2013-12-11, 23:38
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Men LOL, de avpixlade folk som är aktiva på en sida som heter "avpixlat" och har hemliga utgivare och folk som tror de kommenterar anonymt. Ni får ju för fan inse ironin och skylla er själva när ni blir avpixlade.

Hade varit skönt bara om Expressen kunde vara konsekventa i sin granskning och låta se över sidor som Expo, Alliansfritt och framförallt Researchgruppen som de arbetat ihop med. Förekommer en hel del rasism och främlingsfientlighet även på den vänstra sidan, som aldrig uppmärksammas. Där talar vi ironi på riktigt, de självutnämnda "antirasisterna" som själva visar upp en vidrig människosyn.
Citera
2013-12-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hade varit skönt bara om Expressen kunde vara konsekventa i sin granskning och låta se över sidor som Expo, Alliansfritt och framförallt Researchgruppen som de arbetat ihop med. Förekommer en hel del rasism och främlingsfientlighet även på den vänstra sidan, som aldrig uppmärksammas. Där talar vi ironi på riktigt, de självutnämnda "antirasisterna" som själva visar upp en vidrig människosyn.
Jasså, kan du visa exempel på det...
Citera
2013-12-11, 23:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Hade varit skönt bara om Expressen kunde vara konsekventa i sin granskning och låta se över sidor som Expo, Alliansfritt och framförallt Researchgruppen som de arbetat ihop med.

Det blir nog svårt då banden mellan Expressen och extremvänstern är mycket starka:

Citat:
Expressen har också visat att de ser en skillnad mellan nazister och AFA. På något sjukt sätt är AFA lite godare, enligt Expressen. Detta är inte nyheter. Niklas Svensson som är politisk reporter för Expressen har berättat om detta 2009 i Axess TV, när han försökte förklara varför publiceringen av en kartläggning av vänsterextremister stoppades:

Värd: ”Varför stoppades de här artiklarna då?”

Niklas Svensson: ”Ja, det är ju den stora frågan. Jag kan inte säkert säga vad skälet var. Men vi har våra misstankar, vi som arbetade med det. Vi hittade ju, när vi granskade, obehagliga kopplingar mellan de människor vi tittade på och människor som var medarbetare på min egen redaktion.”

Värd: ”Det fanns kopplingar mellan Expressen medarbetare och vänsterextremister?

Niklas Svensson: ”Ja, det menar vi”

Värd: ”Hur var de kopplingarna då?”

Niklas Svensson: ”Det fanns personer som sympatiserade med t.ex. AFA på vår redaktion. Vi upptäckte när vi sökte igenom artikelarkiv att man mer eller mindre vid olika tillfällen hade hyllat grupperingar som AFA på Expressens kultursida. Vi hittade också andra kopplingar. Vi såg frilansskribenter som arbetade för Expressen som hade deltagit själva vid aktioner där människor hade dömts.”

http://www.youtube.com/watch?v=L1gy0X0Zfx4&feature=youtu.be&t=2m50s
http://www.nimatown.blogspot.se/2013/12/researchgruppens-extreme-make-over.html
Citera
2013-12-11, 23:58
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Jasså, kan du visa exempel på det...

Jag läser just nu en text skriven av Hanna Gadban, feministisk debattör av frågor om hedersrelaterat våld, där hon skriver om alla hot hon mottagit av människor med anknytning till vänstern, som dels anspelat på hennes ursprung, dels på att hon skulle tillhöra högern.

Är du verkligen så naiv att du tror att främlingsfientligheten i Sverige är begränsad till högern? Socialdemokraterna är trots allt det parti som idag driver den mest invandringsfientliga politiska linjen tillsammans med Sverigedemokraterna. Det kommer nog märkas allt tydligare ju längre tiden går. Jag tippar på att Socialdemokraterna blir första parti att verkligen börja sammarbeta med Sverigedemokraterna.

Edit. Såg nu ditt användarnamn, "Arbetarmakten". Förstår varför du har svårt med kritiken.
Senast redigerad av tuffkatt 2013-12-12 kl. 00:13.
Citera
2013-12-11, 23:58
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det blir nog svårt då banden mellan Expressen och extremvänstern är mycket starka:

Jo, jag läste det innan. Katastrofalt.
Citera
2013-12-12, 02:21
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Men LOL, de avpixlade folk som är aktiva på en sida som heter "avpixlat" och har hemliga utgivare och folk som tror de kommenterar anonymt. Ni får ju för fan inse ironin och skylla er själva när ni blir avpixlade.

