Citat:
Ursprungligen postat av
kuk-tm
De elever som har något slags intresse av att "ta debatten" med SD (vilket är sjukt problematiskt sålänge det sker utifrån SDs frågeställningar, vilket det i princip alltid gör), kan göra det någon annanstans.
Det här är en skola där flera elever med invandrarbakgrund går, där flera kvinnor går, där flera HBTQ-personer går. Sverigedemokraterna är ett rasistiskt, kvinnohatande, homofobiskt parti, deras politik är ett hot mot alla dessa elever. Ingen elev ska behöva känna sig hotad i skolan för att ett sådant parti befinner sig i byggnaden. Blockaden är en trygghetsåtgärd, men en annan åtgärd som diskuterats är att placera bokbordet i en avlägsen del av skolan dit en kan välja att gå om en nu vill diskutera med de, så slipper de som känner sig hotade överhuvudtaget se rasisterna.
Personligen föredrar jag en blockad, jag tycker inte att SD ska få någon som helst plattform, åtminstone inte på min skola. Det spelar ingen roll hur stort stöd de har bland befolkningen, deras åsikter blir inte mindre människofientliga för det.
Nu måste du väl själv tycka du är lite väl hätsk, eller?
Hur kan du säga att de är rasister? De vill ha en restriktivare invandring och minska dagens segregation med att öka språkkraven för att bli medborgare etc. Är det rasistiskt att ställa krav på människor? Är samhället rasistiskt för att det ställer krav på dig att skaffa dig en utbildning, jobba och betala skatt?
Att dom är "kvinnohatande" kan jag endast grunda i att du inte gillar SDs abort politik. Och det är inte precis så att de vill förbjuda abort, de vill minska den tillåtna aborttiden från 18 veckor till 12 veckor. Detta gör man inte för att jävlas med kvinnor... Men jag antar att du tycker nästan alla länder i Europa är kvinnohatare då också med tanke på att den vanligaste tiden faktiskt är 12 veckor för abort.
På vilket sett är de homofober? Upplys mig snälla.
Ot: Borde inte lärarna säga ifrån, får de verkligen tillåta sådant beteende på skolorna? Som många har nämnt tidigare är detta väldigt kränkande för demokratin och våran yttrandefrihet, borde inte våra skolor värna om detta?