2013-12-12, 12:34
Medlem
Tjena!

Jag håller på att starta ett företag som ska hålla på med webbdesign, webbutveckling, applikationsutveckling och sätta upp nätverk till mindre företag.
De jag behöver hjälp med är att komma på ett namn till företaget!

Namnet ska vara enkelt och smaka riktigt bra i munnen!

Tack i förhand!
Citera
2013-12-12, 12:35
Medlem
Vi håller även på med att designa loggor till företag!
Citera
2013-12-12, 13:34
Medlem
Aretha5os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norstrom
Vi håller även på med att designa loggor till företag!

ett kontroversiellt namn kanske? V-it
Citera
2013-12-12, 13:50
Medlem
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera
2013-12-13, 05:26
Medlem
ctrl + alt + del
Citera
2013-12-13, 09:37
Bannlyst
webhantverkarna.se
Citera
2013-12-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norstrom
Tjena!

Jag håller på att starta ett företag som ska hålla på med webbdesign, webbutveckling, applikationsutveckling och sätta upp nätverk till mindre företag.
De jag behöver hjälp med är att komma på ett namn till företaget!

Namnet ska vara enkelt och smaka riktigt bra i munnen!

Tack i förhand!

Det låter som att du inte har något riktigt erbjudande utan mest är lite allmänt "bra på data".
Jag skulle till exempel inte gå till samma kille för att konfa mitt VPN som för att bygga en hemsida - jag skulle bara i undantagsfall gå till samma byrå för att få sidan både designad och utvecklad.
Ett företag som påstår sig vara totalleverantör av allt ovanstående skulle jag inte ta på allvar, snarare som att du gör allt för pengar. Då skulle du kanske kunna städa kontoret också?

Så, mitt tips är: Fokusera på vad det är du vill göra istället för vad du kan göra, och kommunicera det utåt. Sen kan du ju ta uppdrag som inte är i linje med din "core business", men det har ju inte med varumärket att göra.
Citera
2013-12-13, 17:15
Medlem
Burtcocaine har verkligen beskrivit hur kunden tänker vid valet att anlita en webkunnig.

Skulle nog tilläga att du ska i namnet framhäva dina absolut unika eller speciella egenskaper. Tex en support till webbsidan under ett år skulle jag efterfråga som kund. Loppia tex svarade på mina mejl inom 10 minuter - blev ju trogen kund i många år därefter.

Bra namn är till exempel:

1. hemsidainom24timmar. se
2. webgaranti.se

Bästa är givetvis med A- i namnet så du kommer automatiskt först i början utan sökoptimeringen.

3. allroundweb.se - kanske?
Senast redigerad av Jobkretsen 2013-12-13 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in