2013-12-12, 19:12
Medlem
epost72s avatar
Högst troligen är det bara gräddningen som görs i butiken.

Inlägg i (stora tråden om Subway)
Senast redigerad av epost72 2013-12-12 kl. 19:17.
Citera
2013-12-12, 20:13
Medlem
oskaroskaroskars avatar
Nästan 110% säker på att dem inte bakar brödet i butiken. Troligtvis så får dem en leverans på morgonen / natten med bröd som dom senare värmer och gräddar i butiken.
Hur som helst är det otroligt gott och skiter faktiskt i hur det går till haha!
Citera
2013-12-12, 20:20
Medlem
Johan_08s avatar
Nej det gör de inte.
Man känner stor skillnad på nybakat och inte, kan med garanti säga att de ställen som jag ätit på så har det aldrig varit varken nybakat eller hembakat.

Möjligtvis gräddat, likväl som pressbyrån och 7-eleven gräddar sina bullar i butiken (Dvs de får färdiga bullar som endast behöver stoppas in i ugn)

Sen kan det väll säkert finnas undantag, någon butik kanske bakar själv?
Citera
2013-12-12, 20:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Nej det gör de inte.
Man känner stor skillnad på nybakat och inte, kan med garanti säga att de ställen som jag ätit på så har det aldrig varit varken nybakat eller hembakat.

Möjligtvis gräddat, likväl som pressbyrån och 7-eleven gräddar sina bullar i butiken (Dvs de får färdiga bullar som endast behöver stoppas in i ugn)

Sen kan det väll säkert finnas undantag, någon butik kanske bakar själv?

Ja, det är väl bake-up bröd precis som 7/11 och Pressbyrån. Åtminstone på Subway där jag bor så har de en ugn med bröd bakom disken, men jag kan inte tänka mig att det är annat än bake-up för det känns inte superkul direkt. Jag tycker att Subway är helt okej i övrigt, men jag skulle säga att största nackdelen med dem är det trista brödet.
Citera
2013-12-12, 21:29
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
Jag har aldrig ätit på Subway, är det prisvärt?
Citera
2013-12-12, 21:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhaftresfhvcvbse
Jag har aldrig ätit på Subway, är det prisvärt?

Jag tycker att det är ganska dyrt för en macka, men jag brukar å andra sidan bli mätt. Sub of the day är prisvärd tycker jag, den kostar 35 spänn. Annars springer det ganska lätt iväg och blir ganska dyrt om man ska ha en stor macka (det finns halv eller hel, sub of the day är en halv) och en dricka.
Citera
2013-12-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Sitter och kikar på "Undercover Boss" subway avsnittet och noterade precis att dom bakar brödet på plats i butiken/restaurangen. Detta är ju dock amerikanskt och tyvärr kan det ju skilja stort på hur kedjorna jobbar i olika länder. Men när jag googlade lite så fann jag detta: http://destinationskelleftea.se/sv/Destination/Ata/Restaurang/Subway/289672 "Här bakar vi nytt bröd dagligen" står det på sidan. Är det så i sverige också? Någon som vet?

Kan med 100% säkerhet säga att dom iaf i Skellefteå med garanti bakar sitt bröd själva!

Jag har själv med egna ögon sett dom stoppa in bröd i ugnen som varit enbart tunna degsträngar

Och kan lova att dom garanterat inte gjorde det för att luras, och det luktar även nybakt bröd i hela huset där dom håller till

Men självklart är det ju lika butiksbakat som det på ICA, men så kommer det ju snart att bli med allt bröd man köper förutom det som fraktas fryst till butiken...
Senast redigerad av Khamel 2013-12-12 kl. 22:59.
Citera
2013-12-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khamel
Kan med 100% säkerhet säga att dom iaf i Skellefteå med garanti bakar sitt bröd själva!

Jag har själv med egna ögon sett dom stoppa in bröd i ugnen som varit enbart tunna degsträngar

Och kan lova att dom garanterat inte gjorde det för att luras, och det luktar även nybakt bröd i hela huset där dom håller till

Men självklart är det ju lika butiksbakat som det på ICA, men så kommer det ju snart att bli med allt bröd man köper förutom det som fraktas fryst till butiken...
Beror väl på vad man menar med "bakar". Väldigt vanligt i större kedjor att det kommer färdiggjort bröd som man värmer i ugn på plats och sedan kallar "bakat i butik" eller liknande.

Brödet är varmt, det doftar lite omkring; den genomsnittlige Subway-kunden kommer aldrig märka skillnad ändå.

Edit: Läste inte inläggen innan. Var typ pucktolva på den.
Senast redigerad av revamp 2013-12-12 kl. 23:16.
Citera
2013-12-12, 23:17
Medlem
Muppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Ja, det är väl bake-up bröd precis som 7/11 och Pressbyrån. Åtminstone på Subway där jag bor så har de en ugn med bröd bakom disken, men jag kan inte tänka mig att det är annat än bake-up för det känns inte superkul direkt. Jag tycker att Subway är helt okej i övrigt, men jag skulle säga att största nackdelen med dem är det trista brödet.

Bake off heter det Från Bonjour.

Och nej, ingen står och knådar kl 4 på morgonen, allt kommer fryst som man sedan bara kör in i ugnen. Men det gör inte mig någonting, det smakar lika gott ändå. Precis som alla bullar och doughnuts i butiken.
Citera
2013-12-13, 01:27
Medlem
kan som fd subwayanställd bekräfta att det bakas i butik, degen kommer i rullar som sen får ligga och jäsa i en jäsugn ett tag tills man kan grädda dem. vitt jag vet är det standardprocedur på alla subwayresturanger.
Citera
2013-12-13, 19:46
Medlem
Sliparns avatar
När jag äter på Subway blir det alltid en varm med skagenröra och massa annat slafs på! Tydligen har jag konstig smak enligt de jag har ätit där med.
Citera
2013-12-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Sitter och kikar på "Undercover Boss" subway avsnittet och noterade precis att dom bakar brödet på plats i butiken/restaurangen. Detta är ju dock amerikanskt och tyvärr kan det ju skilja stort på hur kedjorna jobbar i olika länder. Men när jag googlade lite så fann jag detta: http://destinationskelleftea.se/sv/Destination/Ata/Restaurang/Subway/289672 "Här bakar vi nytt bröd dagligen" står det på sidan. Är det så i sverige också? Någon som vet?

Dom bakar inte brödet själva.
Dom får brödet, penslar på med det som brödet ska vara, tex oregano eller sesam sen in i ugnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in