2013-12-13, 16:03
Medlem
De sluter sig samman, gänget. Från Facebook:

De*nis Pajjsare* Ber*dtsson tack för support till dig å sparrisen

för 23 timmar sedan · 1..
R*becca Skankho* Öhli* Självklart Denn*s Berndts*on

för 23 timmar sedan via mobil..
Citera
2013-12-13, 16:04
Medlem
wazladas avatar
"Den mordmisstänkte har inhandlat ett par av de Reebook-skor som har matchats till skoavtrycken i den blodiga lägenheten. "

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5731217

Citera
2013-12-13, 16:13
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
"Den mordmisstänkte har inhandlat ett par av de Reebook-skor som har matchats till skoavtrycken i den blodiga lägenheten. "

37-åringens skoköp kopplas till mordet.
Klart då eller?
Citera
2013-12-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada

jamen vad bra. Då är det väl inte så mycket att fråga om eller? Då är det väl i stort sett klappat och klart....
Citera
2013-12-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det har du rätt i, frågan är hur det går ihop med alla blodstänk? Men ponera att hon först slås till golvet av våld mot huvudet, därefter skär han halsen av henne.
Å andra sidan så tolkar jag inte MGM som en knivsnubbe, mer som en som slår besinningslöst med knytnävar & ev. tillhygge.

Man hittade inga säkra tecken på brott varken på skalle eller skelett. Men lik förbannat har hon ju blött något otroligt. Därför skulle jag gissa på halsskada. Jag tror att han även har lindat håret runt handen och på det viset slagit omkring hennes huvud. Därav blodstänken.
Citera
2013-12-13, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Halsskadorna kan väl ha uppkommit under förruttnelseperioden, djur osv. Om halsen vart "avskuren" borde väl rättsläkaren upptäck detta. Väldigt konstigt att de inte går att fastställa dödsorsak...

Halsen troligen uppäten av djur. Då är det nog omöjligt att hitta skärskador som endast sitter i mjukdelar.
Citera
2013-12-13, 16:42
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man hittade inga säkra tecken på brott varken på skalle eller skelett. Men lik förbannat har hon ju blött något otroligt. Därför skulle jag gissa på halsskada. Jag tror att han även har lindat håret runt handen och på det viset slagit omkring hennes huvud. Därav blodstänken.

Det där förbryllar mig. Inga skelettskador, blodbilden visar på trubbigt våld men mycket mycket blod. Jag får inte ihop det
Citera
2013-12-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Det där förbryllar mig. Inga skelettskador, blodbilden visar på trubbigt våld men mycket mycket blod. Jag får inte ihop det

Jag vet inte om hennes blödarsjuka har spelar roll. Mild form påstås det.
Citera
2013-12-13, 16:53
Medlem
Någon som är vän med FH eller DB som kan lägga ut skärmdumpar från deras Facebook?
Citera
2013-12-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerbob1975
Någon som är vän med FH eller DB som kan lägga ut skärmdumpar från deras Facebook?

Givetvis sitter väl inte deras VÄNNER och postar skärmdumpar här
Citera
2013-12-13, 17:26
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag vet inte om hennes blödarsjuka har spelar roll. Mild form påstås det.

Nä jag tror inte sjukdomen spelade så katastrofalt stor roll. Men HUR är det möjligt att med så pass kraftigt våld få någon att förblöda UTAN skador på ansiktets och huvudets skelett?? Allt var ju intakt! Känns som att det måste finnas någon kraftig mjukdelsskada nära huvudet, och hur uppkommer detta med trubbigt våld?
Citera
2013-12-13, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Nä jag tror inte sjukdomen spelade så katastrofalt stor roll. Men HUR är det möjligt att med så pass kraftigt våld få någon att förblöda UTAN skador på ansiktets och huvudets skelett?? Allt var ju intakt! Känns som att det måste finnas någon kraftig mjukdelsskada nära huvudet, och hur uppkommer detta med trubbigt våld?
Stod det inte i FUPen att hon hade en skada på 3*3 cm ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in