2013-12-13, 19:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Då håller du inte med fnurran alltså?

Omöjligt är det inte, däremot orimligt. Det skapar troligtvis inte rimligt tvivel och är därför ganska ointressant.
Varför är det orimligt att Marina hade en okänd mobiltelefon när hon försvann? Den är ju hittad.
Citera
2013-12-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Vad säger att någon kom tillbaka ?
Det kan varit flera.
etc.

Belägg att det är ombäddat. Om så vore skulle FS skakat galler för länge sedan.

Du tror flera kommit tillbaka. Jag har respekt för det.
Jag tror FS kom tillbaka, det var ju han som satt hög och käkade frukost i Marinas kök några dagar senare.

Det är väl självklart att det är ombäddat, eftersom blodet är täckt med FS inkontinensskydd?
Annars står det i fup.

Skaka galler ja. Rätt.
Det är litegrann det resningen går ut på.
Citera
2013-12-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför är det orimligt att Marina hade en okänd mobiltelefon när hon försvann? Den är ju hittad.

Jag menar att kvinnan vittnet såg skulle vara Marina i sin smygtelefon pratandes med en alternativ gm.
Inte omöjligt som sagt, men ingenting pekar åt det hållet.
Citera
2013-12-13, 19:18
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag menar att kvinnan vittnet såg skulle vara Marina pratandes med en alternativ gm.

Det existerar ingen som kan ha sett Marina den 28 juli för hon levde inte då.-
KH är påverkad och kan inte säga vem det är den ser i den här bilen och mobilen är inte använd dom här dagarna. Det är lika intressant och har värde nada inför den här rättegången.-

Allt som sagts och som Hansson pladdrar om är draget i HD med Hanssons gnäll det va ingen som tog hänsyn till detta då man tog beslut om att resa fallet. Inte nog med resningen man uttalade att Fredrik inte talade sanning och att en viss förklaringsbörda bör göras. Han är rökt både på tvären och längden.

Man kan konstatera att uppgifterna som prånglats ut i denna tråden från Fredrik är totalt borta nu, och allt va lögn. En del gick på hans blåsning andra inte. Nu är facit här och det är bara invänta tills dom faller. Ska Hansson överklaga till HD kanske?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 19:24.
Citera
2013-12-13, 19:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag menar att kvinnan vittnet såg skulle vara Marina pratandes med en alternativ gm.
Inget pekar på att hon pratade med en alternativ GM, inget pekar från det heller.

TR:
Citat:
Men [KH:s] uppgifter gör att det framstår som i hög grad sannolikt att det var Marina Johansson som körde den grå bil som hon vid tiotiden på förmiddagen den 28 juli 2010 mötte på Svartedalsvägen på väg från Övre Rörahållet mot Spekeröd.
Citera
2013-12-13, 19:28
Medlem
Citat:
Inget pekar på att hon pratade med en alternativ GM, inget pekar från det heller.

TR:

Ingen visste då att hon skulle hittas i närområdet (inte i li(d|n)köping) insvept i en vit presenning, död sedan länge. Det är den stora skillnaden och ett faktum som "cracks the case wide open" (som de skulle sagt på "Solved").
Citera
2013-12-13, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ingen visste då att hon skulle hittas i närområdet (inte i li(d|n)köping) insvept i en vit presenning, död sedan länge. Det är den stora skillnaden och ett faktum som "cracks the case wide open" (som de skulle sagt på "Solved").
KH:s uppgifter har inte ändrats, vad jag vet. De stärks av att en mobil har hittats. TR nämnde möjligheten att någon annan begick mordet när FS påstod sig vara på kyrkogården.
Citera
2013-12-13, 19:32
Medlem
Maloms avatar
Citat:
FS kanske.

Nu tror jag inte firmamobilen gör fallet "cracked wide open" men..
Frågan är varför hon valde firmamobilen som "smygtelefon". En firma som FS enligt utsago "hjälpte till" i.
Den telefonen lär varit känd för FS. Vem smög hon för?
GM kanske.
Citera
2013-12-13, 19:36
Medlem
Citat:
KH:s uppgifter har inte ändrats, vad jag vet. De stärks av att en mobil har hittats. TR nämnde möjligheten att någon annan begick mordet när FS påstod sig vara på kyrkogården.

Jo, men du säger ju själv att inget pekar på det.
När inte ens du tror på historien är det väl knappast något som kommer att rädda FS?
Citera
2013-12-13, 19:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jo, men du säger ju själv att inget pekar på det.
När inte ens du tror på historien är det väl knappast något som kommer att rädda FS?
Inget pekar på att hon pratade med en alternativ GM, men KH:s vittnesmål talar för att hon pratade i mobil.
Citera
2013-12-13, 19:46
Medlem
Citat:
Inget pekar på att hon pratade med en alternativ GM, men KH:s vittnesmål talar för att hon pratade i mobil.

KH vittnesmål talar inte ens för att det är Marina.
Hon såg en oidentifidrad person hålla upp handen som om personen pratade i telefon.

Lyckas advokat Hansson övertyga Hr om att det är Marina som pratar i sin smygtelefon eller ens skapar rimligt tvivel kring detta är han värd sin påhittade stjärnadvokat-status.

Det får bli det sista jag skriver ikväll.
Citera
2013-12-13, 19:47
Medlem
MrsMagoos avatar
Försvarsadvokat Michael Hansson påpekade att HD:s beslut att bevilja resning inte var enhälligt och att hans klient hela tiden har stått till polisens förfogande. Det finns ingen risk att han flyr, anser Hansson.
– Det är uppenbart att det saknas skäl till häktning, sade han.

http://bohuslaningen.se/nyheter/sverige/1.2490577-forhandling-i-hd-i-marina-fallet

Vart skulle den här fattiglappen fly? Han har inte en enda krona, så inte ens Kvarnström ansåg att risken för att han skulle fly va stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in