2013-12-12, 14:51
Medlem
Tjäna.
Vaknade för några timmar sedan efter gårdagens ordentliga fylla. Sedan jag vaknade har jag kört det där vanliga man gör efter en fylla: att man ligger kvar i sängen och tycker att allt är så jävla jobbigt och varför gjorde man si och varför gjorde man så. Ren ångest alltså.
Det som gör min situation jobbig är att gårdagen inte bara slutade i ren fylla, utan givetvis också med att jag spydde ned en väns toalett innan jag lyckades ta en taxi hem.
Jag har funderat lite på hela situationen och kommit fram till att jag kanske inte behöver leva som eremit det kommande året för att folk ska glömma bort mina dumheter. Jag kanske kan lära mig någonting av det här? Alltså, istället för att sitta och grubbla och tycka att jag gjort bort mig (vilket jag i och för sig har gjort) kan jag vända lite på situationen och tänka att detta inte får hända igen. Hur jävla svårt kan det vara? Och min omgivning kommer säkert uppskatta att jag inte tycker synd om mig själv för mina snedsteg, utan faktiskt står för det jag har gjort och går vidare, med lärdom i ryggen.
Så, jag har funderat lite på om jag ska skriva ett SMS till samtliga berörda där jag ber om ursäkt för gårdagen? Vad tror ni?
Citera
2013-12-12, 14:52
Medlem
SMS är inte rakryggat.. RING!
Citera
2013-12-12, 14:53
Medlem
Chilla, du spydde ner en toalett, vem har inte gjort det liksom, ingen bryr sig
Citera
2013-12-12, 14:55
Medlem
Runkamackas avatar
Om du känner för det tycker jag verkligen att du ska göra det! Att man ska lära sig av sina misstag på fyllan trodde jag var givet, men man lär sig den hårda vägen. Och kom ihåg alkohol är ingen ursäkt för sina handlingar! Good luck!
Citera
2013-12-12, 14:58
Medlem
Soluss avatar
Om du ska kontakta så dra dit eller ring. Inga mess, inga mejl, inga röksignaler.

Sedan har din ålder rätt mycket med det där att göra också. Är du ung så ser folk inte särdeles hårt på sådant här. Shit happens when you party naked. Om du är vuxen börjar väl kanske folk lyfta på ögonbrynen.
Citera
2013-12-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkamacka
Om du känner för det tycker jag verkligen att du ska göra det! Att man ska lära sig av sina misstag på fyllan trodde jag var givet, men man lär sig den hårda vägen. Och kom ihåg alkohol är ingen ursäkt för sina handlingar! Good luck!
Det är det jag tänker... Därför tror jag kanske att istället för att jag ska sitta hemma och tycka synd om mig och ha ångest över vad jag gjort, kan jag stå för det och gå vidare.
Citera
2013-12-12, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajro
Tjäna.
Vaknade för några timmar sedan efter gårdagens ordentliga fylla. Sedan jag vaknade har jag kört det där vanliga man gör efter en fylla: att man ligger kvar i sängen och tycker att allt är så jävla jobbigt och varför gjorde man si och varför gjorde man så. Ren ångest alltså.
Det som gör min situation jobbig är att gårdagen inte bara slutade i ren fylla, utan givetvis också med att jag spydde ned en väns toalett innan jag lyckades ta en taxi hem.
Jag har funderat lite på hela situationen och kommit fram till att jag kanske inte behöver leva som eremit det kommande året för att folk ska glömma bort mina dumheter. Jag kanske kan lära mig någonting av det här? Alltså, istället för att sitta och grubbla och tycka att jag gjort bort mig (vilket jag i och för sig har gjort) kan jag vända lite på situationen och tänka att detta inte får hända igen. Hur jävla svårt kan det vara? Och min omgivning kommer säkert uppskatta att jag inte tycker synd om mig själv för mina snedsteg, utan faktiskt står för det jag har gjort och går vidare, med lärdom i ryggen.
Så, jag har funderat lite på om jag ska skriva ett SMS till samtliga berörda där jag ber om ursäkt för gårdagen? Vad tror ni?

NEJ FÖR I HELVETE.

CHILLA som sagt, du har inte gjort bort dig, skickar du dock sms och ber om ursäkt har du däremot gjort det

Toaletten är nerspydd, du har markerat ditt revir, du är kung.

Gör dig själv en tjänst dra till bolaget o köp en återställare.
Citera
2013-12-12, 15:04
Medlem
Normalliserads avatar
Lär dig dricka eller låt bli.
Citera
2013-12-12, 15:05
Medlem
Ring och be om ursäkt, säg att det gick åt helvete och att du är ledsen för det och gå sen vidare i livet.

Nästa gång du plockar fram bärsen, tänk på när du spydde ner vederbörandes toa, inte hur jäkla kul det är att vara packad, då dricker du lite måttligare.

Jättemycket svårare än så behöver det inte vara.
Citera
2013-12-12, 15:07
Medlem
Ohoy... been there done that, när det gäller fylleångest. Vad jag lärt mig utav det är att ringa personerna som jag spenderat min fylla med och snacka, skratta och be om ursäkt. Det är skit jobbigt att trycka på "call" knappen men det är helt klart värt det.

Oftast så tycker inte de andra personerna att det är lika "illa" som du tycker. Vafan.. En snefylla händer även den bästa.. Det vill säga mig.

Cheers!
Citera
2013-12-12, 15:08
Bannlyst
Vad är det för svin som skriver i tråden?

Detta är en struntsak en fis i rymden. Absolut inget att behöva be om ursäkt för, blir man upprörd över att någon spyr på fyllan så ska man inte umgås med människor öht.
Citera
2013-12-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VackerBraFin

Toaletten är nerspydd, du har markerat ditt revir, du är kung.

Gör dig själv en tjänst dra till bolaget o köp en återställare.

HAHAHAHAHA! Bäst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in