2013-12-12, 00:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Absolut. Jag kan tom förstå att/om hon ville hugga ihjäl VB i stundens hetta...

Det skulle klart tyda på att AN inte varit direkt inblandad i mordet eftersom VB:s skador inte visar tecken på" i stridens hetta" - utan välriktade stick som medvetet orsakade inre blödningar i samband med strypning av lufttillförseln med hjälp av en plastpåse som trätts över VB:s huvud. Dvs ett dödsförlopp som rättsmedicin beskrivit som utdraget.
Citera
2013-12-12, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
(min fetning) Så kan det också vara förstås, att det lika gärna kan ha blivit så som resultat av att först huggas i ryggen upprepade gånger och sen i bröstet och inte avsiktligt för att lämna plats i bröstkorgen.
Kan mycket väl stämma bättre med hur du skriver.

Men då är ju frågan just varför hon höggs så där i ryggen och inte enbart i bröstet eftersom det var det som var dödande orsaken?
VB kan karate. Att anfalla henne framifrån med en kniv är i bästa fall ett vågspel. Betydligt lättare att hugga henne i ryggen. När hon vänder sig om fortsätter man tills det hela är över. Intressant tanke av Remark! tror det gått till som hen sagt. Inte lätt för en amatör att tänka på att det kan finnas en blodansamling i lungsäcken
Citera
2013-12-12, 01:00
Medlem
Frågor:

Går det att veta ungefär vad det är för typ av kniv? är det mer än en kniv som använts?

Vad krävs det för typ av kniv för att kunna skära sönder benvävnad?
Senast redigerad av giveawayyourlove 2013-12-12 kl. 01:05.
Citera
2013-12-12, 01:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MBoudine, har du överhuvudtaget läst FUP?

Stort set ALLA dom som känner KJ bra, och som varit på förhör (FUP) säger ju att dom INTE ALS tror att det är möjligt att KJ är skyldig till det här mordet, uttrycker att han inte als har någon sånn läggning.

Och kan du vara snäll att ge kjälla till att : "Han har ju dessutom uttryckt sig i den riktningen"

Du "tror" för mycket och "vet" för lite angående KJ tycker jag.

Jag har ochså mycket svårt för din teorie att detta mord skulle ha begåtts i någon sorts konspiration mellan KJ och karatetränaren/AN, det finns ju inget som helst som stødjer denna teori.

Jag ger inte mer än nätt och jämt nånting alls för FUP .. Tror FUP till en betydande del är rövarhistorier och partsinlagor. Precis som här på Flashback.

Han har uttryckt intresse för att någon gång få känna känslan av att döda en människa. Tror det framgår i FUP.

Jag stöder den teorin, det räcker. Det borde du också göra. Det kommer att visa sig. Jag tror att KJ snart är beredd att berätta - och att peka med hela handen mot MB. Tycker det hintades om det redan i tingsrätten.
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-12 kl. 01:10.
Citera
2013-12-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
VB kan karate. Att anfalla henne framifrån med en kniv är i bästa fall ett vågspel. Betydligt lättare att hugga henne i ryggen. När hon vänder sig om fortsätter man tills det hela är över. Intressant tanke av Remark! tror det gått till som hen sagt. Inte lätt för en amatör att tänka på att det kan finnas en blodansamling i lungsäcken

Fast jag tror att hon huggits när hon legat ner med tanke på blodansamlingen som var kvar. Om hon stått upp och fått hugg i ryggen så har hon i så fall legat ner när hon blev stucken i bröstet.
Citera
2013-12-12, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Är MB polisanmäld för mord?