Men kan du förmå dig att tänka lite utanför dina indoktrinerade ramar och inse att all form av registrering utav medborgares åsikter är ett hot mot vårt fria samhälle?
Jag menar vart går gränsen för deras registrering? Nöjer dom sig bara med tvättäkta rasister eller blir det folk som är kritiska till hur nuvarande I&I politik bedrivs som också ska registreras?
Hela detta name and shame skitet är på en sådan låg nivå.
Hoppas verkligen man granskar hur man gått tillväga för att registrera och om det utförts något dataintrång när detta gjorts.
Citera
2013-12-12, 04:00
Medlem
xaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Är det ironi? Nordisk Ungdom dvs tvättäkta rasister skänker pengar för att Expressen hängt ut rasister. Hur var det nu med att stå för vad man säger och kallar sig.

Ärligt talat.

Man kan vara rasist och vara emot åsiktsregistrering samtidigt, sån logik brukar man ofta förstå om man inte är efterbliven.

Förstår inte riktigt vilken mental nivå folk som resonerar som dig är på, jag säger inte att jag själv är någon raketforskare men det verkar som att så fort det är folk som inte riktigt håller med i den invandringspolitik som du vill ha så är det OK att trakassera och åsiktsregistrera dom, har jag förstått dig rätt då?

Nu antar jag att du kommer hoppa på mig också och anklaga mig för att vara rasist eller nazist eller något annat hemskt som ni på den "goda sidan" brukar slänga er med, men jag har nära vänner som är invandrare, kan verkligen inte förstå folk som värderar folk efter vilken färg dom har på huden och jag röstade på Vänsterpartiet 2010, ÄNDÅ kan jag förstå, och faktiskt försvara rasister, nazister och vad fan som helst för människor när det gäller sånt här, folk måste få uttrycka sig på internet (självklart inte hota folk osv.) utan att expressen ska komma och knacka på dörren.
Senast redigerad av xak 2013-12-12 kl. 04:05.
Citera
2013-12-12, 08:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Är det ironi? Nordisk Ungdom dvs tvättäkta rasister skänker pengar för att Expressen hängt ut rasister. Hur var det nu med att stå för vad man säger och kallar sig.

Återigen jag stödjer absolut varken fria tider eller SD, men att bedriva journalistik på detta sätt är att göra det lite för enkelt för sig själv som journalist och risken är stor att man förknippar fel person med en åsikt.

Det är lite "dra alla över en kam-tänk" på dig här och då är du på samma spår som dina politiska motståndare kan man säga.
Citera
2013-12-12, 09:07
Medlem
Powergirls avatar
Tar det här och nu, en gång för alla.
Avsikten med tråden från mig var att diskutera politikers ansvar mot sina väljare och ev tillkommande väljare. Grundläggande ansvar är för ett partis trovärdighet att de politiker som företräder ett parti också ställer upp på beslutade värderingar och förhåller sig därefter. Det är inte ok för någon politiker att framföra ett tydligt rasistisk budskap oavsett forum. Ännu mer anmärkningsvärt blir det när politiker i ett parti, som försöker tvätta bort rasiststämpel, gång efter annan ertappas med värderingar sim tillhör rasismens fula tryne.
Det håller inte för någon politiker att officiellt säga en sak och i ett annat sammanhang som är av mer privat karaktär och/eller i skydd av anonymitet säga en annan. Detta gäller alla politiker som företräder ett parti men blir självklart ännu mera uppmärksammat när det gäller en politisk företrädare från sverigedemokraterna som säger sig inte vara rasister och åtminstone utåt har en nolltolerans för att tvätta bort rasist stämpel.

