2013-12-14, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om FS dragit M´s kropp så borde det märkas på antingen madrassen eller presenningen. Jag utgår från att presenningen hämtats och själva "paketeringen" skett i sovrummet. Nu minns jag inte och orkar inte söka på bilder inifrån huset i den stora FUP:en så rätta mig om jag har fel här i det jag skriver nu: Var inte Marinas sovrum en trappa upp? Så då ska man alltså ha släpat ensam en kropp ner från trappan utan att minsta skada på paketet sker? Det är kanske möjligt, det vet jag inte. Men det låter inte möjligt. Har ingen lust att göra mig uppmärksammad i trapphuset med ett 80 Kg presenningpaket för att utföra experimentet... även om det känns lockande ska jag medge.

Har längd med styrka att göra? Jag vet inte vad FS tar i bänkpress, men det kanske står någonstans här i tråden? Eller hur stark han är/var då?

Tillägg; Vad skönt att inte du heller tror att M@dde är inblandad i detta. Hon har det nog jobbigt nog ändå än att bli uthängd som medhjälpare i ett mord på ett forum. Polisen tycks ju inte tro det heller är viktigt att poängtera. Så MrsMagoos påhopp på en icke anklagad kvinna känns väldigt inte okey.
Det finns inget trapphus, däremot en trappa med fyra steg mellan vardagsrum och hall. Ett paket som släpades nedför den trappan behöver inte ha skadats, däremot bör det ha lämnat spår. Polisen sökte alla golvytor med vitt ljus för att hitta spår av avtorkning. Jag har svårt att tro att ett 100 kg-paket som släpats över golvet inte har lämnat spår som upptäckts då. Inte en skottkärra heller.
Citera
2013-12-14, 09:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns inget trapphus, däremot en trappa med fyra steg mellan vardagsrum och hall. Ett paket som släpades nedför den trappan behöver inte ha skadats, däremot bör det ha lämnat spår. Polisen sökte alla golvytor med vitt ljus för att hitta spår av avtorkning. Jag har svårt att tro att ett 100 kg-paket som släpats över golvet inte har lämnat spår som upptäckts då. Inte en skottkärra heller.

En skottkärra kan inte vara lätt att lasta i ensam. Om det är 80 kg. Kan tänka mig att den välter ett par ggr om ingen hjälper till. Vet hur det är att köra spånbalar på kärra. De väger 22-25 kg ca. Bra paketerade. Men ack så otymligt. Och fan vad kärran välte när man skulle lyfta på en bal.
Citera
2013-12-14, 10:04
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Eftersom flera personer betvivlar att mördaren Fredr#k Svenss#n kunde klara av det själv utan att lämna spår efter sig så betyder detta att det var ett planerat "MORD"
Jag själv levererar paket som väger upp till 140 kg......med hjälpmedel självklart som t.ex. kärror utan några problem med att lyfta paketen......
Det har sagts i tråden att Maskroos skulle inneha traktorkort......inte att hon körde traktor till Spekeröd
Var lugna FS kommer att fällas för vad han gjort mot Marina, ingen tvekan alls
Citera
2013-12-14, 10:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han kan ha varit så försiktig så att han placerat ut plast eller annat över ytor som skulle
beträdas under processen med att få ut paketet med kroppen.
Så i händelse av att blod sipprade ut så tog plasten hand om det. Inga spår i övrigt heller.
Plast fanns väl antagligen att tillgå antar jag.
Citera
2013-12-14, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Han kan ha varit så försiktig så att han placerat ut plast eller annat över ytor som skulle
Så i händelse av att blod sipprade ut så tog plasten hand om det. Inga spår i övrigt heller.

För att få plasten att ligga still behöver den göras fast rejält.
Tejp är enda lösningen, det ger märken om något.
Citera
2013-12-14, 10:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Polisen sökte efter damm som rörts om. Den hittade inget. Plast på golvet rör om damm.
Citera
2013-12-14, 10:21
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Eftersom flera personer betvivlar att mördaren Fredr#k Svenss#n kunde klara av det själv utan att lämna spår efter sig så betyder detta att det var ett planerat "MORD"
Jag själv levererar paket som väger upp till 140 kg......med hjälpmedel självklart som t.ex. kärror utan några problem med att lyfta paketen......
Det har sagts i tråden att Maskroos skulle inneha traktorkort......inte att hon körde traktor till Spekeröd
Var lugna FS kommer att fällas för vad han gjort mot Marina, ingen tvekan alls

Varför betyder det att det var ett planerat mord? Varför kan det inte vara en form av olyckshändelse bara för att man skaffar hjälp?

Tror du AJ i Idatråden planerat mord? Han ringde hjälp. Två stycken kom till undsättning. Ida vägde 50 kg.
Citera
2013-12-14, 10:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja jag vill minnas att jag såg plast i FUP.
Citera
2013-12-14, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Varför betyder det att det var ett planerat mord? Varför kan det inte vara en form av olyckshändelse bara för att man skaffar hjälp?

Tror du AJ i Idatråden planerat mord? Han ringde hjälp. Två stycken kom till undsättning. Ida vägde 50 kg.

Så därför vill jag veta om masttömning har skett vid bostaden, och vad den gett för 27-29e ?
Har man ens kollat detta för 28/29e när FS var på kyrkogården ?
Citera
2013-12-14, 10:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Du tror som jag alltså. En Freddie som bär ut det välpaketerade paketet. Då är vi överens.
Detta är ett enmansjobb, 100%.
Citera
2013-12-14, 10:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Så därför vill jag veta om masttömning har skett vid bostaden, och vad den gett för 27-29e ?
Har man ens kollat detta ?
Det finns inga uppgifter om att masttömning skedde någon annanstans än vid Bottenstugan. Det gav inget.
Citera
2013-12-14, 10:29
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Du tror som jag alltså. En Freddie som bär ut det välpaketerade paketet. Då är vi överens.
Detta är ett enmansjobb, 100%.

Hur får du mitt påstående med FS som ensam GM ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-14 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in