2013-12-14, 11:46
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om det nu köpts en ny skottkärra, kan det då inte vara i syftet att den höll bättre för ändamålet "plattsättning" än den gamla? Kanske var den gamla rostig och ranglig?

Köptes kärran med kort så måste det ju gå att kontrollera detta. Kontant så kan ett kvitto ha funnits. Men jag är själv dålig på att spara på kvitton om det inte gäller garantier för varorna jag köpt.

Den lilla grushög han hade dög nog den lilla gamla kärran alldeles förträffligt till. Jag har baxat spränggrus och skit i dagar tonvis i en mycket sämre kärra
Var det inte så att mamman hade sett denna nya kärra?
Citera
2013-12-14, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Den lilla grushög han hade dög nog den lilla gamla kärran alldeles förträffligt till. Jag har baxat spränggrus och skit i dagar tonvis i en mycket sämre kärra
Kunde du köra skottkärran på ett parkettgolv efteråt utan att lämna smutsmärken?
Citera
2013-12-14, 11:50
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och detta utan att paketet rör upp damm på golvet, eller kärran lämnar smutsmärken på golvet?

Men hjul kan väl tvättas? Och jag tvivlar att denna nya skottkärra har fått se annat arbete än just det som det ändamål köptes för,dvs göra sig av med kroppen..
Plattorna låg väl bara löst på marken? dvs ingen plattsättningsarbete hade ännu inte utförts
Citera
2013-12-14, 11:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Marina sköts då hon lagt sig och kulan gick rakt in genom nacken och ut genom ögat med en del av benet med sig som då hamnade i fanerväggen. Det skottet är inget vådaskott det är ren avrättning.
Samma argument om allt och inget fördes i Arboga, Nora, och Marinfallet. Det är och va helt fel.
Så man kan konstatera genom den analys och det utlåtande som rättsläkarna gör hur den här avrättningen har gått till.
Så tror jag också det gått till.

Absolut ingenting gör det troligt med vare sig vådaskott eller självmord.
Inte heller behöver hon inte ha suttit upp när skottet avfyrades.
Kulhålet där det satt i väggen kan mycket väl förklaras med att hon var liggande vid
skjutningen och det hela skedde som du beskriver det här ovan.
Citera
2013-12-14, 11:54
Medlem
Finlisas avatar
Det faktum att fs ville att en skottkärra skulle köpas in trots där redan fanns en skottkärra känns lite som att han planerade att mörda Marina
Citera
2013-12-14, 11:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nej hon sa att hon var med vid köpet av den. Det skulle ha skett ca en månad innan hon talade om det för polisen, så i början av Juli någon gång då. Med reservation för nån vecka fram eller bak då hon säger ca en månad.
Citera
2013-12-14, 11:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men hjul kan väl tvättas? Och jag tvivlar att denna nya skottkärra har fått se annat arbete än just det som det ändamål köptes för,dvs göra sig av med kroppen..
Plattorna låg väl bara löst på marken? dvs ingen plattsättningsarbete hade ännu inte utförts
Hur vet du att inte fler plattor hade satts? Plattorna på bilden kan ha varit skydd för rampen så den inte börjar glida.
Citera
2013-12-14, 11:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det faktum att fs ville att en skottkärra skulle köpas in trots där redan fanns en skottkärra känns lite som att han planerade att mörda Marina

Det tycker jag verkar lite väl konspiratoriskt. När jag tänker "jag ska döda den jäveln" (jodå jag har tänkt så men inte utfört handlingen och kommer aldrig göra det ) så tänker jag inte på skottkärror iaf. Kanske mer på tillvägagångsätt vid självaste dödandet. Du vet kniv - för blodigt, pistol - för otäckt, tabletter/förgiftning - smärtfritt och blodfritt osv.
Citera
2013-12-14, 12:01
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att inte fler plattor hade satts? Plattorna på bilden kan ha varit skydd för rampen så den inte börjar glida.

Om inte jag har helt fel så leder rampen in till huset? Vilka plattor sattes inne i huset?
Du får motbevisa mig med lite bättre argumentation...
Citera
2013-12-14, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Jag tycker också det. Lite för väl regisserat för att vara ett plötsligt påfund.
Bägaren var väl full och rann över på födelsedagen.
Citera
2013-12-14, 12:03
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej hon sa att hon var med vid köpet av den. Det skulle ha skett ca en månad innan hon talade om det för polisen, så i början av Juli någon gång då. Med reservation för nån vecka fram eller bak då hon säger ca en månad.

När hade M angivit att FS tagit pistolen? Var det också kring samma tid?
När föll domen mot FS gällande barnen?
Citera
2013-12-14, 12:04
Medlem
Sailfishs avatar
Det var ju rep runt paketet på flera ställen, förmodligen har då GM lyft ut paketet med hjälp av en
rem / rep förankrad i repen som var runt paketet. Alt att man håller vardera hand runt de befintliga rep som fanns runt paketet.
Går man bredbent så bör det inte vara några problem att lyfta ca 80kg nån decimeter ovanför golvet mellan benen om man själv är relativt stor o stark. Dessutom fullproppad med adrenalin..
Jag är inte helt övertygad om att skottkärran användes till transporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in