring detta utan alla 3 startat speglings trådar...i vart fall då enligt mig.
Jo, jag håller nog med helt och fullt. Det svämmade bara över idag, fick något slags behov av att få skicka tillbaka lite av all skit som kommer farandes i motsatt riktning.
Tycker väldigt bra över män överlag, så på ett sätt var det lite dumt att det kanske blev lite mansfientligt idag. Samtidigt så verkar extremt många män ha väldigt låg empatinivå här inne. Ibland känns det som att det även bland mer seriösa debattörer finns en total oförmåga att se en fråga ur det andra könets perspektiv.
Klockrent exempel är det här inlägget i den senaste aborttråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
Scubble
Det beror ju på om man ser barnet som ett liv så fort kvinnan blivit gravid. Gör man det lär man ju inte se det som en kvinnorättsfråga utan snarare en fråga om barnets rätt att leva. Frågan är hur långt man ska väga kvinnans rätt mot barnets rätt. Personligen är jag för abort även för de som blivit gravida av misstag och inte känner sig redo sålänge det sker under embryo-stadiet. Hade manliga preventivmedel i pillerform funnits hade jag nog bara varit för abort vid våldtäkt.
Där börjar debattören med att låta lite halvsekels genom att mena att man måste väga kvinnans rätt till sin kropp mot embryots rätt att få leva. Sedan kommer han till slutsatsen att abort borde förbjudas om manliga P-piller införs? Eh, what? Så abort handlade inte alls om kvinnans rätt till sin kropp, utan om att män som inte vill ha kondom ska kunna tjata sig till att inte bli föräldrar, genom att pressa sin tjej till abort? Noll empati för hur det känns att ha något som växer i sin kropp mot sin vilja...
Sorry, gick kanske lite Off topic där.
Tänkte avsluta med att säga att även om många trådar idag haft en satirisk karaktär så tror jag att många har en seriös underton. Jag tror på riktigt att helt kvinnliga förband med soldater på många sätt skulle kunna vara bättre än helt manliga. Jag tror att det är problematiskt för vissa män när en extremt slampig livsstil idealiseras (och att män utan preferenser är väldigt oattraktivt).