Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Tar det här och nu, en gång för alla.
Avsikten med tråden från mig var att diskutera politikers ansvar mot sina väljare och ev tillkommande väljare. Grundläggande ansvar är för ett partis trovärdighet att de politiker som företräder ett parti också ställer upp på beslutade värderingar och förhåller sig därefter. Det är inte ok för någon politiker att framföra ett tydligt rasistisk budskap oavsett forum. Ännu mer anmärkningsvärt blir det när politiker i ett parti, som försöker tvätta bort rasiststämpel, gång efter annan ertappas med värderingar sim tillhör rasismens fula tryne.
Det håller inte för någon politiker att officiellt säga en sak och i ett annat sammanhang som är av mer privat karaktär och/eller i skydd av anonymitet säga en annan. Detta gäller alla politiker som företräder ett parti men blir självklart ännu mera uppmärksammat när det gäller en politisk företrädare från sverigedemokraterna som säger sig inte vara rasister och åtminstone utåt har en nolltolerans för att tvätta bort rasist stämpel.
Detta var och är min ingång i tråden som för övrigt ligger under delforumet Partier och partipolitik. Min avsikt var inte att starta en diskussion om vilka metoder Expressen använt sig av för att få fram uppgifterna. Den diskussionen bör enligt mig föras i ett annat forum liksom diskussionen om civilpersoner utan politiska uppdrag.
Hoppas det blev tydligt nu att jag diskuterar utifrån politiker och partipolitik i forumet politik inrikes och ej något annat.
Men det är ingen som förnekar att det är bra att uppgifterna framkom och åtgärder vidtogs mot en politiker.
Ska vi enbart diskutera detta så hade tråden nog blivit max 3 sidor lång, där du och dina gelikar hade rygg dunkat varandra och något troll hade kommit in och skrivit att det är lika gott åt negerbarnen.
Man får pröva se det hela ur ett större perspektiv, uppenbarligen har man fått fram dessa uppgifter på olaglig väg.
Man erkänner att man sitter och aktivt kartlägger folk som skriver på vissa medier men inte till vilken utsträckning.
Känns inte säkert när extremister med AFA kopplingar, vars världsbild är så jävla skev att det är tragiskt, ska sitta och dokumentera vad folk skriver.
Att du inte kan se hela perspektivet och är så naiv att du tror man enbart registrerar politiker är fan tragiskt.
F.ö läser själv inte på något utav dessa medier man kartlagt, då journalistiken där är enligt mitt tycke inte mycket bättre än aftonbladet och annan slaskmedia.