2013-12-13, 17:43
Medlem
Någon som vet något om mordvapnet
Citera
2013-12-13, 17:45
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Nä jag tror inte sjukdomen spelade så katastrofalt stor roll. Men HUR är det möjligt att med så pass kraftigt våld få någon att förblöda UTAN skador på ansiktets och huvudets skelett?? Allt var ju intakt! Känns som att det måste finnas någon kraftig mjukdelsskada nära huvudet, och hur uppkommer detta med trubbigt våld?
Det finns en tidsaspekt som man kanske måste räkna med.
Om Ida blev bortförd i nära anslutning till mordet, låt säga någon gång före ett, så skulle det kanske kunna vara fråga om "egg-vapen", vilket utredaren i förhöret varken kunde förneka eller bekräfta.
Men om transporten gjorts bortåt en timma senare (jämför tidpunkten för tankning) så skulle mängden blod kunna vara fråga om en förhållandevis mindre blödning (eller inre blödning) under längre tid. I det senare fallet kan blödarsjukan spela en viss roll.
Oavsett fallen är det ett omänskligt lidande, jämförbart med tortyr, när någon förblöder till döds. Vi får trots allt hoppas att hon inte var vid medvetande eller vaknade till.
Senast redigerad av Orsa 2013-12-13 kl. 17:59.
Citera
2013-12-13, 17:46
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
Någon som vet något om mordvapnet

nix, finns inget mordvapen konstaterat.
Citera
2013-12-13, 17:55
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
okej... av 35-åringen då eller? Lämplig tajming att hunden (som enligt vittne skulle kunnat befinna sig på brottsplatsen samt i bilen,) blir "ihjälslagen". Vad är oddsen för de?
kan man vara så vidrig att man tar dö på sin hund för att undanröja eventuella spår, är de möjligt?!?

Men jösses, nu får du väl lugna ner dig. DB älskade den där hunden som om den vore hans egna barn. Vad skulle han möjligtvis kunna "tjäna" på att slå ihjäl honom???
Det var ett av de vidrigaste o mest puckade uttalanden i hela tråden.
Citera
2013-12-13, 18:00
Medlem
Sorry om det är repost men har hängt med sen dag 1 och hoppat in för att läsa lite då och då. Har även skummat igenom FUPen men blir mest förbannad när jag läser förhören som har hållits med FH,DB och AJ.

Några frågor som kanske har bearbetats men jag chansar (har läst sen s2370 i tråden).

Obduktionsrapporten från FUPen nämner en skada eller saknad av delar av skalle på 3*3 cm.
Halsen var vida öppen men läkaren spekulerar inte vidare i om det är djur som har varit där.
Ögonen var borta(?).

Och den här delen av förhören med vittnen har jag missat helt:

"En av dem är en trollhättebo som satt uppe och spelade dataspel på mordnatten, och i förhör beskriver han hur han tar en paus och går och ställer sig och dricker vatten vid fönstret. Klockan är då strax efter 01, uppger han, och det är då han ser en bil passera "misstänkt sent på natten".

Han ser hur bilen kör mot 23-åringens adress, men hinner innan han ser den försvinna skriva upp de fem första tecknen i registreringsnumret. Han är också säker på färg och modell på bilen: samma som dagen efter hittas uppeldad på Hunneberg, och som tillhör 35-åringen. Och även bilnumret stämmer."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2629257--vi-pratar-inte-om-orfil-

Det bör vara kört för moroten. Hoppas på maximalt straff för FH & DB.

Sen kan jag hålla med de teorier som påvisats om att FH & DB initialt inte visste vad de var på väg till efter första samtalet.
Citera
2013-12-13, 18:12
Medlem
Kan någon länka till FUB en?
Citera
2013-12-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven53
Kan någon länka till FUB en?
Ska finnas om du kollar trådstarten.
Citera
2013-12-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Nä jag tror inte sjukdomen spelade så katastrofalt stor roll. Men HUR är det möjligt att med så pass kraftigt våld få någon att förblöda UTAN skador på ansiktets och huvudets skelett?? Allt var ju intakt! Känns som att det måste finnas någon kraftig mjukdelsskada nära huvudet, och hur uppkommer detta med trubbigt våld?

