2013-12-14, 02:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
M var väldigt aktiv på att ragga på nätet kort tid före hon sannolikt mördades.

Och den uppraggade va där den 28 juli då? Missade Fredrik detta menar du och ställde ragget bilen på pendeln och sen återvände då blodet torkat. Den 2-4 augusti är ragget i huset och stjäl en filofax och ändrar lite i sovrummet. Låste väl alla utrymmen också som ansågs vara Marinas privata. Ja, du det blir nog lätt att få ihop. Och du tror på allvar att HR köper det?

Citat:
De skitsaker du nu kommer uppblåsande med kommer inte hålla i en rättegång med tanke på att det finns mer graverande saker som HR inte kommer få ihop till en fällande dom.

Skitsakerna gav HD en sannolikhet att Fredrik skulle fällts för mord om Marinas kropp va återfunnen i sista HR förhandlingen. SÅ jag undrar hur skitsakerna egentligen tar sig vid nästa förhandling.
Citera
2013-12-14, 02:03
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Vadå sannolikt? Tror du inte M blivit mördad?

Jag håller ett vådaskott för mer sannolikt.
Citera
2013-12-14, 02:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och den uppraggade va där den 28 juli då? Missade Fredrik detta menar du och ställde ragget bilen på pendeln och sen återvände då blodet torkat. Den 2-4 augusti är ragget i huset och stjäl en filofax och ändrar lite i sovrummet. Låste väl alla utrymmen också som ansågs vara Marinas privata. Ja, du det blir nog lätt att få ihop. Och du tror på allvar att HR köper det?

Skitsakerna gav HD en sannolikhet att Fredrik skulle fällts för mord om Marinas kropp va återfunnen i sista HR förhandlingen. SÅ jag undrar hur skitsakerna egentligen tar sig vid nästa förhandling.

De köpte det sist.
Citera
2013-12-14, 02:05
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Vadå sannolikt? Tror du inte M blivit mördad?
Att hon är död är ingen tvivel. Men mord behöver det inte vara..kan även vara dråp eller ett misslyckat rollspel.
Citera
2013-12-14, 02:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:

Du har ett texas-tänkande men av det svammel du kommer med finns inget bevis.

Gå istället på det bevis som finns och de är det som domstolar ska döma ifrån.
Citera
2013-12-14, 02:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du har ett texas-tänkande men av det svammel du kommer med finns inget bevis.

Gå istället på det bevis som finns och de är det som domstolar ska döma ifrån.

Indiciekedjan är belagd, så du har väl möjligen inte uppfattat vad som räknas som bevisning.,
Och med tanke på de fallen du engagerat dig i , så faller det naturligt att konstatera att du har fel.

HD har gjort en bedömning i alla fall och det kallas lögner från Fredrik samt att han ska förklara sig.
Så du får läsa lite till om vad man säger från högsta instans för det är vad som gäller här inte konstiga påståenden som inte ens är rimliga.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 02:14.
Citera
2013-12-14, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag håller ett vådaskott för mer sannolikt.
Vart håller du det någonstans? I nacken eller i ögat?
Citera
2013-12-14, 02:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Att hon är död är ingen tvivel. Men mord behöver det inte vara..kan även vara dråp eller ett misslyckat rollspel.

Det säger man dock inte då man häktar Fredrik i HD på sannolika skäl misstänkt för mord.
Har du missat någon del i detta fallet?

Parasiten/snyltaren lär aldrig komma ner till dråp eller så det fattar du kanske inte än, men det kommer.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 02:19.
Citera
2013-12-14, 02:20
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Det säger man dock inte då man häktar Fredrik i HD på sannolika skäl misstänkt för mord.
Har du missat någon del i detta fallet?
Jag har sagt det tidigare att det är åklagarens resningsansökan som HD vilar sig på. Men med de nya bevisen så framkommer fler frågetecken än från föregående domstolsförhandlingar.

Och med det nya bevisen så blir det ännu svårare för en domstol att få till en fällande dom..Om man nu ska tänka rättssäkert.
Citera
2013-12-14, 02:21
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Vart håller du det någonstans? I nacken eller i ögat?

Framifrån, så har hon ramlat bakåt tvärs över dubbelsängen. Skadorna i huvudet och väggen samt blodfläcken kan förklaras med ett skott från en stående mot en sittande som vält bakåt.
Citera
2013-12-14, 02:26
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har sagt det tidigare att det är åklagarens resningsansökan som HD vilar sig på. Men med de nya bevisen så framkommer fler frågetecken än från föregående domstolsförhandlingar.

Och med det nya bevisen så blir det ännu svårare för en domstol att få till en fällande dom..Om man nu ska tänka rättssäkert.

Och jag har lagt in vad RÅ svarar advokaten genom HD innan HD tar beslut, men det kanske du missade helt. Oavsett så har Hansson försökt blidka HD, men icke sa nicke. Så det är kört för Hansson med klient.
Det är mycket enkelt och då högsta instans påstår att tilltalad ljuger så är det allvar.

Är det din privata tolkning av rättsläget att det är svårare att fälla Fredrik? I så fall förstår jag det, men med tanke på vad HD sagt, så är det inte särskilt sannolikt att det blir speciellt svårt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 02:29.
Citera
2013-12-14, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Framifrån, så har hon ramlat bakåt tvärs över dubbelsängen. Skadorna i huvudet och väggen samt blodfläcken kan förklaras med ett skott från en stående mot en sittande som vält bakåt.
Tycker du själv detta scenario låter som ett vådaskott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in