Citat:
Ursprungligen postat av
Frekventflygare
Menar du att AJ ringde ditt DB och FH för att hjälpa honom med mordet? Det tidsangivelser som finns rimmar i alla fall dåligt med det. D.v.s om man ser till vilka tider som grannar har hört kvinnoskrik och duns, av de som gjort det, och tid då DB och FH kom fram om man ser till mobilmaster och samtal och sådant. Dessa tider tyder snarare på att DB och FH begav sig till Trollhättan först efter att mordet var genomfört.
Angående vad AJ ringde DB om medan IF redan var vid liv(då hon pratade med PT) kan man ju bara spekulera i. Det kan ju möjligen vara så att han vid DET tillfället ringde honom angående backup för att han befarade att PT skulle komma med ett gäng. Knappast ringde han och sa "Jag planerar ett mord på IF om ett par minuter, kan ni komma och hjälpa mig flytta henne efteråt?" Det öppnar ju också upp frågeställningen vid vilket tillfälle DB och FH egentligen får reda på vad som hänt.
Reagerade också på detta när jag läste FUP igår. Detta kanske redan tagits upp, har inte läst dagens rättegång och jag ber om ursäkt i så fall.
Tidsförlopp:
23:34 - 23:49 - I*a ringer P*r
00:02 - I*a ringer P*r
00:02 - AJ ringer DB
00:03 - Flera samtal/sms mellan FH och DB
00:10 - DB skickar SMS till AJ "Ring" (ny mast Hunneberg)
00:12 - P*r skickar SMS till I*a "Orkar inte köra"
00:15 - 00:30 - Flera vittnen hör dunstar och kvinnoskrik
00:18 - FH ringer AJ (inget svar, Mast Göttorp 120)
00:18 - AJ ringer DB (mast Grästorp)
00:22 - FH (mast Grästorp) ringer AJ
00:24 - FH söker adress
00:30 - 00:32 - AJ ringer DB (mast Hunneberg)
00:35 - 00:40 Vittne ser man i trapphuset som pratar i telefon. AJ pratar med DB aktuell tid.
01:00- eller efter. Vittne ser grön Volvo S40 med 2 personer kör in på Ö Margaretavägen.
01:44 tankar Fredrik på Q-star.
Om detta stämmer så kan ju omöjligt AJ ringt DB 00:02 och sagt "Du jag ska döda I*a, kommer du hit?".
Däremot är det möjligt att AJ ringer DB med typ:
AJ (00:02): "Kräket P*r tänker komma hit, kan du komma hit? Det kan bli slagsmål!"
DB till FH (00:03): "Häng med till Trollhättan det blir fight!"
Mellan 00:03 - 00:15:
I*a säger till AJ: "Jag har haft sex med P*r under tiden jag träffat dig. Jag kan inte släppa honom"
Mellan 00:15 - 00:30:
AJ blir tokig och har ihjäl I*a.
Tror inte jag är långt borta i alla fall..