2013-12-11, 22:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag tror M*dde inte har ett endaste dugg med mordet på M@rina att göra. Mest för att mord mycket sällan utförs av fler än en person. Och den ensamme mördaren vill inte utsätta sig för risken det innebär att blotta sitt värv för någon annan.

Hon kan veta om detta ändå det är liksom inget som säger att denna bimbon är ovetande om ett dugg.
Jag skulle vilja säga att många tror hon är inblandad på ett eller annat sätt. Något dummare får man leta efter och en normal person blir inte ihop med en sån här kriminell typ. En som varit misstänkt i tre år för mord på sin fd. Och det är hon ihop med så det är ju något som felar där helt klart. Undrar om denna feta Madde har sett alla prylar som Fredrik stal med sig från Spekeröd? Det saknas ju en hel del som det brukar göra då Fredrik befunnit sig i närheten. Det vittnar man om I FUP att han misstänktes vara en kamrattjuv.

Det är så att en del tror att KH såg Madde istället köra Marinas bil fm 28 juli-.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 22:23.
Citera
2013-12-11, 22:24
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Och om numret inte kollades då man kom på att M var död så är det okontrollerbart för all framtid? Borde varit rutin eller en lätt match att kolla när man fann mobilen.
Jag är rätt säker på att denna lista finns bland alla andra halmstrån i slasken.
Ring och fråga dem om du tror den innehåller mer än de snaskiga kontakterna.

Det fetade där - telebolagen är skyldiga att hålla på uppgifterna i sex månader. Men här förflöt längre tid än så.

Så eftersom inte detta abonnemang (eller kontantkort) var med i SKLs analys eller ens omnämndes där, så ja, jag tror därmed att uppgifterna är försvunna för all framtid.

Men igen, vi får se vad åklagaren har för förklaring. Här kan man dock tänka sig ett par mycket röda åklagaröron, forskande blickar från domaren, svettdroppar i åklagarpannan och en hastig åklagarsorti med tjänstetelefonen vid örat.
Citera
2013-12-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Numret var inte uppe i HD eftersom Hansson troligen inte hade tillgång till slasken. Omständigheten med den tredje telefonen nämndes, såvitt jag minns, inte i skriftväxlingen som föregick resningsbeslutet. Inget "svammel" i HD alltså.

Det här, att åklagaren skitit i att nämna omständigheter som talar till FS fördel, är illa, illa, ILLA. Det är ett fel i myndighetsutövningen som fått stora konsekvenser för en enskild. Då snackar vi grovt tjänstefel.

Vi får se om åklagaren har någon rimlig förklaring om en vecka. Har han inte det så.. ajajajaj.
Men det finns ju inget fördelaktigt att säga och inget som talar till hans fördel..
Citera
2013-12-11, 22:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men det finns ju inget fördelaktigt att säga och inget som talar till hans fördel..
Jo, att det fanns en outredd mobil.
Citera
2013-12-11, 22:32
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Sådär lät det innan de båda förra huvudförhandlingarna också, eller hur? Och domstolarna tyckte inte att t ex kyrkogårdsbesöket var orimligt.

De olika märkliga påhitten har nämligen en inbördes kausalitet. M skulle ta hem en mupp - FS får åka - FS har ingenstans att vara så han tar en biltur - FS är ledsen och han sitter vid mormors grav - FS är borta hemifrån och han försöker sova i bilen. De konstiga händelserna är alltså logiska följder av varandra.

Hade händelserna varit "oberoende händelser" så hade det varit ytterst osannolikt. Men nu är de ju inte det och allt blir plötsligt rimligt.
Var har du hittat att Marina skall ta hem en "mupp"? Det var väl just det hon inte kunde pga sin opålitlige inneboende? (reservation för att jag inte följt tråden).
Citera
2013-12-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nu blev det många saker på en gång, en del vet jag inte hur jag ska besvara så du får ha tålamod om jag missförstått något. Okey?

Javisst kan en hashimpotent tända på våld. Det behöver man dock inte vara (hashimpotent alltså) för att göra. BDSM har ju inslag av smärta för sexuell njutning så även M kanske tände på våld hon med? Nej jag säger inte det för att smutskasta henne, jag pratar inte om en våldsmakare, utan som i sexuella sammanhang tycker det är skönt med smärta.

Han har provskjutit vapnet med M. Är det vad han säger bara eller är det något som är bekräftat på något sätt? Jag vet inte om du menar att det kan vara skitsnack?

M sa ju faktiskt att FS var bra att ha, såväl i trädgården och så hade dom sex ibland. Till någon hon ville träffa skrev hon att "nu får han inte röra mig längre" men det kan hon ju ha sagt för att öka chansen till en dejt. Kanske alltså.

Vad menar du med "vandrat runt på måfå"?

Det kan vara sant, det kan vara påhittat.
Omöjligt att veta, men varje del lägger ett pussel och bilden blir att MTGM är ruggig.

Var inte M dominant och inte tvärtom?
Menar du att F var dominant och inte M?
Citera
2013-12-11, 22:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Var har du hittat att Marina skall ta hem en "mupp"? Det var väl just det hon inte kunde pga sin opålitlige inneboende? (reservation för att jag inte följt tråden).
Hon avvisade en annan dejt med det argumentet. Hört om vit lögn? Eller skulle hon ha svarat: "Nej, tyvärr, jag planerar att bjuda hem en annan man"?
Citera
2013-12-11, 22:35
Medlem
Citat:
Nej du har rätt. Hon kunde inte det eftersom hennes inneboende var labil.
Citera
2013-12-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, att det fanns en outredd mobil.
Inget positivt har ju funnits i den!
Citera
2013-12-11, 22:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det kan vara sant, det kan vara påhittat.
Omöjligt att veta, men varje del lägger ett pussel och bilden blir att MTGM är ruggig.

Var inte M dominant och inte tvärtom?
Menar du att F var dominant och inte M
?

Nej jag menade såhär: Du skrev, med andra ord, att FS kunde gått igång på våld. Jag menade att M dokumenterat faktiskt gjorde det. Inte så att det hade med brottet att göra, men det kan man ju inte veta.

Jag skulle så gärna vilja ha en sammanställning. Eller två kanske. En med vad som talar till FS fördel och förklaringar till det. Samt en med vad som talar till FS nackdel och förklaringar till det. Då kunde man sätta sig ner och fundera över båda tankesätten och jämföra lite. Skulle vara intressant tycker jag iaf.
Citera
2013-12-11, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Inget positivt har ju funnits i den!
Hur vet du det?

Bara att mobilen fanns är positivt. Det visar att Marina hade outredda kontakter, många fler än vad försvaret hävdat dittills. Jag återgav häromdagen ett ljudklipp där åklagaren säger att mobilkontakter är utredda. Det var lögn.
Citera
2013-12-11, 22:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Det blir svårt att ta hem någon då bilen är parkerad vid pendelstationen den 28 juli på fm.
Det är nog i princip uteslutet och då är hennes mobil hemma då bilen står på pendeln. Arrangemanget att det skulle se ut som hon rest iväg är väl kanske inte det smartaste draget.

Det är flera än ett vittne som sett bilen. Nej, han har sett rätt bil och på rätt plats resten är Hansson svammel.- Svante är med igen i tilläggsprotokollet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-11 kl. 23:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in