Jag svarade nyss på den frågan för bara en liten stund sedan.. andra har också svarat på den nyligen.
Det är inte vad jag frågade efter, jag frågade efter det uppenbara, allvarliga, seriösa, förklarliga, hållbara motivet till mordet på VB? Inte massa trams! Plus att du inte svarar mina andra frågor, varför?
Senast redigerad av moa-tove 2013-12-12 kl. 01:13.
Citera
2013-12-12, 01:21
Bannlyst
Citat:
Fast jag tror att hon huggits när hon legat ner med tanke på blodansamlingen som var kvar. Om hon stått upp och fått hugg i ryggen så har hon i så fall legat ner när hon blev stucken i bröstet.
Det köper jag. huggen i ryggen. Vänder sig om liggande för att försvara sig och får nådastötarna.
Citera
2013-12-12, 01:23
Medlem
Citat:
De här hoten som det skrivs om i tråden, hur öppen var VB egentligen med relationen med MB? Jag var inte med i trådens första början och har inte sett facebook från inblandade och vad som skrevs som gick att läsa.
Om hon var rätt så öppen så visste väl halva Boden redan så då fanns det kanske inga hot att hota om? Vad gäller relationen alltså.

VB var - som jag uppfattat ända sedan tonåren (lärares uttalandet bl a) och framgent en ganska sluten och ensam person. Klasskamraterna på LTU där hon läste kände henne inte närmare, hon satt mest i ett hörn för sig själv). Hennes föräldrar kände inga kompisar. Enligt mamman var hon (VB) bekväm med att vara mest hemma.

Jag tror inte att hennes Facebook lästes av så många.

SVAR: Hela Boden tror jag inte brydde sig alls

MB däremot visste att om han inte svarade på SMS så la VB ut samma meddelande på Facebook nästa minut. Vad han däremot inte visste var att VB inte hade så många "följare" på Facebook - som han trodde.

---

November 2012 hjälpte AN:s dotter henne att skaffa ett Facebook konto - under ett nick-name. Så hon kunde följa deras konversation - åtminstone den offentliga.

---

Hemma berättade om MB till sin mamma.

---

övrigt tror jag hon var som en "mussla".
Senast redigerad av Remark 2013-12-12 kl. 01:27.
Citera
2013-12-12, 01:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Oskyldigt anklagade och fått sitt liv förstört av en psykopat.

Du är inne på att även MB är psykopat, inte bara KJ ? M, tror jag också, finns nog drag av psykopati hos båda.
Citera
2013-12-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
VB var - som jag uppfattat ända sedan tonåren (lärares uttalandet bl a) och framgent en ganska sluten och ensam person. Klasskamraterna på LTU där hon läste kände henne inte närmare, hon satt mest i ett hörn för sig själv). Hennes föräldrar kände inga kompisar. Enligt mamman var hon (VB) bekväm med att vara mest hemma.

Jag tror inte att hennes Facebook lästes av så många.

SVAR: Hela Boden tror jag inte brydde sig alls

MB däremot visste att om han inte svarade på SMS så la VB ut samma meddelande på Facebook nästa minut. Vad han däremot inte visste var att VB inte hade så många "följare" på Facebook - som han trodde.

---

November 2012 hjälpte AN:s dotter henne att skaffa ett Facebook konto - under ett nick-name. Så hon kunde följa deras konversation - åtminstone den offentliga.

---

Hemma berättade om MB till sin mamma.

---

övrigt tror jag hon var som en "mussla".

(min fetning) Så MB stressades av att tvingas svara VB för annars blev det offentligt men då är det ju ännu mer underligt att han inte knäppte av kontakten helt och hållet? Bytte nr, sade upp facebook-kontakten mm?
Men, det hade kanske också offentliggjorts så hur han än gjorde eller hade gjort, blev det mest troligt offentligt ändå.
Sicken rävsax....
Citera
2013-12-12, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det skulle klart tyda på att AN inte varit direkt inblandad i mordet eftersom VB:s skador inte visar tecken på" i stridens hetta" - utan välriktade stick som medvetet orsakade inre blödningar i samband med strypning av lufttillförseln med hjälp av en plastpåse som trätts över VB:s huvud. Dvs ett dödsförlopp som rättsmedicin beskrivit som utdraget.

Var fick du det ifrån? Strypningen och plastpåsen?
Citera
2013-12-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin

Man ska nog inte överdriva hennes karatekunskaper. I skarpt läge blir det något helt annat. Kyla mod och elakhet gäller. Hon kan ha blivit helt överaskad också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in