2013-12-13, 13:21
Medlem
ha ha ha....mitt i allt det otroligt tragiska i det här, så kommer ett och annat inlägg som man faktiskt inte kan låta bli att skratta åt...med inte mindre respekt för allvaret i ärendet. signatur gubben i lådan skriver i tidningens logg såhär: "Konstigt att de så säkert kan minnas att de ej vart i lägenheten. Då de knappt minns hur de kommit till trollhättan." Tycker jag var en jättebra sammanfattning av hela förhöret av de två medåtalade. Jag menar hur kan tillförlitligheten för NÅGOT av vad de säger öh taget tas på allvar? Då dom var ju verkat varit så "fulla" hela tiden, och då kan man väl inte ha "selektivt minne" eller? Om man inte minns det mesta men sedan är "HELT SÄKER" på att man "INTE VARIT INNE I LÄGENHETEN" är inte det lite konstigt...?
Citera
2013-12-13, 13:23
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Varför ringer han dom? Varför ringer han inte polisen ifall han känner sig hotad? Eller drar så fort han kan därifrån? Eller ÄNNU värre, om han planerar ett mord och vill se till att få hjälp med det. I så fall kanske dom alla har varit gärningsmän?
Jag tror aldrig att han kände sig hotat, särskilt inte med "back-up" från polarna. I själva verket ville han nog "plocka" exet för att visa vem som var tupp i hönshuset. Det tragiska är att Ida troligen inte ville ha det så.
Citera
2013-12-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justina21
Varför ringer han dom? Varför ringer han inte polisen ifall han känner sig hotad? Eller drar så fort han kan därifrån? Eller ÄNNU värre, om han planerar ett mord och vill se till att få hjälp med det. I så fall kanske dom alla har varit gärningsmän?

Menar du att AJ ringde ditt DB och FH för att hjälpa honom med mordet? Det tidsangivelser som finns rimmar i alla fall dåligt med det. D.v.s om man ser till vilka tider som grannar har hört kvinnoskrik och duns, av de som gjort det, och tid då DB och FH kom fram om man ser till mobilmaster och samtal och sådant. Dessa tider tyder snarare på att DB och FH begav sig till Trollhättan först efter att mordet var genomfört.

Angående vad AJ ringde DB om medan IF redan var vid liv(då hon pratade med PT) kan man ju bara spekulera i. Det kan ju möjligen vara så att han vid DET tillfället ringde honom angående backup för att han befarade att PT skulle komma med ett gäng. Knappast ringde han och sa "Jag planerar ett mord på IF om ett par minuter, kan ni komma och hjälpa mig flytta henne efteråt?" Det öppnar ju också upp frågeställningen vid vilket tillfälle DB och FH egentligen får reda på vad som hänt.
Citera
2013-12-13, 13:29
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Menar du att AJ ringde ditt DB och FH för att hjälpa honom med mordet? Det tidsangivelser som finns rimmar i alla fall dåligt med det. D.v.s om man ser till vilka tider som grannar har hört kvinnoskrik och duns, av de som gjort det, och tid då DB och FH kom fram om man ser till mobilmaster och samtal och sådant. Dessa tider tyder snarare på att DB och FH begav sig till Trollhättan först efter att mordet var genomfört.

Angående vad AJ ringde DB om medan IF redan var vid liv(då hon pratade med PT) kan man ju bara spekulera i. Det kan ju möjligen vara så att han vid DET tillfället ringde honom angående backup för att han befarade att PT skulle komma med ett gäng. Knappast ringde han och sa "Jag planerar ett mord på IF om ett par minuter, kan ni komma och hjälpa mig flytta henne efteråt?" Det öppnar ju också upp frågeställningen vid vilket tillfälle DB och FH egentligen får reda på vad som hänt.
Dom var nog på väg, men förutsättningarna ändrades under tiden.
Edit: Åtminstone var DB på väg. Var ligger masten Hunneberg O som han kopplar upp mot?
Senast redigerad av Orsa 2013-12-13 kl. 13:37.
Citera
2013-12-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Från en sak till en annan. Tycker det känns som att SB rider lite på det hemska som hänt Ida för att få sympatier. Är det någon som vet vad som hänt med alla dessa gångerna han åkt på stryk tack vare försvinnandet, någon framgång i utredningarna?

Herregud säger jag bara! Denna killen är så media kåt, han har inte ens vart misshandlad som han gått ut med i tidningen utan vållat skadorna själv för att få lite media bekräftelse, jobbigt att Id* får så mycket uppmärksamhet och inte han!! Han kände henne i 2 veckor, han mår psykiskt dåligt och knarkar ner sig pga Id* näää det beror på andra saker, han tar det som en ursäkt, men att fejka alla misshandlar för att få lite media uppmärksamhet....FY F*N!!
Citera
2013-12-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Angående de olika sökningarna på Margaretavägen är min teori att andra gången där han sökte utan östra är att han ville orientera sig mer i området, då de pratade ihop sig om den alternativa/nya mötesplatsen.

jag tycker det låter mer som att han googlat på margaretavägen för att kolla om polisen eller media rapporterat att det hänt något där. Dessutom ska enligt en som kommenterar på tt elas logg 31-åringen vara mycket väl bekant med margaretavägen då han själv ska ha jobbat där. Värt för polisen/åklagarna att kolla upp?
Citera
2013-12-13, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Herregud säger jag bara! Denna killen är så media kåt, han har inte ens vart misshandlad som han gått ut med i tidningen utan vållat skadorna själv för att få lite media bekräftelse, jobbigt att Id* får så mycket uppmärksamhet och inte han!! Han kände henne i 2 veckor, han mår psykiskt dåligt och knarkar ner sig pga Id* näää det beror på andra saker, han tar det som en ursäkt, men att fejka alla misshandlar för att få lite media uppmärksamhet....FY F*N!!

Hur vet du detta?
Källa?
Citera
2013-12-13, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarmannen
Hur vet du detta?
Källa?

Bor man i Trollhättan och vet vem han är så behövs ingen källa.
Citera
2013-12-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tyvärr finns ingen empati eller ånger för offret. Offret är GM själv, som blivit förnärmad av oss dödliga, lägre stående människor. AJ kommer aldrig att erkänna, även om vittnesmål/teknisk bevisning skulle slå honom i bojor. Nödvärn brukar hävdas i sådana fall, vilket för AJ betyder (läs: i hans värld) en dödlig attack ifrån Id* som AJ var tvungen att "försvara sig" mot.

En undran, någon som vet om den misstänkte bar mc-handskar? Har inte hört något kring detta, har han i så fall dessa på bild? Kan de ha skyddat naglar och klocka så att blod ej lämnat spår?
Citera
2013-12-13, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefree
Bor man i Trollhättan och vet vem han är så behövs ingen källa.

Nä precis behövs nog ingen källa, men om det nu behövs så är det han själv som sagt det till några anhöriga, att han får sina EP anfall och slår i ansiktet, där har ni förklaringen till varför han kan göra en anmälan och påstå att han blivit attakerad för återigen komma i media! Usch!!
Citera
2013-12-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Har han "hittat på" Insats styrkan befinner sig i Thn av en anledning.S.B befinnersig inte hemma,kommer in till station,efter många om ovh men visar det sig att att hans alibi inte går at spräcka.

Räcker det för dig din jävla rätts haverist?
Du verkar inte hängt med i fallet tillräckligt för att förstå vad jag pratar om så vi sätter punkt för våran diskussion där.
Citera
2013-12-13, 14:30
Medlem
Novamis avatar
Någon som vet vad som hände med 35-åringens hund? Hur långt efter mordet dog den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in