Citat:
Ursprungligen postat av
BigLucipher
Jag har något som jag själv tycker är ganska intressant som jag vill dela med mig av!
För några år sen fick åka till sjukan efter press över bröstet, det visade sig att jag har något som kallas ST-höjningar.
Efter det här tillfället har jag kunnat känna att jag ibland fått hjärtrusningar och att hjärtat hoppar till(det smäller till i bröstet), jävligt äckligt har det vart.
Men, sedan jag började med AAS så har jag inte den känslan längre, aldrig!
Jag har vart On i ca 3 månader och jag har inte fått varken hjärtrusningar eller att hjärtat smällt till i bröstet.
Jag vet att ni tycker jag är en idiot som börjar med AAS trots tidigare hjärthistoria, iofs sa läkarna att ST-höjningar är relativt vanligt bland unga män och är något som försvinner med tiden och sen behöver inte höjningarna ha med mina rusningar och dylikt att göra.
Kan AAS i det här fallet ha stärkt hjärtat på något vis alternativt "stabiliserat systemet" på något vis?
I övrigt ser mina vanor likadana ut, undantaget då aningen mer träning.
Någon medicinskt korrekt svar är omöjligt att ge tyvärr, det skulle du i så fall haft ständig undersökning av läkare, prover, röntgen, ekg-tester mm, en kardiolog skulle följt dig regelbundet.
Man studerar tyvärr inte AAS så mycket, så går inte att ge dig ett svar att AAS stärkt ditt hjärta.
Allt man kan göra är att spekulera, men det är ingenting man ska göra en fastställning på överhuvudtaget.
Ska man spekulera så tror jag absolut att det kan ha haft en positiv inverkan och stärkt ditt hjärta, jag tror på att AAS har positiva medicinska egenskaper, men hur det i verkligheten är är omöjligt att ge svar på.
Sen att du tränar mer än innan kan också vara en orsak.