Om inte hals och inga klara skador på kraniet. Återstår som jag ser det näsa eller mun eller båda.
Har inte FUP här. Kommer inte ihåg hur näsbrosk såg ut. Va nog också borta. Då va vi där med blödarsjuka igen och väldigt kraftigt näsblod. Knepigt. Jag skulle nog sätta mina surt förvärvade på halsen i alla fall.
Citera
2013-12-13, 18:27
Medlem
Var det inte många tänder som var borta eller hade hon ingen tänder före mordet???
Citera
2013-12-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Menar du att AJ ringde ditt DB och FH för att hjälpa honom med mordet? Det tidsangivelser som finns rimmar i alla fall dåligt med det. D.v.s om man ser till vilka tider som grannar har hört kvinnoskrik och duns, av de som gjort det, och tid då DB och FH kom fram om man ser till mobilmaster och samtal och sådant. Dessa tider tyder snarare på att DB och FH begav sig till Trollhättan först efter att mordet var genomfört.

Angående vad AJ ringde DB om medan IF redan var vid liv(då hon pratade med PT) kan man ju bara spekulera i. Det kan ju möjligen vara så att han vid DET tillfället ringde honom angående backup för att han befarade att PT skulle komma med ett gäng. Knappast ringde han och sa "Jag planerar ett mord på IF om ett par minuter, kan ni komma och hjälpa mig flytta henne efteråt?" Det öppnar ju också upp frågeställningen vid vilket tillfälle DB och FH egentligen får reda på vad som hänt.

Reagerade också på detta när jag läste FUP igår. Detta kanske redan tagits upp, har inte läst dagens rättegång och jag ber om ursäkt i så fall.

Tidsförlopp:

23:34 - 23:49 - I*a ringer P*r
00:02 - I*a ringer P*r
00:02 - AJ ringer DB
00:03 - Flera samtal/sms mellan FH och DB
00:10 - DB skickar SMS till AJ "Ring" (ny mast Hunneberg)
00:12 - P*r skickar SMS till I*a "Orkar inte köra"
00:15 - 00:30 - Flera vittnen hör dunstar och kvinnoskrik
00:18 - FH ringer AJ (inget svar, Mast Göttorp 120)
00:18 - AJ ringer DB (mast Grästorp)
00:22 - FH (mast Grästorp) ringer AJ
00:24 - FH söker adress
00:30 - 00:32 - AJ ringer DB (mast Hunneberg)
00:35 - 00:40 Vittne ser man i trapphuset som pratar i telefon. AJ pratar med DB aktuell tid.
01:00- eller efter. Vittne ser grön Volvo S40 med 2 personer kör in på Ö Margaretavägen.
01:44 tankar Fredrik på Q-star.

Om detta stämmer så kan ju omöjligt AJ ringt DB 00:02 och sagt "Du jag ska döda I*a, kommer du hit?".
Däremot är det möjligt att AJ ringer DB med typ:
AJ (00:02): "Kräket P*r tänker komma hit, kan du komma hit? Det kan bli slagsmål!"
DB till FH (00:03): "Häng med till Trollhättan det blir fight!"

Mellan 00:03 - 00:15:
I*a säger till AJ: "Jag har haft sex med P*r under tiden jag träffat dig. Jag kan inte släppa honom"
Mellan 00:15 - 00:30:
AJ blir tokig och har ihjäl I*a.

Tror inte jag är långt borta i alla fall..
Citera
2013-12-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTF84
Var det inte många tänder som var borta eller hade hon ingen tänder före mordet???

Det där är också skumt. På foton ser man ingen insjunkning av ansikte runt munnen. Anhöriga vet om hon saknade innan. Har lite svårt att tro någon vill försvåra identifikation med hjälp av tandkort. Om tänderna blivit ut slagna vid själva dådet borde man funnit tecken på det. Alltså skumt.
Citera
2013-12-13, 18:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadeq
"En av dem är en trollhättebo som satt uppe och spelade dataspel på mordnatten, och i förhör beskriver han hur han tar en paus och går och ställer sig och dricker vatten vid fönstret. Klockan är då strax efter 01, uppger han, och det är då han ser en bil passera "misstänkt sent på natten".

Han ser hur bilen kör mot 23-åringens adress, men hinner innan han ser den försvinna skriva upp de fem första tecknen i registreringsnumret. Han är också säker på färg och modell på bilen: samma som dagen efter hittas uppeldad på Hunneberg, och som tillhör 35-åringen. Och även bilnumret stämmer."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2629257--vi-pratar-inte-om-orfil-
Det där tycker jag sammanfattar hela indiciekedjan. Alla inblandade har förnekat de var i de krokarna där mordet begicks. Ja, inte AJ då, men AJ:s två slavar. Eftersom vittnet snappat upp regnumret. Mycket bra. De är så rökta de bara kan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in