Detta var och är min ingång i tråden som för övrigt ligger under delforumet Partier och partipolitik. Min avsikt var inte att starta en diskussion om vilka metoder Expressen använt sig av för att få fram uppgifterna. Den diskussionen bör enligt mig föras i ett annat forum liksom diskussionen om civilpersoner utan politiska uppdrag.
Hoppas det blev tydligt nu att jag diskuterar utifrån politiker och partipolitik i forumet politik inrikes och ej något annat.
Citera
2013-12-12, 12:00
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Tar det här och nu, en gång för alla.
Avsikten med tråden från mig var att diskutera politikers ansvar mot sina väljare och ev tillkommande väljare. Grundläggande ansvar är för ett partis trovärdighet att de politiker som företräder ett parti också ställer upp på beslutade värderingar och förhåller sig därefter. Det är inte ok för någon politiker att framföra ett tydligt rasistisk budskap oavsett forum. Ännu mer anmärkningsvärt blir det när politiker i ett parti, som försöker tvätta bort rasiststämpel, gång efter annan ertappas med värderingar sim tillhör rasismens fula tryne.
Det håller inte för någon politiker att officiellt säga en sak och i ett annat sammanhang som är av mer privat karaktär och/eller i skydd av anonymitet säga en annan. Detta gäller alla politiker som företräder ett parti men blir självklart ännu mera uppmärksammat när det gäller en politisk företrädare från sverigedemokraterna som säger sig inte vara rasister och åtminstone utåt har en nolltolerans för att tvätta bort rasist stämpel.

Detta var och är min ingång i tråden som för övrigt ligger under delforumet Partier och partipolitik. Min avsikt var inte att starta en diskussion om vilka metoder Expressen använt sig av för att få fram uppgifterna. Den diskussionen bör enligt mig föras i ett annat forum liksom diskussionen om civilpersoner utan politiska uppdrag.
Hoppas det blev tydligt nu att jag diskuterar utifrån politiker och partipolitik i forumet politik inrikes och ej något annat.

Men det är ingen som förnekar att det är bra att uppgifterna framkom och åtgärder vidtogs mot en politiker.
Ska vi enbart diskutera detta så hade tråden nog blivit max 3 sidor lång, där du och dina gelikar hade rygg dunkat varandra och något troll hade kommit in och skrivit att det är lika gott åt negerbarnen.
Man får pröva se det hela ur ett större perspektiv, uppenbarligen har man fått fram dessa uppgifter på olaglig väg.
Man erkänner att man sitter och aktivt kartlägger folk som skriver på vissa medier men inte till vilken utsträckning.
Känns inte säkert när extremister med AFA kopplingar, vars världsbild är så jävla skev att det är tragiskt, ska sitta och dokumentera vad folk skriver.
Att du inte kan se hela perspektivet och är så naiv att du tror man enbart registrerar politiker är fan tragiskt.

F.ö läser själv inte på något utav dessa medier man kartlagt, då journalistiken där är enligt mitt tycke inte mycket bättre än aftonbladet och annan slaskmedia.
Citera
2013-12-12, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Men det är ingen som förnekar att det är bra att uppgifterna framkom och åtgärder vidtogs mot en politiker.
Ska vi enbart diskutera detta så hade tråden nog blivit max 3 sidor lång, där du och dina gelikar hade rygg dunkat varandra och något troll hade kommit in och skrivit att det är lika gott åt negerbarnen.
Man får pröva se det hela ur ett större perspektiv, uppenbarligen har man fått fram dessa uppgifter på olaglig väg.
Man erkänner att man sitter och aktivt kartlägger folk som skriver på vissa medier men inte till vilken utsträckning.
Känns inte säkert när extremister med AFA kopplingar, vars världsbild är så jävla skev att det är tragiskt, ska sitta och dokumentera vad folk skriver.
Att du inte kan se hela perspektivet och är så naiv att du tror man enbart registrerar politiker är fan tragiskt.

F.ö läser själv inte på något utav dessa medier man kartlagt, då journalistiken där är enligt mitt tycke inte mycket bättre än aftonbladet och annan slaskmedia.

Men i tråden om detta i juridikforumet, där folk som kan juridik skriver, så verkar det som om man inte fått uppgifterna på olaglig väg. Vad har du för uppgifter på att det är så? Vilka lagrum anser du att man brutit emot?

(FB) Researchgruppens åsiktsregistrering (och Expressens publicering)
Citera
2013-12-12, 13:16
Medlem
Hänga ut förtroendevalda politiker: helt ok
Hänga ut privatpersoner (alla som inte axlar politiska förtroendeuppdrag): helt fel

Vad mer finns det att säga? Som politiker kan man inte räkna med att få sitta och skriva anonyma hatmeddelanden på internet, jag är snarare för MER genomskinlighet vad gäller ALLA våra politikers förfaranden (inte bara sverigedemokrater). Men att sedan ge sig på privatpersoner för att man tycker att de har ett bra jobb är oacceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in